Hallux valgus-vårdcentral
Jag har fått en tid på vårdcentralen pga problem med fötterna.Hallux valgus mm.Vad kan jag förvänta mig av första besöket?Jag är väldigt orolig av mig,så tacksam för svar.
Jag har fått en tid på vårdcentralen pga problem med fötterna.Hallux valgus mm.Vad kan jag förvänta mig av första besöket?Jag är väldigt orolig av mig,så tacksam för svar.
För mig inleddes det med att de såg efter hur stora besvär jag hade, d.v.s. hur mycket tån hade vinklat sig och hur mycket besvär jag hade. Sedan fick jag förslag på olika bandage och tips på skor men jag ville ha en operation och krävde remiss till ortoped. Där gjordes en ny bedömning och detvar ok med operation. Det allra bästa jag gjort.
Jag har också besvär med liktornar under fötterna pga hallux valgus.Kan jag få hjälp med att ta bort dem ? Jag har gått hos fotvård i snart två år mendet blir inte bättre.
På mitt besök på vårdcentralen fick jag ta av sko och strumpa för att visa hur det såg ut. Sedan förklarade jag vilka problem jag hade utav det. Där bedömdes det att jag skulle få en remiss till en ortoped.
Hos ortoped en tittade de återigen på foten och skickade mig till röntgen.
Tredje besöket förklarade läkaren vad hallux valgus är för något och vi tittade också på röntgenbilden tillsammans. Sedan berättade han vilka olika hjälpmedel jag kunde använda mig av och erbjöd dessa alternativt en operation. Jag valde operation.