• Svar på tråden Positivt/negativt?
  • Mlisissan

    Tack för svar! Ja precis, men har precis köpt hem 7 st ägglossningstest från testlagret så känns lite onödigt att köpa ett digitalt från CB när jag ändå har hemma ????

    Har ägglossning idag enligt min mens app, och tog ett likadant test för 2 dagar sen då var det mycket svagare, och idag va det så där! Så du tror alltså det kan vara positivt? :)

  • Kronärtskockan
    Mlisissan skrev 2018-10-10 17:05:41 följande:

    Tack för svar! Ja precis, men har precis köpt hem 7 st ägglossningstest från testlagret så känns lite onödigt att köpa ett digitalt från CB när jag ändå har hemma ????

    Har ägglossning idag enligt min mens app, och tog ett likadant test för 2 dagar sen då var det mycket svagare, och idag va det så där! Så du tror alltså det kan vara positivt? :)


    Ja det tror jag. Kör på med mannen och ta ännu ett test ikväll och imorrn för att se hur de testerna blir
  • Mlisissan

    Hej igen, tog ett test på dagen ju cirka 14:00 som enligt er och vad jag också tror är positivt, sen tog jag ett nu vid 20:00 cirka som var negativt, hur tolkar jag det? Haha...

    att min ägglossning då redan varit eller? För 2 dagar sen när jag tog ett test var det neg men ändå väldigt tydligen kan infoga bild på testet som var för 2 dagar sen här :)

    Så sammanfattning för ett rätt rörigt inlägg :

    Tog test 2 dagar sen, neg.

    Enligt min mens app ägglossning idag (ons), var positivt vid 14:00. Sen neg vid 20:00.

    Ska jag ta ett nytt imorgon på dagen? Eller ska jag räkna med att jag haft ägglossning??

    Mvh

  • Kronärtskockan
    Mlisissan skrev 2018-10-10 20:24:42 följande:

    Hej igen, tog ett test på dagen ju cirka 14:00 som enligt er och vad jag också tror är positivt, sen tog jag ett nu vid 20:00 cirka som var negativt, hur tolkar jag det? Haha...

    att min ägglossning då redan varit eller? För 2 dagar sen när jag tog ett test var det neg men ändå väldigt tydligen kan infoga bild på testet som var för 2 dagar sen här :)

    Så sammanfattning för ett rätt rörigt inlägg :

    Tog test 2 dagar sen, neg.

    Enligt min mens app ägglossning idag (ons), var positivt vid 14:00. Sen neg vid 20:00.

    Ska jag ta ett nytt imorgon på dagen? Eller ska jag räkna med att jag haft ägglossning??

    Mvh


    Om jag läser ditt test rätt så bör du ha sex snarast, imorrn och i övermorgon (för säkerhetsskull!) för att maximera chanserna. Du kan ju ta ett test imorrnbitti, om det visar som ikväll eller svagare så har du ägglossning, eller ägget kommer släppa inom kort
  • Mlisissan

    Tog ett nytt test nu precis och det var negativit, ännu ljusare än igår på kvällen. Så det betyder alltså att jag nu haft/har ägglossning. För när det visar positivt som det gjorde igår på dagen så är det väl cirka 24-36 timmar till ägglossning äger rum? Om jag förstår rätt?

    Tack för ni svar, kram

  • Kronärtskockan
    Mlisissan skrev 2018-10-11 13:00:21 följande:

    Tog ett nytt test nu precis och det var negativit, ännu ljusare än igår på kvällen. Så det betyder alltså att jag nu haft/har ägglossning. För när det visar positivt som det gjorde igår på dagen så är det väl cirka 24-36 timmar till ägglossning äger rum? Om jag förstår rätt?

    Tack för ni svar, kram


    Ja exakt så! Så om du vill bli gravid är det nu du ska göka utav bara helvete
  • grönaärtan
    Mlisissan skrev 2018-10-10 14:06:33 följande:

    Hej!

    Är detta ägglossningstest positivt eller negativt?

