• Anonym Co

Ägglossningstest, letrozol

Hej! Jag är ny här på fl. Har för någon vecka sedan spolat äggledarna och det visade fri passage. Nästa cykel ska jag börja med letrozol ifall jag inte blir gravid denna cykel. Har långa cyklar (44 dagar) väntar fortfarande på ägglossning. 

Några mer med långa mens cyklar, svårt att tyda test och ska börja med letrozol.

Jag har en fråga till er alla som kanske vet lite mer än mig. 

Jag använder mig utav rfsu ägglossningstest och idag visades strecket lite starkare än tidigare. Alltså när kan man få ÄL då?

Tar det lång tid när det väl är starkare? Jag vet att strecken ska vara lika starka för positivt. 

• Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol
  • biniis

Idag va jag och lämnade blodprov för att se att jag ägglossat. Och medans jag sitter där så känns det som att jag skickat på metall??!

Jag blir tokig på det här. Jag vill så gärna bli gravid att jag undrar om jag inbillar mig det här...

Kan man verkligen ha symptomen rdan nu? När jag gjorde IVF och blev gravid så kände jag verkligen INGENTING. Plussade på dag 10 eller 11 då efter insättning av ägg.

• poprocks
    Anonym Co skrev 2018-11-23 02:35:44 följande:

Ont i magen har jag haft sen ÄL, typ stickningar och hugg.

Beklagar :( tråkigt att höra!

Jag kommer inte ihåg mina symtom vid min förra grav som sluta i mf. Tror det var att jag blev så himla trött! Kunde typ somna stående så tog ett test o det var positivt. Jobbar natt nu hela tiden så är trött hela tiden så kan inte ta det som symtom haha.

Det är sant som du skriver! Vi får la se vad som händer! :) håller tummarna för oss båda två!

Ja samma här å nu har det gått 1 vecka. Tack.

Nä det är svårt för mig att avgöra också då jag har firbomyalgi och är trött 24/7.

Köpte två tester idag iaf, ett som kan visa 6 dagar innan bim, och det är i morgon. Sen tog jag ett digitalt som jag testar med nästa fredag, dom brukar fungera bäst på mig annars stirrar man sig blind på det andra.

Håller också tummarna :))
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-11-21 20:58:26 följande:

Oj, missade helt detta inlägg.. Jaha, när sa dom du haft Äl då? Då finns det ju en chans!! :)

Ingen fara!

Nja ingen chans för vi lyckades inte få till det efter vad vi trodde var äl. Mensen kom i går i alla fall! Nu blev det bra för vi kommer ses den helgen där jag borde få ÄL. Hoppas!
  • Anonym Co
    becca90 skrev 2018-11-23 08:29:56 följande:

Okej tack för svar! Men idag då eller? Att ta ovitrelle utan att man behlver egentligen, kan det skada??

Jag blev tillsagd att ta den en dag. Men vet andra som säger att man ska ta den dagen då man får positivt utslag på testet och sen samma dag ha sex och dagen efter.
  • becca90
    Anonym Co skrev 2018-11-23 15:38:43 följande:

Jag blev tillsagd att ta den en dag. Men vet andra som säger att man ska ta den dagen då man får positivt utslag på testet och sen samma dag ha sex och dagen efter.

Jag tog den nyss!! :) tack för hjälpen!
  • Anonym Co
    biniis skrev 2018-11-23 09:40:26 följande:

Idag va jag och lämnade blodprov för att se att jag ägglossat. Och medans jag sitter där så känns det som att jag skickat på metall??!

Jag blir tokig på det här. Jag vill så gärna bli gravid att jag undrar om jag inbillar mig det här...

Kan man verkligen ha symptomen rdan nu? När jag gjorde IVF och blev gravid så kände jag verkligen INGENTING. Plussade på dag 10 eller 11 då efter insättning av ägg.

Kanske är något då! Tror vissa kan känna symtom väldigt tidigt medan andra knappt känner något alls. Så testa dag 10 eller 11 då :) hör av dig!
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-11-23 14:34:28 följande:

Ja samma här å nu har det gått 1 vecka. Tack.

Nä det är svårt för mig att avgöra också då jag har firbomyalgi och är trött 24/7.

Köpte två tester idag iaf, ett som kan visa 6 dagar innan bim, och det är i morgon. Sen tog jag ett digitalt som jag testar med nästa fredag, dom brukar fungera bäst på mig annars stirrar man sig blind på det andra.

Håller också tummarna :))

Åh jobbigt!

Har du testat idag då? :)
  • poprocks
    Anonym Co skrev 2018-11-24 21:45:26 följande:

Åh jobbigt!

Har du testat idag då? :)

Ja det har jag. Kommer inget streck efter 3min som det står på testet men har tagit två st å efter 30-40min på båda får jag ett svagt blyerts streck. Som bara syns när man vinklar testet fram å tillbaka så jag vet inte hur jag ska tyda de. Så jag väntar till nästa fredag så får det digitala ge mig raka svar.
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-11-24 23:57:28 följande:

Ja det har jag. Kommer inget streck efter 3min som det står på testet men har tagit två st å efter 30-40min på båda får jag ett svagt blyerts streck. Som bara syns när man vinklar testet fram å tillbaka så jag vet inte hur jag ska tyda de. Så jag väntar till nästa fredag så får det digitala ge mig raka svar.

Okeej! Man ska inte vänta längre än test tiden men vänta tills fredag och testa igen! Håller tummarna!
Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol