Inlägg från: Anonym (Jessicas123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessicas123)

Rosacea

Jag utvecklade hudsjukdomen Rosacea när jag väntade mitt första barn -93, provade diverse krämer utan resultat. Fick till sist Tetraslysal som fungerade efter 6 mån behandling (300 mg/dag). 
    När jag väntade mitt andra, tredje och fjärde barn var det samma visa, efter femte barnet fungerade inte alls. Har ätit Tetralysal 1-2 st á 300 mg dagligen mellan -04 tills våren -19.. Blev knappt lindrad. 

Jag har under åren provat: 
    Finacea x flera
    Rozex x flera
    Rozasol x 2
    Oracea  x 1
    Tetralysal  under 19 år
    Roaccutan x 3
    Dalacin x flera
    Fucidin x flera

Nu har jag fått Soolantra, är inne på min 4é v, och jag ser hemsk ut. Är det så att det som finns under huden drivs ut nu till en början???? Blir det bättre efter ett tag, eller ska jag ge upp???
  • Anonym (Jessicas123)

Tack för svar, jag ska kämpa på. Är så trött på att ha ont, svullna körtlar under käken, att känna mig äcklig och skitig. Är 45 år och har ständigt ett flertalet "finnar" , en känsla av att ha en inflammation i kroppen + att hyn är ärrad av massor av röd/lila märken, främst på hakan och runt munnen. 
    Jag får både bölder, plitor och vätskefyllda finnar, oftast med en djupt liggande inflammation som ej tömmer sig.
    Jag har inga problem med rodnad och ytliga blodkärl (typ 1).

Svar på tråden Rosacea