Inlägg från: Anonym (:/) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:/)

Pojkvännen lämnar mig om jag gör abort

GGN skrev 2018-10-07 20:00:44 följande:

Se till att både abort och bil blir fixat tills han kommer hem.

Har han någon annanstans han kan bo?

Ja! Hans mamma har ett stoort hus och har gärna honom hos sig!
    Anonym (Lili) skrev 2018-10-07 23:49:42 följande:

Beklagar att du kämpar med ångest och depression. Hoppas att situationen med pojkvännen inte förvärrat det. Du verkar både ansvarsfull och genomtänkt men behövt tassa på tå för hans känsloutbrott. En kille som hotar med att lämna för att få sin vilja igenom är inget att hålla kvar vid. 

Passa på att ta tiden när han är bortrest till att ordna det praktiska:

Du skriver att han kan bo hos sina mamma, passa på och packa hans grejer så det är färdigt.

Gör din abort i lugn och ro. 

Fixa en bil så du inte är beroende av hans. Kanske det något annat praktiskt som behöver lösas?

Du verkar rädd för hur han ska reagera. Kan du tala med hans mamma i förväg? Hon eller nån annan kanske kan vara där när du berättar?

Tack för ditt omtänksamma svar!

Ja, det är nog bra som du säger att vänta tills han åker till barcelona!

Känns bara så överväldigande allt som ska fixas! Massa pengar för att betala honom depositionen på lägenheten dom han la (motsvarande 1 månadshyra), men också möbler o dylikt samt en raskattunge vi precis köpt. Det lär kosta en del! Men jag får väl be honom om att betala av det bit för bit! Så behöver jag en ny bil också!

Min tidsbegränsade anställning slutar även sista oktober och jag har inte lyckats hitta ett nytt jobb ännu! Pust!

Känns nästan oöverstigligt ibland att gå igenom uppbrott, abort o allt det där på samma gång!
    elmadumle skrev 2018-10-08 14:36:56 följande:

Men bilen verkar ju vara din, ta den då så får han fixa egen bil. 

Nej :) jag sålde min bil så att vi tillsammans kunde använda hans bil! Fast bara jag som kör eftersom han förlorade körkortet! Men det är fortfarande han som äger bilen.
    Anonym (My) skrev 2018-10-08 15:03:16 följande:

Vad använder ni för preventivmedel?

Vet inte varför det spelar någon roll, men vi använder kondom.
    Anonym (Lili) skrev 2018-10-08 21:10:27 följande:

När något känns överväldigande så är det bra att konkretisera och dela upp i mindre uppgifter som känns hanterbara.

Börja med att skriva en lista på allt som behöver göras. 

ex.vis

Göra abort

Flytta isär

Hitta nytt jobb

Fixa bil/transport

osv...

Dela in varje mål i tydliga deluppgifter.  Vad kan du göra redan nu innan han åker? Vad är bäst att göra medan han är borta och vad kan vänta tills senare? Fokusera sedan bara på det som du ska göra innan han åker. Personligen gillar jag gamla hederliga papperslistor som man kan riktigt stryka över när något är avslutat

ex.v.

Göra abort

-Boka tid (innan han åker)

-Ta ledigt från jobbet (innan han åker)

-Fråga NN om hon/han vill följa med som stöd 

- Göra aborten (när han är borta)

- Eventuellt återbesök (senare)

-....

Flytta isär

-Packa hans grejer (när han är borta)

-Skaffa flyttkartonger/banankartonger/sopsäckar

-Packa hans saker från garderoberna

-Packa hans saker från byråer

-Packa hans saker från badrummet

-....

-Lista vad ni äger tillsammans 

-Dela upp det ni äger tillsammans (senare)

-Handpenning (senare)

-Vem tar katten? (senare)

-....

När det gäller era gemensamma ägodelar så var inte snäll bara för att du gör slut. Se till att få din halva. Vad är viktigast för dig att behålla?

Vet inte vad du jobbar inom för bransch men så här års brukar det vara högtryck på många vikariepooler/bemmaningsföretag. Kanske inte är ett fast jobb men du får inkomst, erfarenhet och en fot in hos arbetsgivarna.

Du ska se att allt kommer att ordna sig, ta det bara steg för steg 

Tack så mycket! Du har rätt att det känns lättare med små uppgifter! Idag har jag bokat in läkarbesöket man går på innan själva aborten så det känns lite bättre men samtidigt nervös!
    Anonym (Lili) skrev 2018-10-08 22:23:50 följande:

Bra jobbat, du har ju redan tagit ett stort steg. Jag har inte gjort någon abort själv men har vänner som gjort det både med anledning av fosterdiagnostik och som dig att det inte varit rätt tillfälle och partner för barn. De har alla talat jättegott om personalen och bemötandet de fått

Skönt att höra :) hon jag pratade med på telefon verkade väldigt trevlig så det kändes ändå bra! Tack för peppen :)
    Anonym (My) skrev 2018-10-09 09:46:40 följande:

Det är skillnad att inte tåla hormonerna kopparspiral är ett alternativ utan hormoner.

Att inte vilja stoppa in saker i fiffi låter barnsligt som en undanflykt i mina öron. Fins p spruta om man inte vill ha saker i så kallade fiffi som du kallar det.

Hej My!

Som sagt frågade jag inte om råd ang. preventivmedel och jag måste säga att jag tycker detta är en privatsak mellan min läkare och mig, och inget jag skulle vilja ha någon random persons råd om. Jag antar att du menade väl men försök gärna hålla dig till att svara på det jag undrade i min trådstart! :)
    Anonym (Din kropp, DU BESTÄMMER!) skrev 2018-10-08 23:38:43 följande:

Snälla My! Varför ifrågasätter du! Det är så dem har gjort! Det var inte det hon ville ha hjälp med: vilket preventivmedem ska jag använda?

Tack för att du står upp för mig! Det känns bra att folk engagerar sig i detta, folk som inte i första hand vill döma, utan hellre hjälpa! Kram på dig!
    GGN skrev 2018-10-09 05:49:47 följande:

Alla kan inte använda hormoner... Eller vill stoppa in saker i fiffi.

Tack för att du förstår detta och skriver det :) det är så sant! Och inget att döma för!
    Anonym (Din kropp, DU BESTÄMMER!) skrev 2018-10-09 14:41:17 följande:

Du har nog som det är! Just i denna soppa stå till svars varför ni använder kondom är ju helt ABSURT! Du/ni gör som ni vill! Att My skulle bry sig är nonsens, då skulle detta aldrig ens kommit på tal! Lycka till, och du, du behöver inte svara eller motivera nått för nån om du inte vill. När man mår dåligt anklagar man sig själv tillräckligt mycket ändå för allt som sker. Håller tummarna för dig. Små steg i taget, det kommer ordna sig! Ha det så gott som det bara går.

Tack så mycket! Har läkartid imorgon och ett bilköp på gång! Så det kommer nog gå bra det här till slut! :)
Svar på tråden Pojkvännen lämnar mig om jag gör abort