    Mvh :)


    om ni planerar barn så skulle jag köra på:) planerade båda barn med testlagrets stickor och tyckte det funkade. När jag får sådan stark så brukade jag testa 2 ggr om dagen för att se om det blir starkare eller svagare.

    lycka till
  • Mlisissan

    Nu har vi haft sex:

    7/10 fertildag (både morgon å kväll)

    8/10 fertildag (tog mitt första ägglosssningstest visade neg. Men var på gång att bli mörkare)

    9/10 fertildag (både morgon å kväll)

    10/10 ägglossnings dagen enligt min mens app! tog ägglossningstest som var positivt kl 14:00, men neg 20:00. (Inge sex då vi inte sågs den dagen.)

    11/10 fertildag (sex på kvällen)

    12/10 inte fertildag (sex nu på morgonen)

    Detta borde räcka visst?? För att vara på den säkra sidan, hahaha:)

    Tack så mycket!!!

  • Mlisissan

    Jag tog ju mitt första ägglossningstest 8/10 som var negativt men ändå hade ett rätt så tydligt streck, det la jag också ut här på familjeliv och fick svar av en tjej att testet var negativt men att ägglossningen är på gång. Men jag hade bara ett ägglossningstest hemma, så kunde inte kolla senare på kvällen eller dagen efter heller för hade inga mer...

    så kvällen den 8/10 och dagen den 9/10 vet jag inte om jag hade en stegring eller så, men iaf den 10/10 då jag skulle ha ägglossningstest enligt min mens app, så kom mina 7 test från testlagret hem, och då testade jag vid 14:00 och det var positivt. Men sedan negativt på kvällen vid 20:00. Och dagen efter alltså 11/10 var det helt klart negativt.

    Men vi har ju haft sex som bara den denna vecka, varje dag inprincip förutom onsdagen som testet var positivt på dagen, men vi borde ju ändå ha kunnat pricka in? Eller?

    Förlåt för jag är så på och har så mycket frågor osv, men är så nyfiken vad kan tror och så bara haha :)

  • grönaärtan
    Mlisissan skrev 2018-10-12 09:58:07 följande:

    Jag tog ju mitt första ägglossningstest 8/10 som var negativt men ändå hade ett rätt så tydligt streck, det la jag också ut här på familjeliv och fick svar av en tjej att testet var negativt men att ägglossningen är på gång. Men jag hade bara ett ägglossningstest hemma, så kunde inte kolla senare på kvällen eller dagen efter heller för hade inga mer...

    så kvällen den 8/10 och dagen den 9/10 vet jag inte om jag hade en stegring eller så, men iaf den 10/10 då jag skulle ha ägglossningstest enligt min mens app, så kom mina 7 test från testlagret hem, och då testade jag vid 14:00 och det var positivt. Men sedan negativt på kvällen vid 20:00. Och dagen efter alltså 11/10 var det helt klart negativt.

    Men vi har ju haft sex som bara den denna vecka, varje dag inprincip förutom onsdagen som testet var positivt på dagen, men vi borde ju ändå ha kunnat pricka in? Eller?

    Förlåt för jag är så på och har så mycket frågor osv, men är så nyfiken vad kan tror och så bara haha :)


    detta är så svårt, jag försökte pricka rätt varje gång och dem gångerna vi hade sex flera ggr blev det inget och dem gångerna jag faktistk blev gravit var det när jag trodde att det redan var för sent haha... 

    lycka till, det är bra att ha koll på ÄL men stressa inte!:) 
  • Kronärtskockan
    Mlisissan skrev 2018-10-12 09:42:33 följande:

    Nu har vi haft sex:

    7/10 fertildag (både morgon å kväll)

    8/10 fertildag (tog mitt första ägglosssningstest visade neg. Men var på gång att bli mörkare)

    9/10 fertildag (både morgon å kväll)

    10/10 ägglossnings dagen enligt min mens app! tog ägglossningstest som var positivt kl 14:00, men neg 20:00. (Inge sex då vi inte sågs den dagen.)

    11/10 fertildag (sex på kvällen)

    12/10 inte fertildag (sex nu på morgonen)

    Detta borde räcka visst?? För att vara på den säkra sidan, hahaha:)

    Tack så mycket!!!


    Ja det låter som att ni har maximerat alla chanser! Min sambo och jag hade sex precis så som du skriver också haha och det tog sig. Nu börjar den hemska väntan på att få testa håller tummarna!!
Svar på tråden Positivt/negativt?