• Anonym (Hjälp mig)

    Förbjuda umgänge

    En lång historia kort!

    Pappan till mitt barn på 1 år och 2 månader!

    * Suttit i fängelse 2 gånger för grov kvinnofridskränkning samt ölsmuggling sista gången för 3 år sedan.

    * Psykisk och fysisk våld på sina 2 tidigare barn som valde i tio års ålder att inte vilja ha med han att göra mer. Idag är dom 20 och 22 och hatar honom.

    * Misshandlat tonåringar som tillhört hans ex.

    * Psykisk misshandel och även fysisk i alla hans förhållanden.

    * Tappar humöret och slår sönder saker direkt o ofta.

    * Misshandlat djur till döds.

    * Stor alkolist och dricker väldigt ofta o då inte 1 öl utan 20

    * kör full utan någon hänsyn till att han har barn

    * dricker sig full i barns närhet och även när han är själv med spädbarn.

    * alla kort han har på sina tidigare barn när dom var små sitter han med ena barnet i famnen o ett flak öl i andra.

    * kan bara ord som fi*tta ho*a mm.

    * skriker o gapar ständigt inför barnet

    * Kan ej sköta hem mat eller städ

    * är en äldre man närmare 50.

    Jag har ensam vårdnad. Nu stämmer han mig för gemensam vårdnad och umgänge!

    Jag vill absolut inte att han ska få något av De!

    Finns de någon chans?

    Jag har vittnen o även hans barn på min sida.

    Vittnen att han kör full mm mm.

    Jag valde FEL och jag vet. Men snälla hjälp mig nu!

    Finns det någon chans eller är jag helt maktlös och måste gå med på tex umgänge.

    Spelar för mig ingen roll att han får umgänge med kontakt person, de slutar ju till slut o han får vara ensam med barnet och de är ju då hans rätta sida kommer komma fram!

    Vi ska på en förberedelse i tinget om en månad.

    Vad kan hända då??

    Han har inte träffat barnet på 5 månader.

    Ge mig råd... ?

  • Svar på tråden Förbjuda umgänge
  • Anonym (Mamma)

    Det låter som en fruktanscvärd situation. Jag är verkligen ledsen för din skull.

    Är det en muntlig förberedelse (MUF) du har nu snart? Syftet med en sån förhandling är främst två. Det ena är att förbereda målet inför huvudförhandlingen (HUF) genom att reda ut oklarheter om parternas talan, bevisning, mm. Det andra är att försöka få till en förlikning, dvs få parterna att enas om en lösning så målet inte behöver gå till HUF. I vårdnadsmål kommer man ofta överens om en tillfällig lösning och sätter upp ett nytt datum för en ny MUF för att följa upp hur den tillfälliga lösningen har fungerat. Om parterna inte kan förlikas bokar man istället in ett datum för HUF.

    Prata med ditt ombud om du är orolig. Hen ska stötta dig och besvara alla frågor du har!

  • Anonym (Soc.)

    Tyvärr högst troligt att han får umgängesrätt.

  • Anonym (Fyyy)

    Fy vilken jobbig sits. Bor ni i samma stad? Brukar inte ge såna råd men flytta långt bort!

  • Anonym (Vilka bra sidor?)

    Vilka goda sidor har han? Du har ju valt honom minst två gånger. Minst en gång har du tänkt att han var riktigt attraktiv och verkade vara tillräckligt bra pappa för att ha sex med. Och en gång har du tagit beslutet att han var bra nog att bli pappa till ditt barn. Nu radar du upp allt dåligt men någon bra sida har du uppenbarligen sett.

  • Anonym (Hjälp mig)
    Anonym (Fyyy) skrev 2018-10-09 06:21:17 följande:

    Fy vilken jobbig sits. Bor ni i samma stad? Brukar inte ge såna råd men flytta långt bort!


    Bor lite mer än 1 timme bort i från varann.. ?
  • Anonym (Hjälp mig)
    Anonym (Vilka bra sidor?) skrev 2018-10-09 07:14:40 följande:

    Vilka goda sidor har han? Du har ju valt honom minst två gånger. Minst en gång har du tänkt att han var riktigt attraktiv och verkade vara tillräckligt bra pappa för att ha sex med. Och en gång har du tagit beslutet att han var bra nog att bli pappa till ditt barn. Nu radar du upp allt dåligt men någon bra sida har du uppenbarligen sett.


    Han och jag träffades när jag 1 vecka innan hade kommit ur ett långt förhållande med misshandel. Jag visste inte då att han var sån. Blev gravid väldigt snabbt och visste inget förens jag var i vecka 11. Valde ändå att behålla efter många tveksamheter. Men han lovade att ändra sig o ta ansvar. Att han drack o hade problem visste jag direkt. Men enligt han inga problem. Han smög mycket så trodde på honom.
  • Anonym (Hjälp mig)
    Anonym (Soc.) skrev 2018-10-09 06:06:04 följande:

    Tyvärr högst troligt att han får umgängesrätt.


    Finns ingen chans till att neka?
  • Anonym (Hjälp mig)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-10-09 00:37:04 följande:

    Det låter som en fruktanscvärd situation. Jag är verkligen ledsen för din skull.

    Är det en muntlig förberedelse (MUF) du har nu snart? Syftet med en sån förhandling är främst två. Det ena är att förbereda målet inför huvudförhandlingen (HUF) genom att reda ut oklarheter om parternas talan, bevisning, mm. Det andra är att försöka få till en förlikning, dvs få parterna att enas om en lösning så målet inte behöver gå till HUF. I vårdnadsmål kommer man ofta överens om en tillfällig lösning och sätter upp ett nytt datum för en ny MUF för att följa upp hur den tillfälliga lösningen har fungerat. Om parterna inte kan förlikas bokar man istället in ett datum för HUF.

    Prata med ditt ombud om du är orolig. Hen ska stötta dig och besvara alla frågor du har!


    De är en muntlig förberedelse. Om jag inte går med på hans förslag vad händer då? Kan dom ge honom umgängesrätt under tiden på huvudförhandling trots bevis på hur han är? Och vittnen.
  • Anonym (Hjälp mig)
    Anonym (Trtr) skrev 2018-10-09 08:01:43 följande:

    Hur blåst får man va....


    Jag vet.. tänkte inte alls!
Svar på tråden Förbjuda umgänge