Min man sa att han älskar sin mamma mer än mig.
Som rubriken lyder: hur hade ni reagerat?
Detta kom fram under en diskussion, han säger alltså att hans mor betyder mer för honom än vad jag gör.
Detta kom fram under en diskussion, han säger alltså att hans mor betyder mer för honom än vad jag gör.
Tja, inte ovanligt när det gäller mammagrisar. Normalt flyttas lojaliteten till livspartnert från mamman. Men kärleken kan nog inte graderas.
När han säger så, så har han antingen inte tänkt efter, eller så är han korkad. Det kan också vara så att han faktiskt inte älskar dig.
Är det så konstigt? Ens mamma har varit där sen första stund alltid ställt upp alltid velat ens bästa när allt annat rämnar .Var förlovad med en tjej som helt plötsligt utan förklaring flyttade ut hade inte mamma varit där och plockat upp bitarna vet jag inte om jag hade klarat mig .Så ja min Mamma kommer ALLTID vara den person som betyder mest för mig. Mamma har aldrig svikit mig vilket andra personer har personer som har sagt att dom älskar mig för att sen behandla än illa . Ok nu har jag haft tur då jag har den bästa mamman som finns vet att andra inte har det , men för mig kommer mamma alltid komma först
Jag undrar hur denna mening har kommit fram? Vad pratade ni om innan?
Kärlek finns ju på olika sätt för olika personer, och föräldrar har stått en nära under uppväxten (förhoppningsvis), så det går inte välja bort att en förälder är viktigt för att man hittar en parter. Man ska inte behöva välja det ena eller andra.
Ännu tydligare exempel är när man får barn. Både jag och min partner har sagt att om något händer, så är det våra barn vi kommer att prioritera framför oss vuxna. Kärleken för min partner är inte mindre sen vi fick barn utan tvärt om starkare, men våra barn kommer först om man måste välja.
Att din man anser att hans mor är viktig behöver du inte ta illa upp av, utan istället förstå att det är en annan typ av kärlek som inte går ställa mot varandra. Han ska inte behöva säga vem som betyder mest.
Jag tycker inte att det är så mycket att bli upprörd över.
Väldigt många relationer mellan vuxna partners spricker, alltså bör var och en förstå att den kärleken är lite skörare än den som finns tex mellan förälder och barn. Tex ska det ju mycket till för att en förälder ska avsluta relationen med sitt barn eller barnet med sin förälder. Men partners kommer och går under livet.
Men så länge relationen mellan partners är god och inte toxisk så finns det ju ingen anledning egentligen att hålla på att värdera kärleken i olika relationer sådär. Ärligt så känns det ganska omoget och tramsigt.
Som någon annan skrev.. hur kom ni ens in på ämnet?? Frågade du honom??
Man älskar ju personer på olika sätt. Jag älskar min sambo, men om jag i något samanhang skulle behöva välja mellan mina föräldrar och mina barn eller min sambo så skulle jag välja mina föräldrar och barn! Så baserat på det så kan man väl säga att jag älskar dem mer än min sambo!