• Anonym (Våld i hemmet)

    Våldsam mot barnen?

    Hej!

    Jag är en totalt kuvad kvinna som har tre barn med en man som misshandlat mig psykiskt under många år.

    Lämnade honom för snart tre år sedan.

    Barnen bor varannan vecka hos honom

    Jag har bevittnat tidigare när han dragit barnen i håret och kastat dom, stängt de ute från huset.

    Hot at att anmäla men aldrig vågat.

    Nu berättat barnen att det har fortsatt. De är rädda för honom. Kurator på skolan har anmält till soc och han ska dit imorgon och kommer säkerligen att neka.

    Hur ska jag gå soc att förstå att barnen inte ljuger? Vad händer nu? Varför kontaktar ingen mig?

    Jag har fått veta att det startats utredning och att jag ska dit på torsdag men ska barnen vara där i veckan? Jag blir tokig?

  • Svar på tråden Våldsam mot barnen?
  • Anonym (svårt)

    Hur gamla är barnen? Är de tillräckligt gamla så kan de neka att åka till honom. Jag tror man kommer kontakta dig. Om inte, kontakta själv socialförvaltningen.

  • Anonym (A)
    Anonym (svårt) skrev 2018-10-22 10:30:45 följande:
    Hur gamla är barnen? Är de tillräckligt gamla så kan de neka att åka till honom. Jag tror man kommer kontakta dig. Om inte, kontakta själv socialförvaltningen.
    Håller med
  • Anonym (Våld i hemmet)

    De är alla under 8 år.

    Fick kontakt med dom nu och de hindrar inte pappan att hämta barnen utan kan vara problematisera hur det skulle vara att hämta barnen mot deras vilja...

    Jag känner bara att de aldrig kommer lyssna till mig eller barnen

  • Anonym (svårt)
    Anonym (Våld i hemmet) skrev 2018-10-22 10:56:29 följande:
    De är alla under 8 år.
    Fick kontakt med dom nu och de hindrar inte pappan att hämta barnen utan kan vara problematisera hur det skulle vara att hämta barnen mot deras vilja...

    Jag känner bara att de aldrig kommer lyssna till mig eller barnen
    Så fruktansvärt tråkigt. Det värsta är att det kan krävas mycket för att hålla barnen från pappan. Numera är det inte för barnens bästa, utan föräldrarnas RÄTT till barnen. Om barnen pratar om pappan, är rädda för honom - spela in det! Barn är så himla lojala att de har svårt att berätta för främmande hur deras föräldrar kanske är dumma mot dom. 
  • Anonym (Minna)

    Har du berättat för någon annan att han har slagit barnen när ni levde tillsammans? Vittnen?

    Har barnen haft blåmärken?

    Skulle inte lämna barnen till honom. Du måste ju skydda barnen. Under soc utredning borde inte barnen åka till honom alls. Polisanmäl honom. Ansök om kontaktperson som är med i varje umgängestillfälle!

    Det är svårt när barnen är så små. Men polisen kan göra en videoförhör med den äldsta av barnen. Om barnet är mellan 6-8år så kan de prata och berätta vad som händer och vägra gå dit också. Ingen kan tvinga barnet till pappan då.

  • Anonym (svårt)
    Anonym (Minna) skrev 2018-10-22 12:21:42 följande:
    Har du berättat för någon annan att han har slagit barnen när ni levde tillsammans? Vittnen?
    Har barnen haft blåmärken?

    Skulle inte lämna barnen till honom. Du måste ju skydda barnen. Under soc utredning borde inte barnen åka till honom alls. Polisanmäl honom. Ansök om kontaktperson som är med i varje umgängestillfälle!

    Det är svårt när barnen är så små. Men polisen kan göra en videoförhör med den äldsta av barnen. Om barnet är mellan 6-8år så kan de prata och berätta vad som händer och vägra gå dit också. Ingen kan tvinga barnet till pappan då.
    Problemet är att det krävs enormt mycket bevis. Om en förälder hindrar umgänge finns risk att vårdnaden övergår till den andre föräldern. Det är tufft idag. Många kvinnor (och män också för all del) snackar skit om den andre parten bara för att kasta skit och hindra den andre från att träffa barnen. 
  • Anonym (Våld i hemmet)
    Anonym (Minna) skrev 2018-10-22 12:21:42 följande:

    Har du berättat för någon annan att han har slagit barnen när ni levde tillsammans? Vittnen?

    Har barnen haft blåmärken?

    Skulle inte lämna barnen till honom. Du måste ju skydda barnen. Under soc utredning borde inte barnen åka till honom alls. Polisanmäl honom. Ansök om kontaktperson som är med i varje umgängestillfälle!

    Det är svårt när barnen är så små. Men polisen kan göra en videoförhör med den äldsta av barnen. Om barnet är mellan 6-8år så kan de prata och berätta vad som händer och vägra gå dit också. Ingen kan tvinga barnet till pappan då.


    Jag har berättat för barnens farmor, samt precis efter separationen för några vänner för ingen kunde förstå varför jag lämnade honom.

    Inga fysiska bevis just nu iaf.
  • Anonym (Våld i hemmet)

    Jag hoppas bebisen att soc ser igenom honom.

    Har haft två ledsna barn här igår och inatt eftersom jag var tvungen att förbereda de på att pappa ev hämtar dom idag

    Han ska träffa soc idag och prata...

  • Anonym (Minna)
    Anonym (Våld i hemmet) skrev 2018-10-23 06:02:11 följande:

    Jag har berättat för barnens farmor, samt precis efter separationen för några vänner för ingen kunde förstå varför jag lämnade honom.

    Inga fysiska bevis just nu iaf.


    Ok. Men prata med soc att du önskar kontaktperson som är med vid varje umgänge. Jag hade det. En kvinna hämtade barnet till pappa och lämnade. Men en dag vägrade sonen följa med och de kunde inte tvinga honom. Sonen var 5år. Om hot och våld finns med så tror jag inte att det är svårt att få igenom kontakt person vid umgängen.
Svar på tråden Våldsam mot barnen?