Inlägg från: Anonym (Lars-Åke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lars-Åke)

Hungrande gift kvinna

Anonym (yoda) skrev 2021-08-26 14:40:40 följande:
    Men att svika och förnedra sin partner är helt inte alls tråkigt och fel?

Hur konstruktiv dialog har dessa personer med sin partner?

Hur ska människor som gör fel förstå att de gör fel om de bara bemöts av medhåll och förståelse?

Det jag lärt mig i livet är att människor som beter sig illa mot andra aldrig vill höra att de gör fel utan vill bara ha medhåll och förståelse

Att det är fel att bedra sin partner är väl tvärsäkert, eller menar du att det är ok?
    Jag önskar att jag var så där glasklar själv. Att rätt är rätt och fel är fel. Men livet är mer komplicerat än så.

Att ha sex med någon annan kan leda till att man till slut bryter upp, så att båda blir lyckligare. Det kan inspirera till att förnya sitt äktenskap. Det kan vaccinera en mot att leva dubbelliv, vilket leder till ett beslut i endera riktning. Om maken är handikappad och oförmögen till sex så kan det vara enda chansen att kunna stanna kvar.

Min fru och jag kom överens om för många år sen att inte fråga och inte berätta. Om någon av oss tar ett tillfälligt snedsteg så är det förlåtligt. Då ska man inte berätta. Berättar gör man - som någon skrev - troligen mest för att göra sig av med sina skuldkänslor och sin ångest.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-08-26 15:07:40 följande:
    Vad händer om någon annan berättar?
    Då drabbar det troligen hårt. Är dock osannolikt att någon annan skulle berätta.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Stolt Farsa skrev 2021-08-26 15:25:39 följande:
    Lars-Åke kommer du någonsin sluta vara otrogen tror du?
    Jag har aldrig varit otrogen, annat än flirtar och sexchatt.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-08-26 15:38:17 följande:
    Hur får du ihop detta..?
    Med detta?
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-26 15:17:48 följande:
    Då drabbar det troligen hårt. Är dock osannolikt att någon annan skulle berätta.
    Det är det jag menar, allt går inte ihop så enkelt här i livet. Det är komplicerat.

Man ska inte ljuga, tycker en del här i tråden. Och sen ljuger de varenda dag, för chefen, för barnen, för partnern. För att skona dem eller skona sig själv eller båda. Människan är ett social djur med många färger. 
Svar på tråden Hungrande gift kvinna