Stolt Farsa skrev 2021-08-26 09:52:37 följande:
Eftersom du skapar tråden räknar jag med att du är beredd på mothugg.
Jag förstår inte hur du och andra här kan säga att att ni inte kan göra slut först? Varför kan ni inte det? Kan ni inte förklara det för mig?
- Är ni rädda för att vara ensamma?
- Har ni inte råd att skilja er för att det är för dyrt med en egen bostad där ni bor?
- Är ni rädda för vad osäkerheten? Blir han/hin ledsen, vad skall hända med barnen, etc.
Och sen skall folk stötta er här och ni skall få tröst över något som är moraliskt förkastligt, annars hade det ju inte hetat otrohet. Det innebär ju indirekt att man går bakom ryggen på sin partner. Jag tycker också att det är fegt. Det är fegt att inte våga göra det som är rätt, dvs göra slut först.
Det minsta du/ni kan göra enligt mig är att fråga er partner om det är OK ifall ni har sex med andra. Det är absolut minimum enligt mig. Ni får helt enkelt stå ut med att det kan bli en obekväm stämning om ni ställer frågan eftersom det uppenbarligen är så viktigt för er.
Livet kan inte var bekvämt hela tiden. Ibland kostar det att göra det rätta helt enkelt.
Lycka till!
Nu är jag inte TS och kan bara svara för mig.
Varför skulle jag göra slut menar du. Vi är ju inte tolv. Vi har varit ett par i dryga 25 år. Som jag skrev så blev jag tillslut förälskad i min kk och därmed avslöt jag direkt.
Jag var inte ute efter en ny man. Bara ny kuk.
Och ny kuk födde mer lust. Lust för livet. För min man. Jag har inte ens en tanke på att jag skulle göra om det. Förstår inte varför man ska berätta. Det om något är jäkligt själviskt. Man vill bara lätta sitt hjärta och bli fri från sin ångest om man tänker så.
Varför såra den man älskar.