Inlägg från: Stuppis1 |Visa alla inlägg
  • Stuppis1

Flicknamn som passar till Isabelle och/eller Leonard

Amelia

Beatrice

Eleonore

Elisabet

Det var de namn jag spontant kom att tänka på :)

• Stuppis1
    Jennydina skrev 2018-10-14 22:47:54 följande:

Åh tack snälla ni för alla förslag!! Det har verkligen hjälpt. Jag gillar namn som Adelia, Adriana, Amalia men får ju inte med min man på dessa grrrr. Så just nu ser listan ut såhär (ingen rangordning mellan namnen än, har ju flera dagar på oss..):

Fredrica - det var ngn som tyckte det låter hårt och det tyckte jag med från början men nu känns det allt bättre på tungan

Desiree

Sophie-  fiiint men rädd för vanligheten. Får kika efter andra som slutar på ie.

Henriette

Daniella - för modernt kanske?
    Verena (släktnamn)

Amelie och Beatrice tycker vi är fina men de går bort eftersom folk uttalar de olika och då kommer vi nog störa oss på det när man inte uttalar det som VI vill

Sen kan man också tänka att vår lilla "sladdis" kan ha ett helt annat namn som är kort och inte lika "gediget" (men unikt utan att det känns konstlat) men då får jag kanske starta en ny tråd om det . Nu ska jag kika igenom era förslag igen!
    Några namn som liknar de du gillar är tex Francesca, Aurelie, Pauline, Adelina, Julienne.

Håller inte med om att Sophie eller Daniella skulle vara för vanliga eller moderna, superfina namn som inte är vanliga bland nyfödda idag.

Tycker alla namn du nämner i detta inlägg är jättefina, min favorit är nog Fredrica. Ett stark namn som passar även en vuxen kvinna.
Svar på tråden Flicknamn som passar till Isabelle och/eller Leonard