• Anonym (Pussochkram)

Tröttsamt

Ponera att en eller flera personer vet om att du läser här ofta, på familjeliv. Är det inte märkligt att det börjar dyka upp massa olika påståenden, vissa tagna från ditt privata liv. Känns ibland lite obehagligt och olustigt.

Vad är personen/na ute efter? Är det någon annan som har varit med om detta?

Vågar man inte konfrontera personen i verkligheten eller varför gör man så? Vill man skrämma, eller påverka någon till ett beslut?

Blir ju lite tvärtom effekt, man blir misstänksam och ovillig till att öppna sig, för avsikterna känns oärliga.

Så alla ex, familjemedlemmar, eller vem nu nu må vara och som sitter här och skriver. Jag undrar varför ni gör så?

Kanske kan bli en intressant diskussion av detta..

• Svar på tråden Tröttsamt
  • Anonym (????)

Jag har inte varit med om det så har lite svårt att förstår hur du menar. Menar du att du märkt att folk skriver om saker om dig som bara vissa kan veta? 

Sen är det väl som alltid på nätet att vill man inte att folk ska förstå vem man är för man försöka att skriva mer generellt och inte dra detaljer som går att spåra. 

• Anonym (Pussochkram)
    Anonym (????) skrev 2018-10-19 17:14:05 följande:

Jag har inte varit med om det så har lite svårt att förstår hur du menar. Menar du att du märkt att folk skriver om saker om dig som bara vissa kan veta? 

Sen är det väl som alltid på nätet att vill man inte att folk ska förstå vem man är för man försöka att skriva mer generellt och inte dra detaljer som går att spåra. 

Ja exakt så, men om någon inte gör det? Tex ett ex skriver saker bara hen kan veta? Är ganska bra på att känna igen stilar och ord, vissa sätt att föra dialoger.

Vissa inlägg blir bara pinsamma ev lite som att skjuta sig själv i foten..
  • Anonym (Ros)

Kan man tänka så? Vi är många som lever liknade liv där det uppstår liknande situationer.. Tror inte man ska ta åt sig mycket.. Har flera gånger läst inlägg som jag hade kunnat skriva.. Om man vill vara anonym då skriver man & uttrycker sig nog inte som vanligt..

• Anonym (Pussochkram)
    Anonym (Ros) skrev 2018-10-19 18:34:34 följande:

Kan man tänka så? Vi är många som lever liknade liv där det uppstår liknande situationer.. Tror inte man ska ta åt sig mycket.. Har flera gånger läst inlägg som jag hade kunnat skriva.. Om man vill vara anonym då skriver man & uttrycker sig nog inte som vanligt..

Skillnad på att tänka och att se. Ja eftersom att jag vet, annars skulle jag inte skrivit detta inlägg.
  • Anonym (Hm)

Det har jag inte upplevt.

• Meriall

Jag har skrivit ett sånt inlägg en gång och den gången var det för att få en fräsch syn på situationen eftersom jag hade tänkt på den så mycket att jag nog inte tänkte helt klart. Då var det förstås inte meningen att personen det gällde skulle läsa den utan var för min egen skull. 

Har dock också många ggr stött på situationer som påminner om min situation så pass mycket att det känns som att jag skulle ha kunnat skriva det själv, fast jag inte har det. Då kan man ju som du undra om någon man känner har skrivit det. Men jag tror inte det, utan att det helt enkelt bara uppstår många liknande situationer. Har i vissa fall pratat med de som skrivit väldigt liknande (när de inte varit anonyma) och då har de varit i otroligt lika situationer. Konstigt men man och ens situation är väl inte så unika som man kan tro. Även fast jag tycker att det varit väldigt unika situationer... 

Så var lite skeptisk, det kanske inte alls handlar om dig. 

• Anonym (Ros)

Hur menar du?Du skriver som en vän till mig gör.Om du skriver något här,som påminner om hens liv,ska jag då tro att det är min vän som har skrivit det här inlägget?

• Anonym (Jvvj)

Människor är mer lika än man tror ibland

• Anonym (Ros)

Har sett trådar där man skrivit & uttryckt sig på ett sätt jag hade gjort om situationer jag varit med om. Fått ångest attack över "tänk nu om någon tror att det är jag som skrev det" när det inte var jag. Vet ju bättre än så ,att hoppsan allt handlar inte mig!

• Anonym (Pussochkram)
    Meriall skrev 2018-10-19 18:42:26 följande:

Jag har skrivit ett sånt inlägg en gång och den gången var det för att få en fräsch syn på situationen eftersom jag hade tänkt på den så mycket att jag nog inte tänkte helt klart. Då var det förstås inte meningen att personen det gällde skulle läsa den utan var för min egen skull. 

Har dock också många ggr stött på situationer som påminner om min situation så pass mycket att det känns som att jag skulle ha kunnat skriva det själv, fast jag inte har det. Då kan man ju som du undra om någon man känner har skrivit det. Men jag tror inte det, utan att det helt enkelt bara uppstår många liknande situationer. Har i vissa fall pratat med de som skrivit väldigt liknande (när de inte varit anonyma) och då har de varit i otroligt lika situationer. Konstigt men man och ens situation är väl inte så unika som man kan tro. Även fast jag tycker att det varit väldigt unika situationer... 

Så var lite skeptisk, det kanske inte alls handlar om dig. 

Ja jag tänker inte berätta hur jag vet, men vet gör jag. Det är alltså inte frågan om lika situationer, det är sånt man kan urskilja och även skratta åt. Alla handlar inte med goda avsikter, så är det nog tyvärr..
Svar på tråden Tröttsamt