Inlägg från: Längtarefterbarn83 |Visa alla inlägg
  • Längtarefterbarn83

Försöker bli gravid med 1a barnet

piffan87 skrev 2018-11-11 15:31:21 följande:

Hur ofta sexar ni när du har ÄL? Jag håller på bli galen på alla tips och ideer. Har försökt allt! Ha sex 5 ggr per dag, en gång per dag, en gång varannan dag. Inget funkar ju! Denna gång hade vi en dag innan, två dagar på äl och en gång dagen efter.

Jag vet verkligen exakt hur du känner. Sist när mensen kom låg jag i sängen en hel dag. Vägrade gå tillbaka till allt som hade med verkligheten att göra. Livet kändes allt annat än rättvist.. varför kan de inte bara få funka?! 

Jag håller med dig, vi tänkte ta hjälp i Januari. Sa till min sambo häromdan att mitt psyke inte klarar mer nu. Jag behöver få veta om något är fel, då kanske vi iaf kan göra något åt det istället för att gå vänta och hoppas för att sen bli besviken varje månad. Vilka tänkte ni vända er till?

Ja det är vårt första barn. Är det samma för er? Stor kram till dig! <3

Haha ja det där med sex är ju den stora frågan! Vi har fått till det nästan varje dag den här veckan och ska försöka samma nästa vecka. Förra cykeln fick vi till det knappt varannan. Min kille kommer hem väldigt sent från jobbet så vi är båda ganska trötta ;) Men nu har vi verkligen ansträngt oss!

Jag har kört med ägglossninstester men det har inte visat något, så vi kör på lite extra! Hoppas att ägglossningen är sen...

Ja det är första barnet för oss också. Jag känner samma som dig, mitt psyke pallar inte att bli såhär ledsen och nere en gång i månaden, det räcker med PMS. Jag vet inte riktigt vart vi ska vända oss. Har kollat lite på olika gynekologer hör där vi bor. Tänker att det kanske är där man får börja. Hur tänker du?

Stor kram <3
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-11 15:42:59 följande:

Känner också som att det är på G men testerna säger nej. Kan vara så att det är min äggatock som brukar då cystorna spm ska släppa och då kanske det inte blir nåt denna månad .Började tempa igår så det var ju lite försent för att få nått vettigt av det denna cykel.

Hoppas också du slipper tempa !!

Jag hoppas att din ägglossning kommer! Vad är det för cystor?
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-11 22:44:03 följande:

Haha eller hur?! Jag blir tokig av att tro att om vi gör det en gång till idag så kanske det funkar.. Lagom slut efter dessa dagar 

Låter smart, tänker lite liknande. Finns en fertilitetsklinik 10 min bort från oss och sen kvinnoklinken som också är ganska nära. Ska försöka läsa på för att få lite rekommendationer om vilken som är bäst.. Vill ju gärna känna mig trygg och tagen på allvar när man går dit. Har hört att många får slåss för att få igenom alla tester etc.. 

Håller tummarna att du får positivt utslag på ÄL testerna imorgon! 

Haha ja inte trodde jag att det skulle vara jobbigt att ligga ;) Men efter de här dagarna så blir det skönt med lite vila, tycker nog killen också!

Tack jag hoppas det också! :)

Ja det kan nog som sagt vara bra att kolla runt lite. Man vill ju som sagt känna sig trygg och bra mottagen när man går dit. Tråkigt att behöva slåss för något man vill och längtar efter så mycket!
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-13 14:15:31 följande:

Hur går det för er alla? Tänker på er!

Själv försöker jag hålla mig sysselsatt fram tills BIM, känns som att det är en lång väg kvar. Ska idag hälsa på min tjejkompis som är gravid, men känner mig ändå någorlunda förbered. Hoppas att det inte blir gråtkalas på vägen hem sen bara!

Hej Piffan87!

Jag väntar på utslag på ägglossningstest, men det verkar inte komma. Har alla andra symtom så myser på varannan dag och hoppas på det bästa. Ska testa några dagar till ifall att den är sen så jag inte missar...

Hur kändes det med kompisen? Hoppas du slapp gråta på vägen hem!

Kram :)
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-13 22:01:08 följande:

Heej! Ibland kan det ju vara så att man inte får utslaget för att stegringen varit för snabb. Testar du en gång per dag? Jag hoppas innerligt att du fått ÄL ändå och ni lyckats träffa rätt! Tempar du också? 

Åh det gick faktiskt bra, kändes inte alltför konstigt. Trodde det skulle vara mycket värre. Klart man får lite förhoppningar och vill så gärna vara där själv, men nu får det fan vara min tur snart! Blev mer peppad faktiskt. Vilket säkert kommer resultera i ett gråtkalas i slutet av månaden istället... Nej då, ska försöka vara positiv men det är ju en sån evig längtan. Har dåligt tålamod i det här...  

