• Fundersam9

    Klamydia. Partner posetiv, jag negativ...

    Hej alla glada.

    Har varit med en tjej i snart 5 år. I början när vi höll på så svängde hon in hos en annan kille två, tre gånger innan det blev vi på riktigt.

    Ingen av oss testade sig i början på våran relation.

    Hon började med minipiller och nu så ville ungdomsmottagningen att hon kom in och testade sig. Det har nu bara varit vi i 4,5 år.

    Hon testar positivt för klamydia, jag testar mig och får svar negativt.

    Kan det vara så att jag är svårflörtad för denna bakterie?

    Finns möjligheten att hon burit på det sedan vi dejtade och hon träffa den andra killen samtidigt?

    Hur kan jag då inte blivit smittad på 4,5 år?

    Mycket tveksam på att otrohet ligger bakom detta då jag litar på henne.

  • Svar på tråden Klamydia. Partner posetiv, jag negativ...
  • Cunnilingus18

    Vad jag vet så är killar mer benägna att få klamydia en tjejer. Visst att man kan klamydia en längre tid utan att det märks alls, för det gör det oftast inte. Men det är lite konstigt att du inte fått det efter en sån här lång tid?

    Ska varken säga bu eller bä men jag hade nog undrat lite. Tycker du ska vända dig till en könsmottagning och fråga dem som är expert på området och se vad de säger. Om det även verkar osannolikt för dem så bör du kanske först värdera vad du själv tror och prata med henne om det igen.

    Men svårt det där, relationer är knepiga och ibland så gör vi kanske fel saker även om vi inte vill såra..

  • Anonym (ooops)

    eftersom klamydia smittar vid vaginalt sex, analsex, oralsex och tom kan överföras till ögonen verkar det lite märkligt att du inte har smittats på 4,5 år... att inte uppvisa symptom är en sak, men att testa negativt något helt annat.

    har aldrig hört talas om att man kan vara immun mot klamydia.

  • Fundersam9

    Ja lite konstigt tycker jag allt att det är.

    Kvinnan jag talade med när jag testade mig tyckte det var mer eller mindre omöjligt att gå med klamydia så länge.

    Det var när jag lämnade prov.

    En vecka senare får jag samtal om mitt test var negativt.

    Är detta möjligt frågade jag henne då och får svar: ?klamydia självläker oftast inom 1-2år. Har ni varit med varandra så länge så borde det läkt. Även att du inte skall vara smittad av denna bakterie efter så lång tid är i stort sett omöjligt och ibland gör man fel val i livet eller att det händer saker man ångrar.?

    Något i den stilen blev svaret från mottagningen.

    Så inga raka svar från dom mer än att jag inte var smittad.

  • Cunnilingus18
    Fundersam9 skrev 2018-10-13 11:45:43 följande:

    Ja lite konstigt tycker jag allt att det är.

    Kvinnan jag talade med när jag testade mig tyckte det var mer eller mindre omöjligt att gå med klamydia så länge.

    Det var när jag lämnade prov.

    En vecka senare får jag samtal om mitt test var negativt.

    Är detta möjligt frågade jag henne då och får svar: ?klamydia självläker oftast inom 1-2år. Har ni varit med varandra så länge så borde det läkt. Även att du inte skall vara smittad av denna bakterie efter så lång tid är i stort sett omöjligt och ibland gör man fel val i livet eller att det händer saker man ångrar.?

    Något i den stilen blev svaret från mottagningen.

    Så inga raka svar från dom mer än att jag inte var smittad.


    Ja jag ör också för mig att det brukar läka efter 1-2 år av sig själv. Känner nämligen killkompis som hade samma dilemma, men då handlade det om en kortare tid och de hade levt öppet lite tidigare.
    Men i detta fallet så är jag nog ledsen över att behöva säga att det lutar mot att hon varit med någon annan.
  • Anonym (A)

    Man kan ha klamydia så länge jo. Ingen omöjlighet alls. Däremot att du inte blivit smittad på 4,5 år är ytterst osannolikt. Ditt misstag är att du litar på henne. Man kan inte lita på någon. Tyvärr.

  • Fundersam9
    Anonym (A) skrev 2018-10-13 11:54:09 följande:

    Man kan ha klamydia så länge jo. Ingen omöjlighet alls. Däremot att du inte blivit smittad på 4,5 år är ytterst osannolikt. Ditt misstag är att du litar på henne. Man kan inte lita på någon. Tyvärr.


    Är det fakta eller bara en teori?

    Eller kan det vara så att båda har varit smittade och min klamydia har självläkt men inte hennes?

    Tycker fortfarande att 4,5 år med klamydia låter väldigt länge.

    Inga symptom på någon av oss.

    Och tror somsagt på henne att hon inte varit med någon annan.
  • Anonym (M)

    Be om ett nytt test eller beställ ett eget. Jag testade positivt och vi visste båda att det kom från honom. Han testade sig och första testet blev negativt. Då beställde han ett eget prov och testade sig igen, positivt såklart. Det är extremt noga att det är morgonpissen du lämnar i burken.

  • CitronTulo

    Varför tyckte ungdomsmottagningen att hon skulle testa sig?? Om hon inte hade några symptom och lever i en monogam relation sedan 4,5 år?? Förlåt men det är något som inte stämmer här..

  • Fundersam9
    CitronTulo skrev 2018-10-13 15:17:35 följande:

    Varför tyckte ungdomsmottagningen att hon skulle testa sig?? Om hon inte hade några symptom och lever i en monogam relation sedan 4,5 år?? Förlåt men det är något som inte stämmer här..


    Recept för preventivmedel skulle förnyas så då ville dom att hon skulle komma dit och prata lite allmänt och när hon ändå var där så testa hon sig.

    Och vi hade inte testat oss när vi starta våran relation. Hon var ju med en annan samtidigt som mig innan det blev seriöst.
  • Anonym (A)
    Fundersam9 skrev 2018-10-13 12:35:04 följande:

    Är det fakta eller bara en teori?

    Eller kan det vara så att båda har varit smittade och min klamydia har självläkt men inte hennes?

    Tycker fortfarande att 4,5 år med klamydia låter väldigt länge.

    Inga symptom på någon av oss.

    Och tror somsagt på henne att hon inte varit med någon annan.


    Det är fakta. Och symtom är irrelevant. Klamydia ger ofta inga symtom alls.

    Ja tro du på henne om du vill. Det är dock enbart otroligt korkat att Teo på någon. Det har jag fått lära mig den hårda vägen och det ser man bevis här dagligen.
Svar på tråden Klamydia. Partner posetiv, jag negativ...