Inlägg från: Längtarefterbarn83 |Visa alla inlägg
  • Längtarefterbarn83

Försöker bli gravid med 1a barnet

DoriaP skrev 2018-11-28 07:07:17 följande:
    Jag håller tummarna att dina hormoner inte hunnit komma upp i nivå ännu !!

Vad testade du med ??
    Tack! <3

Jag testade med CB early. Men du vet den där hopplöshetskänslan man känner, den är så jobbig. Det känns dock väldigt skönt att säga det till någon som vet hur det känns!

Hur mår du idag? Har du vant dig vid tanken på att du plussade igår? :)
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-28 12:40:48 följande:

Usch inte nog med att man ska ha PMS så ska man behöva hantera känslan att aldrig få positivt på det. Inte lätt att vara kvinna alltid... jag håller ändå tummarna att den inte dyker upp!!

Håll oss uppdaterade!<3

Tack Piffan87!

Precis, det är inte lätt att vara kvinna alltid haha :) Ingen mens ännu, men det känns som att den är på G. Bara vänta och se och ta nya tag!
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-28 17:49:01 följande:

Den känner jag igen alltför väl. Det är som att dra ner en svart gardin över allt. Så sjukt jobbigt !!

Nej det har jag inte, mens/motvärk i dag så jag bara väntar på att mensen ska komma och skratta mig i ansiktet.

Stor kram !!

Ja exakt det där med en svart gardin över allt!

Kan tänka mig att det är svårt att ta in och att du väntar på att mensen ska komma, men nu är det din tur att få gravid! Det är du verkligen värd!

Stor kram!
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-29 12:08:16 följande:

Nej usch, börja snart tro att min sambo inte kommer orka med mig. Lyssnade på en podd om fertilitetsutredning häromdan och kände mig nästan förstörd efteråt. Har lovat mig själv att inte gå händelserna i förväg men det är svårt ibland.. Min mens är precis över och nu på lördag ska jag börja med ÄL-tester igen. Den eviga cykeln som går runt runt.. Känner mig inte jättetaggade denna gång. Snarare utmattad.. Vill nästan hoppa över denna gång och samtidigt så säger ju mitt förnuft till mig att det är bara att fortsätta kämpa.. 

Hur går de för dig? 

Heja dig!! Vet att det är så sjukt jobbigt och ibland vill man bara ge upp och sluta kämpa. <3

Menar du att du pratar mycket om allt och så eller på vilket sätt tror du inte han skulle orka med dig? Jag känner ibland att min sambo kommer tröttna på mitt tjat och depp varje månad.

Jag är 14 dagar efter ägglossningen idag och väntar på mensen idag. Det känns som att den ska komma hela tiden, men har inte gjort det än. Gjorde ett tidigt test förra veckan och det var negativt, blev så besviken och arg på mig själv, så vågar inte ta ett nytt test. Tänker att mensen nog kommer när som helst eller att den är naturligt försenad. Så himla knäpp man blir i huvudet. :(
  • Längtarefterbarn83

Mensen två dagar sen så tog ett test. Negativt som vanligt. Bara invänta mensen och ta nya tag, igen. Tänk att det ska vara så sjukt påfrestande psykiskt det här med att skaffa barn. :(

Men men bara rycka upp sig och invänta först mensen och sen ägglossningen igen. <3

• Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-30 16:17:29 följande:
    Men så elakt av den att inte dyka upp och ge dig hopp !!

Ja vem hade kunnat ana att det skulle vara så, sällan man läser eller här någon prata om det. Trodde länge jag var ensam i min ångest och förtvivlan.

Skickar en stor kram !!
    Ja verkligen elakt! 

Tack fina doriaP <3

I helgen åker jag på minisemester med sambon. Så får passa på att njuta ordentligt och samla ny energi.

Stor kram tillbaka till dig <3
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-30 18:38:38 följande:

Men nej! Jäkla test som bara visar negativt, blir så arg.. Och så en sen mens på det. Förhoppningarna går ju i taket! Orättvist! Jag hoppas så att dina test inte hunnit visa positivt än..

Imorgon börjar jag med ägglossningstester igen. Beräknad ÄL på tisdag-onsdag så vi får väl se om det håller sig till schemat. Känns lite annorlunda denna gång eftersom den mensen som kommer då, kommer i sånt fall samma dag som vi ska på vårt första möte för fertilitetsutredning.. Förhoppningsvis kanske man inte vill lägga sig ned och dö då iaf....

Hoppas du får en superfin helg även fast du lever i ovisshet. Önskar så att man kunde hjälpa på något sätt <3

Nu kom mensen. Skönt ändå att den kommer på något sätt så jag/vi kan gå vidare. Bara ladda om för ägglossningstester!

Hur går det för dig Piffan87? Har du börjat testa idag?

Vilka test kör du med?

Skönt att ni har mötet att "se fram emot". Jag håller alla tummar för er! Hur länge hade ni försökt nu igen?

Jag ska nog ta kontakt med gyn nästa vecka....bara för att kolla hur allt ser ut och prata om hur vi kan gå vidare. Det känns som att de borde veta det, annars får jag kolla runt själv!

Vi har haft en supermysig dag, hoppas du/ni har haft detsamma! :)
  • Längtarefterbarn83
    dalkulla89 skrev 2018-12-01 19:40:51 följande:

Tråkigt med testet, brukar den kunna vara sen/tidig eller utebli? Annars om den inte dyker upp så fortsätt testa :) Jag håller tummarna!

Tack snälla! <3

Mensen kom tyvärr nu, men bara att ta nya tag!

Den har bara varit sen en gång tidigare. Hur går det för dig? :)
  • Längtarefterbarn83
    Längtansblåblomma skrev 2018-12-02 18:09:31 följande:
    Åh vad trisst:/men tycker att du har helt rätt inställning, bara att ta nya tag! Jag hejar på dig <3

Själv väntar bim i veckan, och känns redan nu som att den kan komma när som helst.. Blä..
    Tack så mycket! <3

Idag känns det ännu bättre. Som sagt det är bara att ta nya tag och kämpa framåt. Har börjat tempat med NC idag, ska bli spännande att se hur det funkar! Ska också ringa till gyn idag och boka in en tid så jag kan kolla om allt ser bra ut med mig.

Håller alla tummar i världen för att mensen håller sig borta för dig! <3
  • Längtarefterbarn83
    dalkulla89 skrev 2018-12-02 19:21:06 följande:
    Typiskt.. Så tråkigt att den luras och blir sen bara sådär. Men heja nya tag! Tänk dig en bild av dig själv med bebis i huvudet och hoppas det hjälper till från nåt håll, så gör i af jag för att försöka få inställningen att hålla :)

Jag hade ägglossning förra helgen så nu är det väntetider här.. Körde ?bild av oss och bebis?-snacket för sambon igår. Han svarade ?Jaa.. Fast jag tänker såhär: Jag brukar sällan pricka mål på första försöket i fotbollen men fortsätter man skjuta så prickar man till slut?, haha! Men vi är bara på tredje försöket än. Har BIM 12 dec tror jag :)
    Tack Dalkulla89! :)

Ja det är bara att kämpa på framåt och ta nya tag! Jag ska ta kontakt med Gyn idag och se om jag kan få en tid och se så allt är okej med mig. Känner att jag börjar komma till åren, det gör det inte lättare.

Åh håller tummarna för att din mens håller sig borta! Väntetiderna mellan mens och ägglossning och ägglossning och Bim är tusan inte roliga! :)
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet