• Anonym Co

Ägglossningstest, letrozol

Hej! Jag är ny här på fl. Har för någon vecka sedan spolat äggledarna och det visade fri passage. Nästa cykel ska jag börja med letrozol ifall jag inte blir gravid denna cykel. Har långa cyklar (44 dagar) väntar fortfarande på ägglossning. 

Några mer med långa mens cyklar, svårt att tyda test och ska börja med letrozol.

Jag har en fråga till er alla som kanske vet lite mer än mig. 

Jag använder mig utav rfsu ägglossningstest och idag visades strecket lite starkare än tidigare. Alltså när kan man få ÄL då?

Tar det lång tid när det väl är starkare? Jag vet att strecken ska vara lika starka för positivt. 

• Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-12-05 19:47:33 följande:

Oj, hoppas dom växer till sig snabbt! Men hur kommer det sig då? Jag trodde letrozol var värsta mirakel kuren typ..

Förstår din känsla trots att jag endast kört med letrozol en gång men vet hur det känns när det inte går som man vill liksom. Sa dom något varför "din kropp" inte svarat bättre med dubbeldos?

Jag inväntar mens, vet inte när den kommer eftersom jag inte vet när jag hade min riktiga äl. Fick alm sagt flytningar k torsdags och i fredags men testade aldrig med äl test för var ju så övertygad om att jag hade äl vid sprutan.

Hur brukar det vara för dig med äl symtom? Om man att man har flytningar två dagar och väldigt mkt när brukar äl att komma då? Jag och min man hade sex i söndags på dagen men jag tror ju ändå inte att det kan ha hjälpt något.?

Jag har svarat bättre på enkeldos förutom sista gången. Det har varit lite stress i livet, på jobbet och en anhörig som gått bort. Kan påverka. Men... Nej inga svar mer än så.

Kanske är slut på ägg... Eller något. En kompis till mig 41 år fick besked att hon kommit i klimakteriet för tidigt så man vet aldrig...

Tror inte du fått några bra svar om du testat eftersom ovitrelle ger utslag i 14 dagar. Mina ÄL flytningar och känningar har varierat från gång till gång. Mest kände jag av i början. Flytningar, sugen, kände livmodertappen och alla symptom. Men nu på slutet inte så mycket. När jag blev gravid kände jag inget alls.

Det var väl bra att ni fick till det runt äl flyt i alla fall! Har googlat lite på när det brukar komma i relation till äl men verkar inte vara någon norm för det...
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2018-12-06 17:21:27 följande:

Jag har svarat bättre på enkeldos förutom sista gången. Det har varit lite stress i livet, på jobbet och en anhörig som gått bort. Kan påverka. Men... Nej inga svar mer än så.

Kanske är slut på ägg... Eller något. En kompis till mig 41 år fick besked att hon kommit i klimakteriet för tidigt så man vet aldrig...

Tror inte du fått några bra svar om du testat eftersom ovitrelle ger utslag i 14 dagar. Mina ÄL flytningar och känningar har varierat från gång till gång. Mest kände jag av i början. Flytningar, sugen, kände livmodertappen och alla symptom. Men nu på slutet inte så mycket. När jag blev gravid kände jag inget alls.

Det var väl bra att ni fick till det runt äl flyt i alla fall! Har googlat lite på när det brukar komma i relation till äl men verkar inte vara någon norm för det...

Beklagar! Jo stress kan påverka. Men jag hoppas att det växer som det ska nu och att ni blir gravida denna gång!

Men om det skulle varit slut på ägg, hade dom väl sett det?

Ja ne jag vet inte. Men vet inte om jag vågar ta ovitrelle en gång till. Väntar iallafall på att mensen ska komma nu.

Hur ska livmodertappen kännas innan mens eller ca 1 vecka efter äl?

Ja jag har också googlat, men alla är ju så olika.
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-12-06 17:37:30 följande:

Beklagar! Jo stress kan påverka. Men jag hoppas att det växer som det ska nu och att ni blir gravida denna gång!

Men om det skulle varit slut på ägg, hade dom väl sett det?

Ja ne jag vet inte. Men vet inte om jag vågar ta ovitrelle en gång till. Väntar iallafall på att mensen ska komma nu.

Hur ska livmodertappen kännas innan mens eller ca 1 vecka efter äl?

Ja jag har också googlat, men alla är ju så olika.

Ja de borde ju se om det var slut, eller se på blodprovet, blåsor jar jag i alla fall men tänkte om de är tomma.

Du har lite tid att fundera på ovitrellen i alla fall. Jag kommer köra på min, det brukar ju fungera annars skulle de ju inte använda det även om det verkar märkligt att vi båda blev senare än när vi borde kickat igång den med sprutan.

Tack, det var ändå ganska bra att jag är sen med tillväxten. Sambon åkte på influensan och har inte orkat mycket i helgen... Hoppas på äl till eller efter helgen

Tappen ska väl vara stängd/inte lika öppen o mjuk tror jag? Osäker, vet att min flyttar läge runt äl för det känns mer när vi har sex och den känns lite mer mjuk. Men har inte testat hur det känns efter äl bara känt mig 'som vanligt'

Vet inte om jag ska hålla tummarna för att din kommer eller inte :)
  • poprocks

Idag var min UL dag. Trodde inte det hade tagit sig denna gången då jag inte alls känt nånting. Förra gången kände jag så tydligt. Men jag blev glatt överraskad och hade ett ägg på 16! Denna gången så hon trodde ÄL på lördag.

