Anonym (Erfaren kvinna) skrev 2018-10-03 17:12:41 följande:
Anonym Jag; nu behöver du skärpa dina sinnen en liten aning och förmå dig själv att ta fram åtminstone en gnutta läsförståelse 
TS skriver mycket tydligt i jag-form och därför svarar jag till TS.
Du öppnar liksom ett helt annat kapitel än det som TS frågar om, eller hur?
Mitt tips och mitt förslag framgår av mitt svar.
Men den självklara grunden för TS är ju att först fastställa för sig själv om hon älskar honom. Det är en självklar förutsättning för att mitt tips till TS ska ha någon som helst bäring.
Att du ens kan inbilla dig själv, och dessutom försöker inbilla TS, att hennes partner (HAN som du skriver) skulle kunna lösa och bota att TS har en egen personlig förtroendekris är helt enkelt obegriplig.
Visst kan det ligga något i dina egna åsikter och uppfattningar om otrohet osv, men det har ju ingenting med TS trådstart att göra.
Tvärtom så väljer du att öppna upp ett kapitel som snarare spär på TS förtroendekris (!).
Men om jag läser dig rätt i denna tråden och i andra trådar så är det din personliga önskan att TS förhållande ska krascha och ta slut, liksom du önskar att alla andra förhållanden som varit utsatta för otrohet tar slut på samma sätt.
Jag tycker du är ute i ogjort väder när du driver din egen personliga tes (vendetta?) på andras bekostnad.
Till TS vill jag säga ett stort lycka till.
Låt inte "Anonym Jag" och liknande domedagsprofeter få störa dig. Flera av dem har förmodligen egna obearbetade problem.
Det finns väldigt många förhållanden som klarar av en otrohet och många par, ofta kanske tack vare professionell hjälp, som klarar av att gå vidare stärkta, lyckligare och med en starkare kärlek.
Jag talar av egen erfarenhet. 
Eller så är det du som behöver ta av skygglapparna och försöka se helheten.
Ja jag har förstått mycket väl vad TS frågar om men frågorna kommer väl ur hur hennes situation ser ut eller tror du att de bara ploppat upp ur tomma intet?
Och vem är det som försatt dem i den situationen?
Jag tycker inte alls den självklara grunden är enbart att fastställa för sig själv om hon älskar honom. Jag tycker det är minst lika självklart att faställa om han älskar henne och om man behandlar någon man älskar på det sättet? Vad spelar det för roll hur mycket TS älskar honom om han inte älskar eller respekterar henne?
Min personliga önskan är att TS ska stå upp för sig själv och inte låta sig köras över och ställa krav på att även han ska börja anstränga sig lite för att rätta till de skador HAN ställt till med. Vad det innebär för deras förhållande får de själva avgöra och förhoppningsvis komma fram till med hjälp av terapi som du föreslog.
Men samma korkade resonemang som du kör med så antar jag att du då hellre vill att TS ska lägga sig som en dörrmatta och låta honom kliva över henne som han vill, behandla henne som han vill för att sen sätta sig ner och inte göra ett skit för att reparera skadorna han ställt till med och enbart kröva att hon "ska släppa det"
Det låte ju ganska korkat eller hur? Så om vi slutar fjanta oss och återgå till det tråden handlade om istället för att handla om mig och personliga vedettor och domedagsprofeter som du så lägligt färsöker vända det till... tycker du inte själv att det är rimligt att den som sabbade deras förhållande rimligtvis borde vara den som är MEST aktiv för att försöka reparera skadorna HAN ställt till med?
Du väl svara på den enkla frågan jag ställde.... varför kan inte HAN boka in dem på terapi? Borde inte det varit han som föreslagit det?