Pope Joan II skrev 2018-10-07 08:42:32 följande:
Så där detaljerat har jag aldrig uttryckt mig vid övernattningar. Jag är mer:
"A vill sova över, är det okej?"
"Ja, men bara om de inte spelar för mycket."
"Kul! Hörs i morgon!"
Jag fick vid något tillfälle ett telefonsamtal från en mamma (våra barn var då mycket äldre än ditt, kanske 12 eller 13 och de var många som skulle sova över) där hon hade väldigt specifika krav på hur övernattningen skulle gå till eftersom hennes dotter gjort något hon inte fick och under en period hade alla möjligt sorts restriktioner. Jag sa till henne att det inte var aktuellt för mig att upprätthålla alla detaljer i straffsatsen utan att hon i så fall fick förklara för sin dotter att hon inte kunde övernatta och att jag - för min del - tyckte att det var synd men inget jag kunde göra något åt.
Haha bra där.
En gång fick jag ett meddelande, dottern var väl runt 8-9, av en mamma som förklarade för mig att hon gett min dotter en läxa hemma hos sig och att jag nu måste fullfölja det när hon kommer hem. Jag bara "whaaat" blev skitilsk och förklarade för henne att den som läxar upp min dotter är jag! Frågade vad hon hade gjort så jag kunde prata med henne, hon hade haft sönder en tvättkorg men mammans dotter var absolut inte delaktig i det hela ASGARV. Mamman tyckte inte att det var sån biggi för hon hade ju bara ramlat över den men samtidigt tyckte hon att det var med flit. Jag erbjöd mig att köpa henne en ny tvättkorg men hon avböjde. Sa ja men då förstår jag inte besväret du tar dig, vi blev jätteosams! När dottern kom hem visade det sig att även mammans dotter varit inblandad. Samma mamma hade även vid ett tidigare tillfälle talat om för min dotter att hennes föräldrar (vi) minsann lär henne helt fel värderingar hemma och att hon måste lyssna på vad hon har att säga för det är det som gäller. Pekade finger bakom hennes rygg!!