• Mlisissan

Ang ev. Gravidsymtom

Hej allihopa!

Tänkte om någon kunde hjälpa mig och få en lite klarare bild på gravid symtom jag känner, (om det nu är gravid symtom)

Hade ägglossning 10/10 enligt positivt ägglossningstest, och har sedan efter det märkt symtom som det flesta beskriver som ?gravidsymtom?.

Jag och min kille hade sex både dagarna före och efter ägglossning för att maximera chanserna, och nu dagarna efter det har jag känt detta:

? huvudvärk kvällstid

? mycket molandevärk i livmoder/äggstockar.

? ömma/känsliga bröstvårtor vid beröring

? mycket synliga blodådror på brösten

? EXTREM hunger, alltså inte små sugen på mat/sötsaker! Riktig hunger!

? väldigt trött på kvällarna, somnar så fort jag lägger mig på soffan/sängen.

? illamående lite till och från hela dagarna/kvällarna.

Tycker att det borde vara väldigt tidigt om det nu är så att det blivit en graviditet och känna allt detta.. även fast de är väldigt individuellt så är det för tidigt va?

Det som får mig tänka ännu mer att jag kanske blivit gravid är för att det för 1 tim sen högg till och nöp till extremt mycket på vänster sida av livmodern/äggstocken, alltså var tvungen att sätta mig ner på huk i ?fosterställning?... otroligt obehaglig känsla som höll på några minuter bara, men det kändes verkligen! Ingen inbillning överhuvudtaget... högg till cirka 5-6 gånger, kändes typ lite som nån borrade sig in i magen fast på insidan?!

vad tror ni? Kan det ha lyckats denna gång? Eller ?övertänker? jag?

Hoppas man förstår min situation, jätte tacksam för svar.

Med vänlig hälsning

• Svar på tråden Ang ev. Gravidsymtom
  • Mlisissan

Ser man mina bilder jag lägger in? Haha... kommer inte upp på min mobil, så jag kan inte se dom iallafall

• lillagullefjun

Nej, ser tyvärr inte, bara en liten symbol med ett frågetecken.

Alltså det är svårt att ta bild på ett gravtest och få det rättvisande, men bifogar här nedanför. Ser du också ett ytterst svagt streck? Eller inbillar jag mig bara?!? 
    Har sååå ont långt ned i magen, nästan konstant. Är orolig både för en ev. graviditet (min sambo är inte så sugen än) men även för vad det är om det inte är graviditet, för NÅT är det, annars kan man inte ha såhär ont. Värken har sedan igår allt mer centrerats till mitten långt ner i livmodern(?), tidigare var det mest på vä sida jag hade ont.

• Mlisissan

Men va konstigt.. har kunnat lägga ut bild tidigare här:/

Jag tycker jag kan se en skugga/antydan till streck! Men är så osäker på sånt hät haha.. såkallade spökstreck osv. Men jag tycket det finns något där, hur många dagar har du kvar till BM? Eller hur många dagar sen är det du hade ÄL?

Kan ju bli starkare och starkare för varje/varannan dag:)

Jobbigt dock om de är så att du är gravid nu och ni kanske inte vill behålla..

magsmärtor nere i magen kan annars ofta bero på små cystor som sätter sig på äggstockarna, haft så vid ett x antal tillfällen men dom försvinner/spricker ofta av sig själva och är inte farliga.

Jag tycker du ska testa igen om några dagar, annars så får du kontakta gyn och göra en gyn undersökning o kolla. Hoppas allt löser sig!

Fortsätt gärna berätta hur de går och så, kram

• Erla

Vill tillägga att äl oftast sker först 1-2 dygn efter positivt test. Fick du positivt den 10:e bör äl skett tidigast den 11:e. Finns ju såklart de som har en snabb äl, men då hinner man sällan med att få positivt test. Det du känner är knappast graviditetskänningar då det inte utsöndras några hormoner förrän ägget har fäst. Tror som EpicNurse att huggen beror på själva äl. Det är med största sannolikhet inte ett ägg som fäste i alla fall, med tanke på ditt test.

Tyvärr är ju också typ alla gravsymptom samma som symptom på att mens är på gång.

• lillagullefjun

Ja, jag ser också antydan men man kan ju bli knäpp av mindre ;). Kommer troligtvis testa igen redan imorgon, kan absolut inte hålla mig.

Enligt min app har jag BIM 23/10 (skulle i så fall vara 27 dagars cykel men mensen har diffat åt både det ena och det andra hållet för mig förr) så utifrån det BIM -6 idag. Vi hade oskyddat sex 8/10 och avbrutet 8/10 samt 9/10. Jag kommer absolut behålla om det skulle vara en graviditet. Gjorde en abort i maj 2017 (vi blev oplanerat gravida direkt när vi träffats) och det gör jag inte om, vilket min sambo vet.

Om testen skulle visa att jag nu mot förmodan inte är gravid men smärtorna fortsätter kommer jag söka vård måndag 23/10 då vi åker utomlands 26/10 och jag inte vill riskera något under resan.

Hoppas du lyckas lägga in bild, sååå nyfiken! Fortsätt uppdatera du med! :) Håller tummarna för dig! Kram!

• Mlisissan

Hej!!

Tog faktiskt ett gravtest imorse ( RFSU testa tidigt ), va negativt! 8 dagar efter positivt ägglossningstest, alt 9 dagar beroende på om jag räknar 9/10 eller 10/10. Och 7 dagar innan mens idag...

tror inte vi lyckads denna månad heller tyvärr..

vi har haft sex alla dagar innan och 4 dagar efter positivt ägglossningstest, tog ut min spiral i maj/juni och fick regelbunden mens direkt efter jag tog ut den, och har fortfarande det varje månad.. och har varit gravid 2 gånger tidigare så vet ju att jag kan bli gravid iaf:/

Svar på tråden Ang ev. Gravidsymtom