Anonym (Anonym@) skrev 2021-08-26 13:36:32 följande:
Tror jag säkert, men själva ämnet har inget med "god ton" att göra.
Tvärtom. Anonym(Maria) med flera tycker inte jag förtjänar någon "god ton" då hon kan behandla sin ovetande partner på detta sätt.
Bristande lojalitet, respektlöshet mot någon som går i villfarelsen att hen lever i ett nära och sant förhållande. Med en partner man inte har en susning vilka tankar som virvlar runt i skallen. Som lever ett dubbelliv som bara känns så fel att diskutera med i god ton. Är man så feg att man inte kan lyfta sitt problem med sin partner för han kanske skulle bli lessen då, utan istället går bakom ryggen

, Var hittar du den goda tonen.
Är faktiskt förvånad att det inte är fler som ryter till och talar om vad dom tycker.
Men det är väl Svenska samhället i stort som blivit så. Stryk medhårs, klappa på kinden, och framför allt, tala inte om att någon beter/betett sig som ett svin.
Man kan ha många synpunkter på vad som är rätt och fel. Jag skulle absolut inte gjort som Maria. Men att under anonymitet på nätet skriva nedsättande och sårande, tycker jag är så tråkigt och fel. Är det inte mycket mer givande att istället försöka förstå varandras argument, och ha en konstruktiv dialog, istället för att lyncha personerna, som skriver här. Det jag har lärt mig i livet är att det finns en poäng i att förstå varför en person handlar som den gör innan man gör tvärsäkra uttalanden.