Inlägg från: Anonym (yoda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (yoda)

Hungrande gift kvinna

delta66 skrev 2021-08-25 12:55:49 följande:

Hej Hungrande Kvinna,ja att vara enormt kåt o vlija knulla o inte ha knullpartner o ha sex på spännande platser,ute,portgångar,toaletter,provrum mm..Så en sak är säker..Blir Gärna Din Älskare..Lika sugen som du....

Du kan nog stoppa undan kuken delta, tråden är från 2018 så TS har nog redan fått sig ett skjut.
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Maria) skrev 2021-08-26 10:34:52 följande:
    Nu är jag inte TS och kan bara svara för mig.

Varför skulle jag göra slut menar du. Vi är ju inte tolv. Vi har varit ett par i dryga 25 år. Som jag skrev så blev jag tillslut förälskad i min kk och därmed avslöt jag direkt.

Jag var inte ute efter en ny man. Bara ny kuk.

Och ny kuk födde mer lust. Lust för livet. För min man. Jag har inte ens en tanke på att jag skulle göra om det. Förstår inte varför man ska berätta. Det om något är jäkligt själviskt. Man vill bara lätta sitt hjärta och bli fri från sin ångest om man tänker så.

Varför såra den man älskar.
    Ja om du enbart ser det ifrån ett egoistiskt perspektiv där du enbart utgår ifrån vad som är bäst för dig och vad du tjänar på det så är det klart att du tjänar på det. Allt omoralisk beteende blir ju jättelogiskt om man bortser ifrån de moraliska aspekterna.

Varför ska jag jobba när jag kan sno andras pengar istället, JAG tjänar ju på det.

Varför ska jag slösa bort tid på att stå i kö när jag kan tränga mig före andra? JAG tjänar ju på det

Varför jag låta min partner vara delaktig i vilka gränser vi ska ha i vårt förhållande när jag bara kan gå bakom hans rygg? JAG tjänar ju på det.

Men problemet är ju att ett förhållande handlar ju inte bara om DIG, det handlar lika mycket om din partner. Och Studentpappa säger "göra det som är rätt" så menar han ju inte bara det som är rätt för DIG, utan det som är rätt för er BÅDA.

Det handlar inte om att såra, det handlar om att ge sin partner en chans att förhålla sig till saker och göra sina egna val istället för att du manipulerar honom  att vara kvar i ett förhållande med dig genom att undanhålla sanningen för honom och rättfärdiga din manipulation med att du inte vill såra honom. För om vi ska vara ärliga så tror jag att alla här förstår ganska väl att det INTE främst är din partner du försöker skydda med ditt undanhållande utan dig själv. Det är inte upp till dig att avgöra vad din partner tål att höra, det är upp till honom att avgöra det.
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-08-26 13:36:32 följande:
    Tror jag säkert, men själva ämnet har inget med "god ton" att göra.
    Tvärtom. Anonym(Maria) med flera tycker inte jag förtjänar någon "god ton" då hon kan behandla sin ovetande partner på detta sätt.
    Bristande lojalitet, respektlöshet mot någon som går i villfarelsen att hen lever i ett nära och sant förhållande. Med en partner man inte har en susning vilka tankar som virvlar runt i skallen. Som lever ett dubbelliv som bara känns så fel att diskutera med i god ton. Är man så feg att man inte kan lyfta sitt problem med sin partner för han kanske skulle bli lessen då, utan istället går bakom ryggenObestämd, Var hittar du den goda tonen.
    Är faktiskt förvånad att det inte är fler som ryter till och talar om vad dom tycker.
    Men det är väl Svenska samhället i stort som blivit så. Stryk medhårs, klappa på kinden, och framför allt, tala inte om att någon beter/betett sig som ett svin. 
    +1
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Nyfiken kvinna) skrev 2021-08-26 14:28:34 följande:
    Man kan ha många synpunkter på vad som är rätt och fel. Jag skulle absolut inte gjort som Maria. Men att under anonymitet på nätet skriva nedsättande och sårande, tycker jag är så tråkigt och fel. Är det inte mycket mer givande att istället försöka förstå varandras argument, och ha en konstruktiv dialog, istället för att lyncha personerna, som skriver här. Det jag har lärt mig i livet är att det finns en poäng i att förstå varför en person handlar som den gör innan man gör tvärsäkra uttalanden.
    Men att svika och förnedra sin partner är helt inte alls tråkigt och fel?

Hur konstruktiv dialog har dessa personer med sin partner?

Hur ska människor som gör fel förstå att de gör fel om de bara bemöts av medhåll och förståelse?

Det jag lärt mig i livet är att människor som beter sig illa mot andra aldrig vill höra att de gör fel utan vill bara ha medhåll och förståelse

Att det är fel att bedra sin partner är väl tvärsäkert, eller menar du att det är ok?
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-26 14:49:42 följande:
    Jag önskar att jag var så där glasklar själv. Att rätt är rätt och fel är fel. Men livet är mer komplicerat än så.
    Livet är komplicerat ibland för alla, men alla beter sig inte illa mot andra när det blir komplicerat, alltså kan man ganska lugnt säga att det är inte komplikationerna i sig som avgör hur man agerar utan hur personen väljer att hantera situationen.

