Anonym (Isa) skrev 2018-10-11 09:05:16 följande:
Vill bara säga stopp, vänta nu. Sluta inte leva. Planera resor, ta ett glas vin. När du börjar medicinera för ett försök Då kan du stoppa med allt och leva försiktigt.
Men du är inte gjord av glas, behandla dig inte som så.
Förlåt, jag har själv varit där och jag förstår dig helt... kanske, kanske om jag gör så här då...
Med tanke på att vi fick från läkarna här att det blir bäst med äd för ivf var inte aktuellt så släppte mycket hos mig.
Jag blir ju liksom inte ens gravid så varför leva som om jag skulle kunna bli det varje månad ändå? För mig blev det en lättnad och vårt sex blev sakta bättre för vi hade också "robotsex" i allt för många år.
Det var nästan en lättnad att få "sexförbud" inför försöken.Grattis till dina tvillingar :) mina är också 5 år.
Hmmm, ja du har rätt men hoppet är ju det sista som överger en. Jag har väldigt dåligt med ägg men dem är ju inte obefintliga och därmed det lilla lilla hoppet hela tiden. Hör på poddar och läser överallt att mirakel sker. Folk blir gravida inför behandlingar etc... men inte vi ???? Var der sexförbud inför äd? Vid ivf var det bara några dagar inpå uttag och detta för att få den bästa spermiekvaliteten och efter återinförandet hade vi stopp tills mensen kom...
Drack du kaffe innan äd och efter inplantation och i så fall hur mycket? Antar att det då är 2 äggstvillingar (och inte att ena embryot dog och det andra delade sig?). Kunde ni välja kön på barnen också? Vet bekanta som gjort detta i Ryssland men tycker att det är att leka med genetiken för mycket, men det är högst min personliga åsikt.
Liknar dem dig? Får du frågor från främlingar om utseendet. Förlåt att jag är så frågvis men är mitt uppe i detta och har ingen att fråga som varit med om detta så det är underbart att du hjälper till och svarar, om ok?