• Anonym (Josefin)

150 kr för mat 1 månad med bara en mikro!

Under en månad måste jag på 150 kr med bara en mikro klara mig på mat

Har dessutom dålig aptit

Men tänkte köpa

30 förpackningar nudlar i tio olika smaker för variation

30*3 kr 90

Halva påsen vid lunch halva på kvällen

Ett paket knäckebröd 30 skivor 10 kr en om dagen

Hundra kronor

Sen 50 kvar

Tänkte ett paket smör, margarin till brödet

10 kr

En stor dunk saft billigt märke vitamin berikad 20 kr

Ett glas om dagen

20 kr kvar vad kan jag köpa för det?

Jordnötter kanske stor påse billigt märke

En näve om dagen

Vatten gratis i fri mängd.

Vad hade ni köpt?

Både på test och i nödfall?

Vad tror ni funkar det en månad?!

• Svar på tråden 150 kr för mat 1 månad med bara en mikro!
  • Anonym (Bullen)

Smör? För dyrt, du får isf köpa margarin eller nån billig olja. Det är onyttigt men skit i det. Det gäller ju bara en månad.

Häromdagen sålde dom ut olika rotfrukter för 2 kr per kilo i en ICA-butik. Håll utkik efter sånt. Vitkål är väl också väldigt billigt nu. Stek det i margain, det blir rätt gott och är billigt. Morötter säljs väl också billigt ibland. (Läste precis att du bara har micro men du kan ju koka upp vatten, lägga rivna grönsaker i det och blanda i lite margarin sen när det mjuknat).

Mjöl, torrjäst, salt och baka bröd med. Det ska väl funka att göra tunnare bröd i en micro, om det blir gott, det är en annan sak.

Skit i saft, jordnötter...

• Kjell2

Räknade lite. 

30 dagar á 2000 kcal betyder en totalbehov av 60 000 kcal.
    Mjöl innehåller 3500 kcal/kg. Det behövs alltså 17 kg mjöl för att täcka en månads kaloribehov. Mjöl går att köpa för ca 5 kr kg. För att få ihop månaden behövs det mjöl för 85 kr. Alltså går det utmärkt att överleva en månad på 150 kr. Använd resten av pengarna till jäst, salt och fett.

• Studentpappa
    Kjell2 skrev 2018-10-17 12:08:41 följande:

Räknade lite. 

30 dagar á 2000 kcal betyder en totalbehov av 60 000 kcal.

Mjöl innehåller 3500 kcal/kg. Det behövs alltså 17 kg mjöl för att täcka en månads kaloribehov. Mjöl går att köpa för ca 5 kr kg. För att få ihop månaden behövs det mjöl för 85 kr. Alltså går det utmärkt att överleva en månad på 150 kr. Använd resten av pengarna till jäst, salt och fett.

Satan vilket magknip
    Ride it like you stole it
  • Aniiee
    Anonym (Josefin) skrev 2018-10-17 00:35:49 följande:

Vad blir det för maträtt av potatis buljong och torrmjölk eller hur använder du dessa?

Soppa, så klart.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (can't be done)
    Anonym (Josefin) skrev 2018-10-16 21:41:24 följande:

Under en månad måste jag på 150 kr med bara en mikro klara mig på mat

Det låter omöjligt för mig, om du inte redan håller på med självhushållning. Visst kan man få ganska mycket mat för 150 kr om man håller sig till varor med lågt kilopris, men för att få det att räcka en månad, vete sjutton om det ens är möjligt utan att svälta. Och oavsett vad man väljer blir det extremt enahanda. Jag skulle antagligen gå in i en depression på kuppen.

• Anonym (Äpplen)

Plocka äpplen. Det är ju rekordår för äpplen, folk vill bara bli av med dem. Det finns mycket svamp i skogen nu också.

• Anonym (Josefin)

Kommer även att få en stor burk honung av grannen som är biodlare och fri tillgång till äpplen

Kommer det underlätta?!

• Kjell2
    Anonym (Josefin) skrev 2018-10-17 21:53:29 följande:

Kommer även att få en stor burk honung av grannen som är biodlare och fri tillgång till äpplen

Kommer det underlätta?!

Ja
  • Anonym (Josefin)

Inte farligt med så mycket socker då?!

• Anonym (Josefin)

Kan man typ torka äpple skivor som chips i mikron?!

Svar på tråden 150 kr för mat 1 månad med bara en mikro!