Isabelle, vad är ditt första intryck?
Funderar på att ge våran kommande dotter namnet Isabelle. Undrar vad folk associerar det namnet med? :)
Funderar på att ge våran kommande dotter namnet Isabelle. Undrar vad folk associerar det namnet med? :)
Jag tänker på Björn Afzelius melodi Isabelle som han tydligen skrev till sin dotter. Helt underbar text, tänk att kunna framföra den vid dopet.
Klassiskt(så pass att det absolut inte är "fel" idag, det ät dessutom fortfarande poppis),bra och enkelt. För prinsessigt för mig.
Klassiskt(så pass att det absolut inte är "fel" idag, det ät dessutom fortfarande poppis),bra och enkelt. För prinsessigt för mig.
Tänker ingenting, men namnet tillhör den grupp av namn som jag föredrar. Jag är född 1990 och många i min årskull hade namn som Stina, Isabelle, Johanna, Ida.. Såna som jag tycker om! Tänker själv döpa mina framtida namn till liknande namn. :)
Fint ;) mitt andranamn :)
Tycker det är så uttjatat
WT
Tråkigt och vanligt
Jag tycker inte det är så fint. Föredrar Isabella då.
Sjukt fint namn :) ska döpa min dotter till de! Kalla henne Bella
Associerar till en ?cool? tjej i rökrutan på skolan (vet självklart att det inte finns såna längre), mycket smink och trendigt klädd.
Skulle säga en vacker tjej men många Isabelle har haft mycket attityd så jag fått säga ifrån
Att hon kommer att få heta Isa-Fisa i skolan.
Jag tänker på en ganska ytlig tjej med mycket smink, utmanande kläder och kanske inte den skarpaste kniven i lådan när jag hör namnet.
Men det är inget fel på namnet egentligen. Lite tråkigt kanske, men okej.