Anonym (Iso) skrev 2018-10-07 22:42:58 följande:
Har också den acneliknande rosaceatypen. Jag undviker mejeriprodukter, socker och alkohol och stress så mycket jag kan - det motverkar min rosacea men tar inte bort besvären helt. Det enda som hjälpt mig långvarigt har varit isotretinoinbehandling (tabletter i sex månader). Har soolantrakräm men för mig var den inte någon mirakelmedicin tyvärr. Utomlands fungerade det även bra med en penicillinsort som hette amoixicillin - tog bort "finnarna" helt MEN bara så länge jag åt tabletterna och läkarna i Sverige är mer restriktiva med antibiotika så de ville inte skriva ut det eftersom jag i såfall behövt äta dem jämt. Oracea hjälpte inte alls för mig.
Huvva, gick på iso precis när jag fick konstaterat rosacea. På den goda tiden hette det roaccutan och jag vart en punkt i statistiken, tyvärr slutade det inte så bra för mig med andra ord. Penicillin tål jag dåligt, blir sittande på dass från det jag börjar till jag till jag slutar kuren

. Jag får sätta mitt hopp till soolantra eller bara inse att jag får se ut såhär resten av livet.