• Anonym (Lea)

    Hunden välte datorn, vem betalar?

    Hej,
    jag var hos min vän under kvällen och då låg hennes hund i mitt knä.
    Jag skulle hitta en video jag skulle visa min vän och hade datorn i mitt knä, så ena hörnet var på hunden. Helt plötsligt plingar det på dörren och hunden rusar upp- och ner ramlar min dator som är en ganska ny MacBook som kostar 15.000.

    Vem betalar för en ny? Hon eller jag? Jag tycker hon då det är hennes hund som hade ner datorn och hon tycker att jag ska betala då jag "får skylla mig själv".

  • Svar på tråden Hunden välte datorn, vem betalar?
  • Anonym (du)

    Du får såklart betala själv.

    Du tog med dig din dyra dator till ett hem med en hund i och valde att ha hunden i knät samtidigt som datorn.

    Hur kan det på något sätt vara din kompis fel?

    Har du drulle på hemförsäkringen så ring dem.

  • Anonym (Du såklart.)

    Haha du betalar. Jösses ha inte datorn i knät i fortsättningen.

  • Anonym (D)

    Jag vet inte hur juridiken ser ut i frågan, men min personliga åsikt är att du får skylla dig själv om du väljer att ställa datorn på en hund.

  • Scoops

    Din hemförsäkring kanske täcker det? Annars blir det en dyr läxa, så klart är det du som ska betala.

  • Anonym (Lea)

    Hunden la sig i mitt knä och morrade när jag försökte flytta på den så det var inte särskilt frivilligt. Väntade på min vän som skulle lyfta bort hunden medan jag letade efter videon och just då plingade det på dörren. Hela skärmen sprack och nu går den inte att starta alls... Den lyste i olika färger i några sekunder, sen knäppte det till och nu går den inte att starta över huvud taget

  • Anonym (Lea)
    Anonym (Du såklart.) skrev 2018-10-19 22:22:53 följande:

    Haha du betalar. Jösses ha inte datorn i knät i fortsättningen.


    Och vart ska jag ha datorn då? Hängandes från ett snöre i taket så att inget kan välta den? Jösses...
  • Anonym (usch)

    Ja du ts. Du kan ju lika gärna kräva att hen som plingade på dörren ska betala. Men är du så korkad och o-respektfull att du har någonting över en hund så får du skylla dig själv!!!
    Ditt egna val att ha hunden i knäet och ditt egna val att ha 15000kr ömtåligt gods över ett levande djur. Kallas Karma. Lär dig värdesätta livet, djuren över saker så lär det aldrig hända dig något sådant igen! Man ska visa djur respekt!
    Allt annat är egoistiskt!

  • Anonym (du)
    Anonym (Lea) skrev 2018-10-19 22:35:04 följande:
    Och vart ska jag ha datorn då? Hängandes från ett snöre i taket så att inget kan välta den? Jösses...
    På ett bord.


Svar på tråden Hunden välte datorn, vem betalar?