Inlägg från: Anonym (morsgris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (morsgris)

Min man sa att han älskar sin mamma mer än mig.

Tja, inte ovanligt när det gäller mammagrisar. Normalt flyttas lojaliteten till livspartnert från mamman. Men kärleken kan nog inte graderas.

När han säger så, så har han antingen inte tänkt efter, eller så är han korkad. Det kan också vara så att han faktiskt inte älskar dig.

• Anonym (morsgris)
    Anonym (klartdeärså) skrev 2018-10-11 12:24:26 följande:
    Är det så konstigt? Ens mamma har varit där sen första stund alltid ställt upp alltid velat ens bästa när allt annat rämnar .Var förlovad med en tjej som helt plötsligt utan förklaring flyttade ut hade inte mamma varit där och plockat upp bitarna vet jag inte om jag hade klarat mig .Så ja min Mamma kommer ALLTID vara den person som betyder mest för mig. Mamma har aldrig svikit mig vilket andra personer har personer som har sagt att dom älskar mig för att sen behandla än illa . Ok nu har jag haft tur då jag har den bästa mamman som finns vet att andra inte har det , men för mig kommer mamma alltid komma först
    Om din mamma snackar skit om din fru, vad gör du då. Om din mamma säger att du är välkommen men inte din fru, vad gör du då? Hur har du din lojalitet? 

Det är en sak att mamma finns där alltid. Det är det vi är till för, att stötta våra barn hur vuxna de än är. Men du skall alltid vara lojal mot din fru. Om frugan sticker, så finns vår axel att gråta ut hos. Självklart. Men du kan inte säga att du älskar din mor mer än den fru du är gift med.... det säger att du kommer stå vid mammas sida om det skulle bli bråk mellan din fru och henne. Och så skall det INTE vara.
  • Anonym (morsgris)
    Anonym (klartdeärså) skrev 2018-10-11 12:33:15 följande:
    Du kommer med information i efterhand som du önskar jag skulle ha tagit i betänkt efter jag hade skrivit,då får du väl vara lite mer klar från början så man förstår situationen bättre .Det är ju lite svårt för mig att veta att din svärmor snackar skit om dig när allt jag har att gå efter är detta

"Som rubriken lyder: hur hade ni reagerat?

Detta kom fram under en diskussion, han säger alltså att hans mor betyder mer för honom än vad jag gör."""

Du citerar mig, jag är INTE TS!
Svar på tråden Min man sa att han älskar sin mamma mer än mig.