Kram

Åh vad skönt att det kändes bra! Jag håller tummarna för att det blir glädjetårar i slutet av månaden :)

Ja jag testar klockan 14 varje dag. Mina jobbkompisar undrar nog vad jag håller på med när jag tar med väska till toan samma tid varje dag och sen kommer ut med dyster min haha! Jag ska börja tempa, har köpt NC app och temp. Hoppas att det hjälper. Jag har alla andra symtom på ägglossning, magont, flytningar osv så jag tror att jag har det iaf.

Det är så skönt att gå in här och ha någon att prata med allt det här om, det är inte så lätt för killen att fatta allt jag försöker prata om :)

Hoppas du får en bra dag och att det blir en liten bäbis för dig snart!

Kram!
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-14 07:28:56 följande:

Haha jag gör likadant !! Är på praktik och varje dag innan lunch drar jag iväg med väskan på toaletten. Men allt för att lyckas lixom !!

Ja det är så bra att kunna gå in här och skriva av sig lite. Speciellt när ingen annan vet och jag vill inte stressa min sambo mer än nödvändigt. Räcker med att en är crazy!!

Kram på dig !!

Haha exakt, allt för att lyckas! :D

Ja det räcker med att en är crazy!!

Idag är jag helt ofokuserad, har så svårt att jobba, mest bara lust att gå hem! :)

Kram
  • Längtarefterbarn83
    oshark skrev 2018-11-14 07:47:24 följande:

Jag har gömt ett litet glas på toaletten så jag slipper ta med mig min väska haha! Om någon hittar det kommer de verkligen undra vad som försiggår

Haha vad smart, men komiskt om de hittar det som sagt ;)

Man blir lite smågaken av att försöka bli gravid! :)

Kram!
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-14 13:27:52 följande:

Åh tack, jag med! För oss båda 

Haha jag förstår dig verkligen. Jag har alltid gjort mina ägglossningstester direkt när jag vaknat på morgonen men nu visar det sig att det är fel så nu kommer det bli samma för mig. Dessutom måste man ju stanna där inne ett tag för att den ska ge utslag. För testet ska ju ligga på en plan yta va? Vore dumt att stoppa ned de i väskan igen direkt. Men va gör man inte för att lyckas?! 

Spännande med NC. Jag började förra månaden och har inte helt fått kläm på det än. Verkar ta 2-3 cyklar innan man är där. Men det är alltid skönt att få tempoökningen när man trott att man haft ÄL. Lugnar nerverna lite iaf! När ska du börja tempa?

Ja men visst är det? Framförallt att kunna prata med folk som faktiskt känner exakt samma sak. Det känns inte som att andra riktigt skulle förstå den stress, press, irritation, frustration och mani man har varje månad. Folk skulle jag tro att jag är galen. Vilket jag börja tro att min sambo tycker.. Fattar inte hur han kan vara så jäkla lugn jämt. Nån typ av reaktion borde ju komma! Det var faktiskt han som initierade att vi skulle börja skaffa barn. Hur går det för din kille?

Stor kram

ÄNTLIGEN fick jag en glad gubbe på CB :) Det blev på dag 21, har en cykel på 30-31 dagar.

Satt där inne på toastolen med tester som du säger på en plan yta och tänkte att det blir inget idag heller...men äntligen! Nu ska det lysas haha och skrev till min kille och fick YAY :D tillbaka så det måste vara bra haha.

Annars är min kille som din, helt jäkla cool, jag märker ingen nervositet eller så alls på honom!

Ja det är underbart att kunna vara helt öppen och ärlig och veta att alla fattar vad jag pratar om för vi känner alla typ likadant!

Jag har fått min NC-temp nu, men vet inte riktigt när jag borde börja tempa. Borde jag börja direkt imorgon eller vänta till mensen. Vet inte alls hur det fungerar :) Kul att du också gör det, det ska bli spännande!

Kram!
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-14 11:34:12 följande:

Förstår känslan. Och jag är ju mer förvirrad än någonsin, testerna visar ÄL men tempen var inte låg i morse.

Haha får väl mysa idag och se om det ger nåt.

Kram på dig, hoppas arbetsdagen inte blir för lång !!

Jag fick äntligen positivt på ägglossningstestet idag! :) Första gången det visat något . Hade en dålig arbetsdag, men testet gjorde mig glad!

Ni får mysa på, hoppas att det tar sig!! :)

När har BIM?

Kram till dig!
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-14 17:41:03 följande:

Men så kul !! Mys på nu !!

Hade ju positivt på ÄL-test mitt på dagen men nu efter jobbet ingenting. Men blir mys iallafall just in case.

BIM runt 26-27.

Kram.

Tack!! Ja här ska det mysas! :)

Du kanske träffade precis i slutet av stegringen. Ja mys på!!

Okej jag har BIM 25 + -

Kram
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet