• Kjell2

Nätdejting. Är man ointressant?

Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 12:36:06 följande:

Är tjejer bortskämda? Lata?
    Eftersom de kan skriva "hej, allt väl?" och få svar.
    En kille kan inte göra det.
    Då ska första mejlet vara nåt i särklass. För tjejer vill bli tagna med storm?
    Jo, en riktigt snygg kille kan skriva hej, allt väl" och få svar. Killen som inte är lika snygg är inte så intressant. Han har dålig fantasi, anstränger sig inte.
    Den snygga killen har också dålig fantasi, anstränger sig inte.
    Men han är ju så snygg.
    Solig

Du kan inte ändra andras beteende. Om någotning inte funkar för dig måste du ändra ditt eget beteende.. Sen kan du tycka det är orättvist, felaktig mm samt älta dett i oändlighet men det lär inte hjälpa.

Funkar inte nätdateing för dig så pröva något annat.

• Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 12:55:51 följande:
    Och jag och många andra män tycker det är sexigt och uppfriskande med kvinnor som vill och vågar ta eget initiativ.
    Och hur agerar du för att träffa någon utifrån det? Har du framgång?

• Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 13:01:51 följande:

Mig spelar det ingen roll om jag eller hon skriver först, om det är rätt, men det är kul att som kille att nån visar intresse, skriver först. Man önskar det hände oftare.

Det går att önska mycket. Vad tänker du göra?
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 13:03:06 följande:

De få som skrivit först de senaste åren har varit tjejer som jag inte var intresserad, så det går trögt.

Vad tänker du göra nu då?
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-07 13:22:50 följande:

Får fortsätta hålla ögonen öppna och hoppas hon dyker upp 

Ingenting alltså.....

Eventuellt lär det dyka upp någon ny tråd hur orättvist nätdating är och tjejer borde skriva mera.
  • Kjell2
    Anonym (Spelregler) skrev 2018-10-10 08:50:04 följande:

Regga ett konto som man och försök. Jag utmanande en annan kaxig feminist. Hon blev mycket ödmjuk efter att ha misslyckats totalt :)

Kvinnor har en svarsfrekvens på ca 20% oavsett hur illa de skriver.

Män har en svarsfrekvens på ca 1% oavsett hur bra de skriver.

Du är medveten om att det är en stor majoritet män på dejtningsajterna?

Vad gör alla män där då om de inte får några svar och ingen skriver till dem? Någon form av självförakt och stafftjänstgöring? Har för mig att nätdating är något man gör frivilligt.

Om nu inte nätdating funkar för killar så får killarna hitta någon annan metod. Någonting verkar funka för de flesta killar har någon gång under livet haft en seriös relation.

Om jag sökte en partner och ställde mig mitt på Gotska Sandön och skrek "Jag vill ha en partner" i ett halvår och inget hände skulle jag pröva en ny metod.

• Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-10 09:01:06 följande:
    1. IT MEANS YOU KNOW WHAT YOU WANT.It shows you?re not the type of girl to sit around and wait for things to come to you. It says a lot about you when you can recognize a good thing when you see it. At this point, you?ve probably dated enough people to know exactly what you?re looking for. And why would you sit there and let him get away? After all, who doesn?t like a girl who knows what she wants, and more importantly, goes after it?
    Återrigen denna absurda fokus på första steget. Under min singelperiod för många år sedan var det massor av tjejer som tog någon form av första steg och visade ett intresse. Ofta rätt försiktigt, ibland väldigt subtilt. Tog jag sedan fatt i tråden kunde det sen växa sig vidare.

I samband med en jobbfest så stod jag och en manlig kollega och hängde. Han var olycklig singel och visste inte hur han skulle göra. Han sa ungefär det som du säger "Om bara tjejer vågade ta kontakt". Plötslig stod en kvinnlig kollega bredvid oss, vänd mot honom, och sa något i stil med "Vilken bra musik" samtidgt som hon rörde sig i takt med musiken och fluktade på dansgolvet.

Hans svar var då något i stil med "Nej - jag gillar inte schlager" och fortsatte att prata med mig. Hur dum får man vara - hon tog en tydlig första kontakt med honom, visade intresse och han ser det inte ens. Jag förökte ta upp det med honom sen men han var helt låst i detta "Tjejer tar inte första kontakten" och "Schlager är inte bra" Han fortsatte att vara singel en lång tid.

• Kjell2
    Anonym (Spelregler) skrev 2018-10-10 09:39:21 följande:

Varför skall man bli ihop med människor som inte delar ens intressen? Hon gillar schlager och det gör inte han.

Varför förväntas bara män anpassa sig efter kvinnors intressen?

Tror inte hon var överförjust i schlager. Tror hon i huvudsak var nyfiken på honom och tog ett första steg. Han behövde inte gilla schalger, han behövde ta upp tråden med henne, t ex 

"Schlager är inte min favorit men jag dansar gärna med dig ändå"
    "Orkar du vänta till nästa låt, tycker schalger är trist"
    "Inte min dansmusik. Gillar du annat än schlager?"

• Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-10 09:43:35 följande:
    Det är dina erfarenheter. Alla singelmän har inte samma erfarenheter, att massor av tjejer tar första steget.
    En massa singelmän ser inte när tjejer tar första steget. 
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-10 09:48:23 följande:
    Nej, jag tror tjejer måste vara övertydliga många gånger. Ofta har killar gått på nitar, trott att tjejer varit intresserade. Och som kille är det lätt att inbilla sig att en tjej är intresserad, bara för att hon är glad och trevlig. Många killar är inte tankeläsare. 
    Inte tjejer heller. Därför ska man ta det lite försiktigt och stegvis i början. Låta saker växa fram. Rätt ofta kommer det dö ut. Den inledande nyfikenheten leder inte till något. Ibland blir det en nit då intresset inte är ömsesidigt.

Lika mycket som tjejer bör vara lite tydligare för att nå fram måste killar bli bättre på att uppfatta signaler.. 

• Kjell2
    Anonym (Spelregler) skrev 2018-10-10 10:03:03 följande:

Han kanske inte var attraherad av henne? Kvinnor har ju rätten att nobba män de inte finner attraktiva.

De män jag känner som är singlar skulle aldrig titta åt en kvinna i sin egen liga utseendemässigt.

När vi diskuterade detta efteråt framkom att han gärna hade lärt känna henne mer. Han önskade ändå att hon borde ta initiativ och insåg inte att hon hade gjort det.
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-10 10:35:35 följande:

En tjej som säger "vilken bra musik" och liknande är alltså intresserad? Haha, då har jag gått miste om massor av chanser då. Jag som trodde att en tjej som börjar prata med en kanske mest är social, glad och öppen. Behöver inte betyda ett skit.

Kanske inte bombsäkert intresserad men eventuellt nyfiken. Man får se det lite i sitt sammanhang och beroende på vad man själv vill nysta vidare.

Är man intresserad tar man upp tråden och spinner vidare.
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-10 10:58:29 följande:

Ja, det är mycket "kanske", "tänk om". Jag är nog inte ensam om att ha trott att när en tjej börjar prata med en, ler, och lyssnar på vad man har att säga, KANSKE är intresserad. Det borde vara nån tjej här på forumet som skrivit i andra trådar om liknande, där de faktiskt intygar om att killar ofta tror för mycket. Så fort en tjej är just glad, social och öppen, så tror killen direkt att det betyder nåt.

Sluta tro, ta reda på det istället. Försiktigt, stegvis och under en viss tid. Lär dig också känna igen ett nej och avbryt då.
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-10 11:12:43 följande:

Där har jag inga problem. är både lyhörd, försiktig och backar direkt när jag märker noll intresse.

Då så. Kämpa på
  • Kjell2
    Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-10 11:40:55 följande:

Ja, lätt är det inte. En tjej är glad, social och öppen. Intresserad. Och killen fattar inget.

Eller: en tjej är glad, social och öppen. Och killar inbillar sig alltid att tjejen är intresserad bara för det.

Nej, lätt är det inte.
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?