• Johannako

behöver relationsråd

Jag skulle rekommendera att du pratar med henne om det här. Funkar inte det föreslå parterapi, för att ni ska klara av att hålla ihop måste ni börja prata och jag anser att det är viktigt att man gör saker i en relation som båda vill, så vill du ha kompisar på middag m.m. så får hon bjuda till för att det ska funka i längden... Skulle inte det funka så är nog enda alternativet att flytta isär, ert barn förtjänar två föräldrar som mår bra och ibland kan det bli bättre om dem inte bor ihop. Tycker dock att det är fint och starkt av dig att du helst vill hålla ihop

• Johannako
    Anonym (kaos i huvudet) skrev 2018-10-02 09:42:10 följande:

Parterapi vore kanske en bra idé. Jag har försökt ta upp de olika saker jag känner är problematiska, men det är lönlöst, hon lägger åsikter och tankar i min mun, när jag försöker gå in i diskussionen med ett öppet sinne, vilket jag blir väldigt frustrerad över. 

Självklart vill jag försöka lösa problemen i vår relation, och jag är inte heller felfri, tvärt om, jag har många fel och brister. Att det knakar i fogarna är på inget sätt bara hennes fel.

Tror ni då ska försöka på parterapi iaf :) nä det är ju sällan bara en persons fel att det inte funkar i en relation, tycker det är ett gott tecken att du inte enbart skyller på henne för era problem det visar på att du ändå vill få det att fungera så hoppas verkligen att ni lyckas ordna upp det här :)
  • Johannako
    Anonym (kaos i huvudet) skrev 2018-10-02 11:53:13 följande:
    Ja, jag vill inget hellre än att det ska ordna upp sig, jag älskar fortfarande henne. Det svåraste är att förändringen har skett långsamt. Det var inte alls på detta viset när vi träffades, utan har skett långsamt och krupit sig på, och denna långsamma förändring har varit svår att märka liksom. (jämförelse med att barnen växer, träffar man dem jämt tänker man inte på det, men om man träffar ett barn man inte sett på ett par år så har de ändrat sig jättemycket). 

Tack för hjälpen Johanna! Skönt med seriösa svar, brukar tyvärr inte alltid vara fallet här på FL :)
    Hoppas verkligen att det här kommer lösa sig, glad att jag kunde hjälpa lite iaf :)
Svar på tråden behöver relationsråd