Rätt och fel ÄR glasklart och oftast inte alls komplicerat, det är fel att svika och ljuga för folk som litar på en, punkt. Det blir däremot väldigt komplicerat när man ska försöka trolla med knäna och på nått sätt försöka få något man vet är omoralisk att bli moralisk för att slippa ha dåligt samvete och sabba sin självbild allt för mycket.
    Att ha sex med någon annan kan leda till att man till slut bryter upp, så att båda blir lyckligare. Det kan inspirera till att förnya sitt äktenskap. Det kan vaccinera en mot att leva dubbelliv, vilket leder till ett beslut i endera riktning. Om maken är handikappad och oförmögen till sex så kan det vara enda chansen att kunna stanna kvar.
    Nu blandar du ihop sex och svek, sex med någon annan kan absolut leda till något gott OM det inte baseras på svek och lögner för svek och lögner är väldigt förnedrande för den som drabbas det och för aldrig något positivt med sig för den som drabbas av det.
    Min fru och jag kom överens om för många år sen att inte fråga och inte berätta. Om någon av oss tar ett tillfälligt snedsteg så är det förlåtligt. Då ska man inte berätta. Berättar gör man - som någon skrev - troligen mest för att göra sig av med sina skuldkänslor och sin ångest.
    Precis ni kom överens om att inte fråga och inte berätta, vilket inte riktigt är samma sak som att totalt skita i vad ens partner tycker om att man har sex med andra och göra som man vill ändå och sen undanhålla det för sin partner så man ska slippa ta konsekvenserna för det. Att göra saker i samförstånd är INTE samma sak som att göra saker MOT andras vilja. I det första fallet respekterar man sin partners vilja och kommer fram till en överenskommelse som båda är ok med, i det senare skiter man totalt i vad ens partner vill och gör som man själv vill.
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-26 15:17:48 följande:
    Då drabbar det troligen hårt. Är dock osannolikt att någon annan skulle berätta.
    Ok så det är ok att svika och förnedra sin partner, manipulera sin partner bara personen inte får reda på det? Jag kan göra lite som kan vill bakom din rygg och det är helt ok bara du inte får reda på det och det är inte alls respektlöst.

Är det ett frisk sätt att förhålla sig till relationer och andra människor?
  • Anonym (yoda)
    Stolt Farsa skrev 2021-08-26 15:25:39 följande:
    Lars-Åke kommer du någonsin sluta vara otrogen tror du?
    Som jag tolkar det behöver han inte vara otrogen för han och frun har gett varandra ok att ligga med andra bara man inte berättar det för varandra.
    Min fru och jag kom överens om för många år sen att inte fråga och inte berätta. Om någon av oss tar ett tillfälligt snedsteg så är det förlåtligt. Då ska man inte berätta. Berättar gör man - som någon skrev - troligen mest för att göra sig av med sina skuldkänslor och sin ångest.
    Men Lars-Åke verkar ha svårt att förstå skillnaden mellan att ligga med andra MED sin partners medgivande och utanFlört
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-27 09:13:23 följande:
    Det är det jag menar, allt går inte ihop så enkelt här i livet. Det är komplicerat.

Man ska inte ljuga, tycker en del här i tråden. Och sen ljuger de varenda dag, för chefen, för barnen, för partnern. För att skona dem eller skona sig själv eller båda. Människan är ett social djur med många färger. 
    Nja nu generaliserar du ganska grovt. Alla går ju inte bakom ryggen på sin partner är det blir jobbigt, bara vissa. Så bevisligen går det ju att bete sig värdigt även när det bli komplicerat. Mao kan man inte påstå att det livets komplexitet som är grunden till otrohet utan snarare hur varje individ hanterar situationer som kan tänkas uppstå. Och hur varje individ hanterar situationer beror ju på hur man är som person, vilka styrkor och brister man har som person.

Så det vore ju kanske bättre om de individer som INTE lyckats hantera livets komplexitet på ett värdigt sätt rannsakade sig själva och tog tag i sina brister istället för att bara rättfärdiga dem med att livet är så komplicerat.

Man kanske borde fråga sig, "hur kommer det sig att jag var otrogen när det blev jobbig när andra låter bli" istället?
  • Anonym (yoda)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-27 09:13:23 följande:
    Det är det jag menar, allt går inte ihop så enkelt här i livet. Det är komplicerat.

Man ska inte ljuga, tycker en del här i tråden. Och sen ljuger de varenda dag, för chefen, för barnen, för partnern. För att skona dem eller skona sig själv eller båda. Människan är ett social djur med många färger. 
    Dessutom är det långt ifrån alla otroheter som sker pga problem i förhållandet, faktum är att majoriteten av dem handlar mer om att man vill kunna variera sig, ha lite extra spänning i sitt liv trotts att man trivs hur bra som helst i sitt förhållande. På en enkät som Victoria MiIlan gjorde bland sina kunder visade sig problem i förhållandet komma ganska lång ner i listan på anledningar till att de var otrogna.

Att vara social och att vara en lögnare är inte riktigt samma sak. Att ljuga om småsaker som inte är avgörande för ett förhållande och ljuga om saker som är avgörande för ett förhållande är inte heller samma sak. Du generaliserar väldigt grovt.
Svar på tråden Hungrande gift kvinna