Hur går det för er andra?

Trevlig lucia!

• Anonym Co
    poprocks skrev 2018-12-13 13:07:36 följande:

Idag var min UL dag. Trodde inte det hade tagit sig denna gången då jag inte alls känt nånting. Förra gången kände jag så tydligt. Men jag blev glatt överraskad och hade ett ägg på 16! Denna gången så hon trodde ÄL på lördag.

Hur går det för er andra?

Trevlig lucia!

Åh va kul att höra! Då får ni mysa ordentligt nu till helgen!

För mig går det inte så bra. Väntar fortfarande på mens och är rädd att den inte dyker upp snart.. Om jag får mens i morgon börjar jag ev med letrozol på söndag men om mensen blir senare kan jag inte börja m letrozol pga kliniken kanske har stängt mellandagarna.. Skulle vara typiskt mig.

Håller tummarna för dig nu!
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2018-12-10 19:14:48 följande:

Ja de borde ju se om det var slut, eller se på blodprovet, blåsor jar jag i alla fall men tänkte om de är tomma.

Du har lite tid att fundera på ovitrellen i alla fall. Jag kommer köra på min, det brukar ju fungera annars skulle de ju inte använda det även om det verkar märkligt att vi båda blev senare än när vi borde kickat igång den med sprutan.

Tack, det var ändå ganska bra att jag är sen med tillväxten. Sambon åkte på influensan och har inte orkat mycket i helgen... Hoppas på äl till eller efter helgen

Tappen ska väl vara stängd/inte lika öppen o mjuk tror jag? Osäker, vet att min flyttar läge runt äl för det känns mer när vi har sex och den känns lite mer mjuk. Men har inte testat hur det känns efter äl bara känt mig 'som vanligt'

Vet inte om jag ska hålla tummarna för att din kommer eller inte :)

Jo det är sant! Jag kommer nog ta den igen sen. Men nu väntar jag fortfarande på mens.

Hur blev det med äl nu då? :)

Vill typ att min mens ska komma NU då det kanske blir försent om några dagar eftersom kliniken kanske har stängt mellandagarna. Och då kan jag ju inte ta letrozol.
  • poprocks
    Anonym Co skrev 2018-12-13 20:45:09 följande:

Åh va kul att höra! Då får ni mysa ordentligt nu till helgen!

För mig går det inte så bra. Väntar fortfarande på mens och är rädd att den inte dyker upp snart.. Om jag får mens i morgon börjar jag ev med letrozol på söndag men om mensen blir senare kan jag inte börja m letrozol pga kliniken kanske har stängt mellandagarna.. Skulle vara typiskt mig.

Håller tummarna för dig nu!

Ja :)

Åh va tråkigt. Jag hoppas att den kommer i morgon, Min klinik stänger över jul och nyår och öppnar inte förns den 7 januari. Men att hamna i kläm i semester tider, vad frustrerande :/ försök slappna av å så håller vi tummarna att den kommer så det matchar med öppettiderna över jul. Annars får 2019 gärna bjuda på tur :)

Tack snälla du!
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-12-13 20:47:17 följande:

Jo det är sant! Jag kommer nog ta den igen sen. Men nu väntar jag fortfarande på mens.

Hur blev det med äl nu då? :)

Vill typ att min mens ska komma NU då det kanske blir försent om några dagar eftersom kliniken kanske har stängt mellandagarna. Och då kan jag ju inte ta letrozol.

Äl blir på onsdag trodde han så ovitrelle på måndag. Men kommer safea upp denna gång och köra på mer

Ah hoppas det kommer då!
  • Längtar efter en bebis

Heej tjejer så roligt att följa varandra och uppmuntra varan ..

Vill skriva av mig lite, Fick mens den 4 december och börja med med tabletterna Letrozole 6-10 december / ultraljud 15 dec allting såg fint ut.

Hade en äggblåsa på vänstee 12 mm och höger sidan 12 mm med vi blev varnad för tvillingar och hade en till äggblåsa som var runt 9 mm och små runt omkring men alla växte i snabb fart ,livmodern var runt 5 mm .

På Måndag har vi ny tid för ultraljud kolla om de ökat och bestämma vilken dag vi ska ta sprutan ovitrille.

• poprocks

Välkommen :) ( längtar efter en bebis )

Jag fick uppleva den blinkande :)

I två dagar, tog ett test på morgonen samt kvällen igår eftersom hon på kliniken trodde det skulle ske på lördagen. Men nu fick jag fast gubbe :)

Känner absolut ingenting denna gången.

Inte ens minsta lilla ÄL symptom.

Detta är också äggledaren som jag tidigare haft utomkvedshavandeskap i, så vi får se hur det går denna gången. Klart man är lite nervös. Nu ska man bara vänta 8h på att sambon kommer hem, å då kanske ägget hunnit en bit ner redan förhoppningsvis.

Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol