• Mlisissan

Ang ev. Gravidsymtom

Hej allihopa!

Tänkte om någon kunde hjälpa mig och få en lite klarare bild på gravid symtom jag känner, (om det nu är gravid symtom)

Hade ägglossning 10/10 enligt positivt ägglossningstest, och har sedan efter det märkt symtom som det flesta beskriver som ?gravidsymtom?.

Jag och min kille hade sex både dagarna före och efter ägglossning för att maximera chanserna, och nu dagarna efter det har jag känt detta:

? huvudvärk kvällstid

? mycket molandevärk i livmoder/äggstockar.

? ömma/känsliga bröstvårtor vid beröring

? mycket synliga blodådror på brösten

? EXTREM hunger, alltså inte små sugen på mat/sötsaker! Riktig hunger!

? väldigt trött på kvällarna, somnar så fort jag lägger mig på soffan/sängen.

? illamående lite till och från hela dagarna/kvällarna.

Tycker att det borde vara väldigt tidigt om det nu är så att det blivit en graviditet och känna allt detta.. även fast de är väldigt individuellt så är det för tidigt va?

Det som får mig tänka ännu mer att jag kanske blivit gravid är för att det för 1 tim sen högg till och nöp till extremt mycket på vänster sida av livmodern/äggstocken, alltså var tvungen att sätta mig ner på huk i ?fosterställning?... otroligt obehaglig känsla som höll på några minuter bara, men det kändes verkligen! Ingen inbillning överhuvudtaget... högg till cirka 5-6 gånger, kändes typ lite som nån borrade sig in i magen fast på insidan?!

vad tror ni? Kan det ha lyckats denna gång? Eller ?övertänker? jag?

Hoppas man förstår min situation, jätte tacksam för svar.

Med vänlig hälsning

• Svar på tråden Ang ev. Gravidsymtom
  • Mlisissan

Hej!!

Tog faktiskt ett gravtest imorse ( RFSU testa tidigt ), va negativt! 8 dagar efter positivt ägglossningstest, alt 9 dagar beroende på om jag räknar 9/10 eller 10/10. Och 7 dagar innan mens idag...

tror inte vi lyckads denna månad heller tyvärr..

vi har haft sex alla dagar innan och 4 dagar efter positivt ägglossningstest, tog ut min spiral i maj/juni och fick regelbunden mens direkt efter jag tog ut den, och har fortfarande det varje månad.. och har varit gravid 2 gånger tidigare så vet ju att jag kan bli gravid iaf:/

• Mlisissan

Tycker det ser positivt ut, väldigt svagt men jag ser ett streck :D vill också få ett plus....:(

• lillagullefjun

Men då är det ju väldigt tidigt än! Håller tummarna för dig! Har du bestämt om/när du ska testa igen?

Själv är jag fortfarande superförvirrad. Har fortsatt ont där nere vid livmodern(?) som kommer och går i olika intensitet. Har även ont i brösten men det säger mig ju ingenting eftersom jag har det innan mens med. Jag har kikat på mina bröst och på vänster är blodådrorna väldigt tydliga men vet inte om de kanske brukar vara det innan mens också, inget jag tänkt på liksom. Har ovanligt dålig aptit också, mår absolut inte illa men är inte alls hungrig och har därför ätit rätt kasst nu i några dagar.

Clearblue som jag la upp tog jag imorse med morgonurin. Sen köpte jag ett rfsu testa tidigt på apoteket och testade vid 12 efter att inte ha kissat på 2,5 timme. Det såg ut såhär:

Kommer troligtvis testa med rfsu testa tidigt imorgon bitti igen då jag fick hem två såna som jag beställt idag med posten. Gah, kan inte tänka på nåt annat än det här! Håller nog på och blir galen!

• 0940

Hej

Jag har hade också äl 10/10. 24/10 är det bim för mig. Men sen igår har jag känt en massa som jag förknippar med graviditets symptomer.

-yrsel

-illamående

-trötthet

-förstärkt luktsinne

-ont i tjejmagen och svanken

- spändabröst

-trådiga flytningar

Alla dessa har jag haft men inte konstant och inte samtidigt, de kommer och går under dagen. Är förväntansfull tills bim, då testar jag om inte mens kommer. Har varit gravid tidigare, så jag kan känna igen symptomen.

Sist jag var gravid var då 6/7-2018, hade en dramatiskt förlossning....därför vill jag ersätta det jag förlorade ganska snabbt. Samtidigt vill jag inte lyssna på alla symptom för att inte bygga en dröm redan nu, som kanske inte ännu finns.

Lycka till alla!

• lillagullefjun

Jag testade igen imorse men tror inte längre jag är gravid. Om jag skulle varit det borde väl ändå strecket blivit tydligare? Det hade det inte. Har ju dock sjukt ont i magen fortfarande så känner att jag måste söka vård idag tyvärr. Även om vi inte planerar barn så är jag sjukt ledsen och besviken...

• Mlisissan

Lillagullefjun:

Hej! Förlåt för sent svar, hur går det för dig? Va tråkigt att det inte blir starkare.. ja men precis även fast det inte är planerat så blir man ju ledsen om man vill lite..

jag testade igen igår lördag 20/10 BIM-5, var negativt också.. min hy har blivit såå mycket kaos än den brukar vara, har så mycket acne nu så det är stört:(... och svullna bröst med tydliga ådror fortfarande, äter fortfarande mycket och har ont till o från nere i magen men är säkert bara PMS.... på torsdag ska jag ha mens så vi får se!

Har du sökt vård för smärtan i magen ännu? Kramar!

• Mlisissan

0940: Hej! Då har vi ju nästan exakt samma, jag hade positivt ÄL 10/10, och har BM 25/10.

Jag beklagar verkligen.. massor med styrkekramar till dig!

Hoppas symtomen du känner är en graviditet!!! :)

Annars får vi kämpa på till nästa månad, berätta hur det går när mensen närmar sig eller om den blir sen!

Kramar!

• Myran1979

Fan, man borde döpa om trådem till oss som absolut inte vill att mensen kommer utan får + på gravtestet!!! Jag är också i väntans tider men tror fan att det är mens på gång! Usch så hopplöst!

• Mlisissan

Mytan1979: i know!!!.. när ska du ha mens? Jag börjar faktIskt tro lite smått att de tagit sig denna månad, jag hoppas iallafall! har svullna ömma bröst, och ömma bröstvårtor, synliga bröstådror, extrema finnar/acne, molvärk/bubblig/konstig känsla nere i magen, hungrig väldigt mycket och ofta, humörsväningar men dom börjar avta, kan såklart vara mensen som ska komma om 4 dagar som närmar sig.... men hoppas inte!!

Hoppas vi alla plussar!!! :)

• Myran1979
    Mlisissan skrev 2018-10-21 16:51:06 följande:

Mytan1979: i know!!!.. när ska du ha mens? Jag börjar faktIskt tro lite smått att de tagit sig denna månad, jag hoppas iallafall! har svullna ömma bröst, och ömma bröstvårtor, synliga bröstådror, extrema finnar/acne, molvärk/bubblig/konstig känsla nere i magen, hungrig väldigt mycket och ofta, humörsväningar men dom börjar avta, kan såklart vara mensen som ska komma om 4 dagar som närmar sig.... men hoppas inte!!

Hoppas vi alla plussar!!! :)

På tisdag, men börjat få en konstig färg i trosorna, brunt typ och så brukar det inte vara. Brukar vara ljusrosa i början men jag har sjukt ont i livmodern, som jag brukar så det käns som mensvärk tyvärr. Fö har jag inga andra symptom. Det jag däremot har är fruktansvärd smärta i korsryggen som strålar ner i båda benen , gör grymt ont och inte nått jag haft förut.

Något som känns igen?
Svar på tråden Ang ev. Gravidsymtom