Inlägg från: Anonym (Anonym@) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym@)

Hungrande gift kvinna

Anonym (Maria) skrev 2021-08-26 10:34:52 följande:
    Nu är jag inte TS och kan bara svara för mig.

Varför skulle jag göra slut menar du. Vi är ju inte tolv. Vi har varit ett par i dryga 25 år. Som jag skrev så blev jag tillslut förälskad i min kk och därmed avslöt jag direkt.

Jag var inte ute efter en ny man. Bara ny kuk.

Och ny kuk födde mer lust. Lust för livet. För min man. Jag har inte ens en tanke på att jag skulle göra om det. Förstår inte varför man ska berätta. Det om något är jäkligt själviskt. Man vill bara lätta sitt hjärta och bli fri från sin ångest om man tänker så.

Varför såra den man älskar.
    Därför att han har rätt att veta vilket jäkla ök han lever med kanskeKräks
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Nyfiken kvinna) skrev 2021-08-26 11:50:20 följande:
    Skulle uppskatta om du håller en god ton i tråden, när du skriver, även om du inte delar åsikterna
    Tror jag säkert, men själva ämnet har inget med "god ton" att göra.
    Tvärtom. Anonym(Maria) med flera tycker inte jag förtjänar någon "god ton" då hon kan behandla sin ovetande partner på detta sätt.
    Bristande lojalitet, respektlöshet mot någon som går i villfarelsen att hen lever i ett nära och sant förhållande. Med en partner man inte har en susning vilka tankar som virvlar runt i skallen. Som lever ett dubbelliv som bara känns så fel att diskutera med i god ton. Är man så feg att man inte kan lyfta sitt problem med sin partner för han kanske skulle bli lessen då, utan istället går bakom ryggenObestämd, Var hittar du den goda tonen.
    Är faktiskt förvånad att det inte är fler som ryter till och talar om vad dom tycker.
    Men det är väl Svenska samhället i stort som blivit så. Stryk medhårs, klappa på kinden, och framför allt, tala inte om att någon beter/betett sig som ett svin. 
  • Anonym (Anonym@)

Måste tillägga att denna typen av inlägg är ett hån mot de som är drabbade.

• Anonym (Anonym@)
    Anonym (Nyfiken kvinna) skrev 2021-08-26 14:28:34 följande:
    Man kan ha många synpunkter på vad som är rätt och fel. Jag skulle absolut inte gjort som Maria. Men att under anonymitet på nätet skriva nedsättande och sårande, tycker jag är så tråkigt och fel. Är det inte mycket mer givande att istället försöka förstå varandras argument, och ha en konstruktiv dialog, istället för att lyncha personerna, som skriver här. Det jag har lärt mig i livet är att det finns en poäng i att förstå varför en person handlar som den gör innan man gör tvärsäkra uttalanden.
    Har du blivit utsatt för en otrogen partner som du litat på i alla lägen?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-26 14:49:42 följande:
    Jag önskar att jag var så där glasklar själv. Att rätt är rätt och fel är fel. Men livet är mer komplicerat än så.

Att ha sex med någon annan kan leda till att man till slut bryter upp, så att båda blir lyckligare. Det kan inspirera till att förnya sitt äktenskap. Det kan vaccinera en mot att leva dubbelliv, vilket leder till ett beslut i endera riktning. Om maken är handikappad och oförmögen till sex så kan det vara enda chansen att kunna stanna kvar.

Min fru och jag kom överens om för många år sen att inte fråga och inte berätta. Om någon av oss tar ett tillfälligt snedsteg så är det förlåtligt. Då ska man inte berätta. Berättar gör man - som någon skrev - troligen mest för att göra sig av med sina skuldkänslor och sin ångest.
    Vad händer om någon annan berättar?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-26 14:49:42 följande:
    Jag önskar att jag var så där glasklar själv. Att rätt är rätt och fel är fel. Men livet är mer komplicerat än så.

Att ha sex med någon annan kan leda till att man till slut bryter upp, så att båda blir lyckligare. Det kan inspirera till att förnya sitt äktenskap. Det kan vaccinera en mot att leva dubbelliv, vilket leder till ett beslut i endera riktning. Om maken är handikappad och oförmögen till sex så kan det vara enda chansen att kunna stanna kvar.

Min fru och jag kom överens om för många år sen att inte fråga och inte berätta. Om någon av oss tar ett tillfälligt snedsteg så är det förlåtligt. Då ska man inte berätta. Berättar gör man - som någon skrev - troligen mest för att göra sig av med sina skuldkänslor och sin ångest.
    Hur får du ihop detta..?
    Med detta?
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-26 15:17:48 följande:
    Då drabbar det troligen hårt. Är dock osannolikt att någon annan skulle berätta.

Svar på tråden Hungrande gift kvinna