• Anonym (Detärintesnyggt)

Skitfult mode på sjukhuspersonal

Förstår verkligen inte de som jobbar på sjukhus och envisas med att ha färgglada stödstrumpor på sig. Det är sin sak om man behöver dom men var varannan har det som en modegrej. Viktigt oxå att de syns, alltså kavlas byxbenen upp. Allt för att alla regnbågens färger ska blända oss andra.

Varför tycker ni det är snyggt?

Eftersom jag låter så bitter o tråkig så lär väl någon ännu tråkigare anmäla inlägget. Säkert av nån som gillar färgglada stödstrumpor...

• Svar på tråden Skitfult mode på sjukhuspersonal
  • Trent
    Anonym (Detärintesnyggt) skrev 2018-10-03 07:18:37 följande:

Förstår verkligen inte de som jobbar på sjukhus och envisas med att ha färgglada stödstrumpor på sig. Det är sin sak om man behöver dom men var varannan har det som en modegrej. Viktigt oxå att de syns, alltså kavlas byxbenen upp. Allt för att alla regnbågens färger ska blända oss andra.

Varför tycker ni det är snyggt?

Eftersom jag låter så bitter o tråkig så lär väl någon ännu tråkigare anmäla inlägget. Säkert av nån som gillar färgglada stödstrumpor...

Har du barn?
  • Anonym (Vårdpersonal)

Är vårdpersonal och reagerar här. Det är inte hygieniskt med uppkavlade byxor och göra strumpor öppna för baciller. Byter ni dessa varje dag/vid varje smittsam vårdhandling och tvättar i 60 så kan jag förstå! Inte annars.

• Tiina87
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 10:18:30 följande:

Är vårdpersonal och reagerar här. Det är inte hygieniskt med uppkavlade byxor och göra strumpor öppna för baciller. Byter ni dessa varje dag/vid varje smittsam vårdhandling och tvättar i 60 så kan jag förstå! Inte annars.

Det ä vi normalt att byta strumpor varenda oavsett vad man har för strumpor. Dock skal aldrig stödstrumpor tvätta i maskin utan de ska sköljas upp varje kväll och hängas på tork
  • Anonym (Vårdpersonal)
    Tiina87 skrev 2018-10-05 11:47:13 följande:

Det ä vi normalt att byta strumpor varenda oavsett vad man har för strumpor. Dock skal aldrig stödstrumpor tvätta i maskin utan de ska sköljas upp varje kväll och hängas på tork

No no no.. 60 grader gäller, eller ha strumpor utanpå alternativt nerdragna byxben. Jag är sträng gällande detta!
  • modsey
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 10:18:30 följande:

Alla kläder byts dagligen ! Byxor strumpor, bussarong eller klänning
  • Tiina87
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 11:50:21 följande:

No no no.. 60 grader gäller, eller ha strumpor utanpå alternativt nerdragna byxben. Jag är sträng gällande detta!

Stödstrumpor ska ALDRIG någonsin tvättas i 60 grader. Spelar ingen roll vad du tycker och anser, de förstörs av 60 graders tvätt
  • Anonym (Vårdpersonal)
    Tiina87 skrev 2018-10-05 13:10:14 följande:

Stödstrumpor ska ALDRIG någonsin tvättas i 60 grader. Spelar ingen roll vad du tycker och anser, de förstörs av 60 graders tvätt

Då är det inte anpassat för vårdpersonal, då är det ju patientens stödstrumpor du har.
    modsey skrev 2018-10-05 12:30:03 följande:

Alla kläder byts dagligen ! Byxor strumpor, bussarong eller klänning

Även väst hoppas jag.
  • modsey
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2018-10-05 13:40:00 följande:

Då är det inte anpassat för vårdpersonal, då är det ju patientens stödstrumpor du har.Även väst hoppas jag.

Väst? Jag har ingen väst? De stödstrumpor jag har står det mycket riktigt 60 graders tvätt på.
  • ttr

Några av oss vill ha variation vad gäller kläder på jobbet. Kavla upp gör många att det är rätt varmt med både strumpor och byxor.

• Anonym (Vårdpersonal)
    modsey skrev 2018-10-05 13:41:36 följande:

Väst? Jag har ingen väst? De stödstrumpor jag har står det mycket riktigt 60 graders tvätt på.

Men dåså, då ska de tvättas därefter. Gör det.
Svar på tråden Skitfult mode på sjukhuspersonal