Pojkvännen lämnar mig om jag gör abort
Se till att både abort och bil blir fixat tills han kommer hem.
Har han någon annanstans han kan bo?
Se till att både abort och bil blir fixat tills han kommer hem.
Har han någon annanstans han kan bo?
Beklagar att du kämpar med ångest och depression. Hoppas att situationen med pojkvännen inte förvärrat det. Du verkar både ansvarsfull och genomtänkt men behövt tassa på tå för hans känsloutbrott. En kille som hotar med att lämna för att få sin vilja igenom är inget att hålla kvar vid.
Passa på att ta tiden när han är bortrest till att ordna det praktiska:
Du skriver att han kan bo hos sina mamma, passa på och packa hans grejer så det är färdigt.
Gör din abort i lugn och ro.
Fixa en bil så du inte är beroende av hans. Kanske det något annat praktiskt som behöver lösas?
Du verkar rädd för hur han ska reagera. Kan du tala med hans mamma i förväg? Hon eller nån annan kanske kan vara där när du berättar?
Men bilen verkar ju vara din, ta den då så får han fixa egen bil.
Vad använder ni för preventivmedel?
När något känns överväldigande så är det bra att konkretisera och dela upp i mindre uppgifter som känns hanterbara.
Börja med att skriva en lista på allt som behöver göras.
ex.vis
Göra abort
Flytta isär
Hitta nytt jobb
Fixa bil/transport
osv...
Dela in varje mål i tydliga deluppgifter. Vad kan du göra redan nu innan han åker? Vad är bäst att göra medan han är borta och vad kan vänta tills senare? Fokusera sedan bara på det som du ska göra innan han åker. Personligen gillar jag gamla hederliga papperslistor som man kan riktigt stryka över när något är avslutat
ex.v.
Göra abort
-Boka tid (innan han åker)
-Ta ledigt från jobbet (innan han åker)
-Fråga NN om hon/han vill följa med som stöd
- Göra aborten (när han är borta)
- Eventuellt återbesök (senare)
-....
Flytta isär
-Packa hans grejer (när han är borta)
-Skaffa flyttkartonger/banankartonger/sopsäckar
-Packa hans saker från garderoberna
-Packa hans saker från byråer
-Packa hans saker från badrummet
-....
-Lista vad ni äger tillsammans
-Dela upp det ni äger tillsammans (senare)
-Handpenning (senare)
-Vem tar katten? (senare)
-....
När det gäller era gemensamma ägodelar så var inte snäll bara för att du gör slut. Se till att få din halva. Vad är viktigast för dig att behålla?
Vet inte vad du jobbar inom för bransch men så här års brukar det vara högtryck på många vikariepooler/bemmaningsföretag. Kanske inte är ett fast jobb men du får inkomst, erfarenhet och en fot in hos arbetsgivarna.
Du ska se att allt kommer att ordna sig, ta det bara steg för steg
Bra jobbat, du har ju redan tagit ett stort steg. Jag har inte gjort någon abort själv men har vänner som gjort det både med anledning av fosterdiagnostik och som dig att det inte varit rätt tillfälle och partner för barn. De har alla talat jättegott om personalen och bemötandet de fått
Det är skillnad att inte tåla hormonerna kopparspiral är ett alternativ utan hormoner.
Att inte vilja stoppa in saker i fiffi låter barnsligt som en undanflykt i mina öron. Fins p spruta om man inte vill ha saker i så kallade fiffi som du kallar det.
Snälla My! Varför ifrågasätter du! Det är så dem har gjort! Det var inte det hon ville ha hjälp med: vilket preventivmedem ska jag använda?
Alla kan inte använda hormoner... Eller vill stoppa in saker i fiffi.
Du har nog som det är! Just i denna soppa stå till svars varför ni använder kondom är ju helt ABSURT! Du/ni gör som ni vill! Att My skulle bry sig är nonsens, då skulle detta aldrig ens kommit på tal! Lycka till, och du, du behöver inte svara eller motivera nått för nån om du inte vill. När man mår dåligt anklagar man sig själv tillräckligt mycket ändå för allt som sker. Håller tummarna för dig. Små steg i taget, det kommer ordna sig! Ha det så gott som det bara går.