• Mlisissan

    Ang ev. Gravidsymtom

    Hej allihopa!

    Tänkte om någon kunde hjälpa mig och få en lite klarare bild på gravid symtom jag känner, (om det nu är gravid symtom)

    Hade ägglossning 10/10 enligt positivt ägglossningstest, och har sedan efter det märkt symtom som det flesta beskriver som ?gravidsymtom?.

    Jag och min kille hade sex både dagarna före och efter ägglossning för att maximera chanserna, och nu dagarna efter det har jag känt detta:

    ? huvudvärk kvällstid

    ? mycket molandevärk i livmoder/äggstockar.

    ? ömma/känsliga bröstvårtor vid beröring

    ? mycket synliga blodådror på brösten

    ? EXTREM hunger, alltså inte små sugen på mat/sötsaker! Riktig hunger!

    ? väldigt trött på kvällarna, somnar så fort jag lägger mig på soffan/sängen.

    ? illamående lite till och från hela dagarna/kvällarna.

    Tycker att det borde vara väldigt tidigt om det nu är så att det blivit en graviditet och känna allt detta.. även fast de är väldigt individuellt så är det för tidigt va?

    Det som får mig tänka ännu mer att jag kanske blivit gravid är för att det för 1 tim sen högg till och nöp till extremt mycket på vänster sida av livmodern/äggstocken, alltså var tvungen att sätta mig ner på huk i ?fosterställning?... otroligt obehaglig känsla som höll på några minuter bara, men det kändes verkligen! Ingen inbillning överhuvudtaget... högg till cirka 5-6 gånger, kändes typ lite som nån borrade sig in i magen fast på insidan?!

    vad tror ni? Kan det ha lyckats denna gång? Eller ?övertänker? jag?

    Hoppas man förstår min situation, jätte tacksam för svar.

    Med vänlig hälsning

  • Svar på tråden Ang ev. Gravidsymtom
  • Jag är bara jag

    Man kan omöjligt ha symptom före embryot fäst vilket sker tidigast 5 dagar efter äl. Även då är det extremt ovanligt att märka nåt, de flesta känner inget speciellt före v.5.

  • EpicNurse

    Precis som ovanstående säger. Det är alldeles för tidigt...

    Hugg på sidorna får man inte när embryot fäster eftersom det fäster i livmodern, inte äggstocken. Mn in däremot få den typen av smärta när äggblåsan spricker (ägglossning) och även efteråt när vätskan som funnits i äggblåsan ligger och irriterar äggstocken.

    Så det är nog en kombination av äl/pms/önsketänkande. Det blir ofta så när man väldigt gärna vill. Att man omedvetet förstärker allt man känner. Men visst kan du ha blivit gravid. Det är bara inte det du har känt dessa dagar.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • sandaler88

    Hej!!

    Känner mig exakt som du!

    Mina tidiga symptom är:

    Lätt illamående

    Väldigt kissnödig

    Och väldigt yr

    Sugen/hungrig hela tiden...

    Har bim 22/10,

    Har dock testat 4-5 gånger redan... men de är såklart negativa... vill så gärna..

  • Stuppis1

    Vid mina graviditeter har jag som allra tidigast känt symptom runt v.5+0 alltså typ en vecka efter missad mens. Tror det är vanligt att övertolka allt som graviditetssymptom när man går och väntar och hoppas. Håller tummarna för dig!

  • Mlisissan

    Sandaler88:

    Hej! Så jobbigt och ha dessa symtom men vara så ovetande om de är på riktigt eller inte ...

    har varit gravid tidigare, och vet ju på ett ungefär hur jag mår vid tidig graviditet.. fick ont i brösten efter jag plussat förra gången jag var gravid och har inte ont nu heller, hade mycket molande värk förra gången och väldigt ledsen/deprimerad... har nu bara väldigt synliga blodådror på brösten men behöver ju ej bero på grav!

    Har (ursäkta infon) väldigt lotion aktiga flytningar

    Fortfarande ömma bröst vårtor

    Molande värk i magen

    Och extremt ont på morgnarna under brösten alltså som typ halsbränna, och att de bränner är ju svårt att inbilla haha..

    men vi får se, ska testa mig någon dag innan BIM. Den är om 9 dagar! Testa BIM-2 förra grav och då var det super starkt plus.

    Ja, hoppas vi får ett plus denna månad :)

  • Mlisissan

    Och juste svin hungrig hela tiden också, alltså helt sjukt.... haha. Har ätit 5 riktiga måltider idag och de är lååångt ifrån normalt för mig, är väldigt liten o smal om man får kalla det de och äter oftast bara frukost och sen middag typ.. men nu är jag hungrig stup i kvarten, kanske kan beror på PMS också vem vet.. vi får se om 1 vecka cirka :)

  • lillagullefjun

    Åh jag vet verkligen hur du känner! Det du beskriver kan ju vara graviditetssymtom men likväl symtom på äl/mens... Jag misstänker att jag precis plussat (om än världens svagaste!) på BIM -7 med RFSU testa tidigt. Har haft väldigt ont i magen, mest på vänster sida ibland strålande ned mot ljumsken, typ enda sedan beräknad äl/befruktning och det har pendlat mellan att min magkänsla sagt att jag är gravid och mellan att jag tänkt att det är ?nåt allvarligt fel? där nere ???? Senaste gångerna jag haft mens har jag haft ganska kraftig mensvärk men har aldrig haft ont i magen efter ägglossning så något skvallrade ändå för mig om graviditet! Var även väldigt gasig dagarna efter äl, men det har lagt sig. Så visst kan man känna extremt tidigt! Har även haft ömma bröst men det brukar jag ha från ca 10 dagar innan mens ändå. Uppdatera hur det går för dig!

  • Mlisissan

    Så jobbigt att känna såhär.... har fortfarande mycket illamående och hunger, molande värk i livmodern inprincip konstant, ibland mer och ibland lite mindre, humörsvängningar, tydliga blodådror på brösten och dom känns lite tyngre på nått sätt, och väldigt trött/seg..

    åhhh!! Grattis isåfall!! Har du tagit bild på testet? Så du kanske kan lägga in bild på det här? Skulle vara roligt och se. :D Jag har 2 test hemma. 1 från RFSU (testa tidigt), och ett från testlagret. Vill så gärna testa också... men vågar typ inte haha..

    vet att jag i söndags 14/10 kände rejäla hugg/drag på vänster sida av livmodern, vill ju hoppas på att det var ägget som fäste.. men troligtvis inte för det är då bara 4 eller 5 dagar efter positivt ÄL test..

    Jag fick negativt på ägglossningstickan mån 8/10, men ändå ett streck som var tydligt typ. Och hade bara 1 test så kunde inte testa senare mot kvällen eller morgonen efter, men fick hem ny test 10/10 så då testade jag vid 14:00 och fick starkt positivt, så är lite osäker om jag den 9/10 dagen jag inte hade några test hemma kanske också hade positivt ÄL test?! Vet inte när jag ska räkna själva ÄL ifrån, vad tror du?

    Är idag BIM-8, och ÄL antingen äl+7 elr äl+8. Beroende på om jag räknar 9/10 som positivt elr 10/10 då jag fick positivt på stickan.

    (Infogar mina test här)

    Det ljusa testet är från 8/10 och det mörkare 10/10.

Svar på tråden Ang ev. Gravidsymtom