Så jäkla less på honom
Igår var jag irriterad, och det såg sambon. Han frågade varför och jag svarade sakligt varför. Han vet att jag och sonen var och veckohandlade, hundarna hör att jag är på ingång så fort bilen närmar sig och står uppspelta och väntar. Jag går och konkar på alla kassar, och han ställer sig på altanen och tittar på. När jag gått andra vändan och är på våg in i grinden då har han tagit på sig skorna och låtsas som att han precis ska ut och hjälpa till. Ingen big deal men jag blev irriterad, för så är brukar han göra. Räcker det inte att jag direkt efter jobbet åker och gör alla ärenden, planerar mat för veckan och handlar, då kan han åtminstone hjälpa till att bära.
Sen sa jag att han får gå upp 10 min tidigare och hjälpa till på morgonen. Jag går upp 1 timme innan jag ska åka till jobbet. Då går jag upp, släpper ut hundarna, städar efter hundarna, ger hundar mat, gör i ordning mig, ut med hundarna igen, väcker och klär/gör i ordning barn, städar hos valparna och ger dom mat och sedan kan jag åka. Sambon ligger och snozar i 20 min hoppar i kläderna och åker. Jag sa om du kan gå upp 10-15 minuter tidigare så kan du alltingen hjälpa till med barn eller valpar, varför ska jag ta allt själv?
Istället för att samtala om saken, alltingen säga hur han ser på saken eller säga ok, då går jag upp tidigare. Så hade det vart ok. Men nej då, han höjer rösten och säger "jaså du tycker inte jag gör något, det gör jag fan visst" och sticker. Sen kommer hem och säger inte ett ord utan är på övervåningen hela kvällen. Så jävla omogen, att inte ens kunna samtala som vuxna människor.
Jag är så jäkla trött på honom, han är allt mer som sin pessimist pappa som bara sitter och klagar. Trotts att han har ett jobb han älskar, åker utomlands och lever livet. Han kom hem för 1v sedan och åker om 2 v igen för jobb varvat med solsemester ett par veckor. Han får chansen att pausa från vardagen och komma ut på äventyr och nöjen. Jag sliter hela dagarna med allt, det minsta jag kan begära är att han hjälper till. Och jag har sagt att jag trivs bättre utan honom, när han är på tjänsteresor är jag lugn och har det bra. Jag slipper se honom och irritera mig, slipper dras med hans negativa energi, jag saknar honom inte ett dugg. Att ens behöva säga åt en vuxen man att gå och raka dig, boka en tid hos frisören för att han ser ut som en uteliggare. Stå inte som en åskådare och kolla på, utan gör något.
I jobbet träffar jag kunder som ger mig komplimanger, bjuder ut mig. Killar som är drivna, företagsamma och välvårdade. Manliga kollegor som säger att han inte förstår vilken tjej han lever med, dom hade vart glada om deras partner hade hälften av mitt driv. Men min nä, han tar allt för givet och är bara glad att han tor sig vara smart nog som slipper undan.