• Utbrytarkonst

Isabelle, vad är ditt första intryck?

Funderar på att ge våran kommande dotter namnet Isabelle. Undrar vad folk associerar det namnet med? :)

• Svar på tråden Isabelle, vad är ditt första intryck?
  • OlgaElvira

Jag tänker på Björn Afzelius melodi Isabelle som han tydligen skrev till sin dotter. Helt underbar text, tänk att kunna framföra den vid dopet.

• fluu

Klassiskt(så pass att det absolut inte är "fel" idag, det ät dessutom fortfarande poppis),bra och enkelt. För prinsessigt för mig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Klassiskt(så pass att det absolut inte är "fel" idag, det ät dessutom fortfarande poppis),bra och enkelt. För prinsessigt för mig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (H)

Tänker ingenting, men namnet tillhör den grupp av namn som jag föredrar. Jag är född 1990 och många i min årskull hade namn som Stina, Isabelle, Johanna, Ida.. Såna som jag tycker om! Tänker själv döpa mina framtida namn till liknande namn. :)

• popoz

Jag tycker inte det är så fint. Föredrar Isabella då.

• Anonym (Eva)

Sjukt fint namn :) ska döpa min dotter till de! Kalla henne Bella 

• Anonym (K)

Associerar till en ?cool? tjej i rökrutan på skolan (vet självklart att det inte finns såna längre), mycket smink och trendigt klädd. 

• Anonym (Eva)

Skulle säga en vacker tjej men många Isabelle har haft mycket attityd så jag fått säga ifrån 

• Anonym (Rimma)

Att hon kommer att få heta Isa-Fisa i skolan.

• Embla twopointoh

Jag tänker på en ganska ytlig tjej med mycket smink, utmanande kläder och kanske inte den skarpaste kniven i lådan när jag hör namnet.

Men det är inget fel på namnet egentligen. Lite tråkigt kanske, men okej.

Svar på tråden Isabelle, vad är ditt första intryck?