• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • Tett90

Skrev ett så långt svar till er men de måste ha försvunnit !

Orkar inte skriva om så kortar ner ! Vi kommer göra nått kul och berätta för närmaste familjen på julafton. Vi är i vecka 9 då (8+5)

Mår okej, trött och jätte yr!

• N3lly

Var på inskrivning idag (v. 8+4)

Ska dit nästa gång om två veckor för blodprov m.m.

Hade väldigt lågt blodtryck 100/55. Kan förklara min sjuka huvudvärk. Så nu blir det till att käka saltlakrits och dricka mycket.

• Teresee

Är nu i v8, 7+1, har knappt känt mig gravid förutom helt vidrig trötthet. Har inte orkat någonting och inte alls känt mig som mig själv pga av det. Och inget har liksom hjälpt, så frustrerande. Nu kommer nästa grej - ingen aptit what so ever. Kan BARA äta det jag är sugen på, vilket ibland inte är någonting, ibland är det pommes med dippsås, ibland är det sallad eller nån frukt. Men kräks av tanken på den mesta maten. Kan tillägga att jag aldrig har kräkts under graviditet, lyxigt ja vet, bara lidit av ?åksjuka? lite grann i vågor. Gör mig inte direkt mindre frustrerad. Någon som har samma?

• whydoyoucare

Hej!

Jag hoppar in lite så här på kvällskvisten. 
    Väntar mitt första barn & är enligt min egna räkning BF i mitten på juli. Jag går in i vecka 8 imorgon. Ska på inskrivning den 10/12 & förhoppningsvis får jag ett UL bokat kort inpå. Vill så gärna veta exakt hur långt gången jag är, nu utgår jag från senaste mensens första dag. 

Det är mitt första barn, jag & sambon är så glada! Nervöst är det såklart, man känner sig inte alls så redo som man trodde att man skulle göra efter att ha varit oskyddade i drygt 1 år Tyst Men jag känner mig väldigt glad över att få gå igenom det här. 

Jag har inga jätte tydliga symtom annat än att brösten är fylligare & mer spända. Jag har haft otroligt ont i dom men det börjar domna av nu, men kan inte sova på mage haha. Har inget illamående eller så, vilket är skönt men det kanske kommer. Är lite tröttare än vanligt.
    Vore så kul att få prata & följa andra som är i samma tidsspann på grav som en själv Glad  

• N3lly
    Teresee skrev 2018-11-26 18:41:34 följande:

Är nu i v8, 7+1, har knappt känt mig gravid förutom helt vidrig trötthet. Har inte orkat någonting och inte alls känt mig som mig själv pga av det. Och inget har liksom hjälpt, så frustrerande. Nu kommer nästa grej - ingen aptit what so ever. Kan BARA äta det jag är sugen på, vilket ibland inte är någonting, ibland är det pommes med dippsås, ibland är det sallad eller nån frukt. Men kräks av tanken på den mesta maten. Kan tillägga att jag aldrig har kräkts under graviditet, lyxigt ja vet, bara lidit av ?åksjuka? lite grann i vågor. Gör mig inte direkt mindre frustrerad. Någon som har samma?

Jag kände exakt så en viss period. Äcklad men kräktes inte.. varade som tur var bara i ca 2 veckor. Nu mår jag fint. Känner mig rätt ogravid. Trött bara och haft hemsk huvudvärk.
  • Teresee
    N3lly skrev 2018-11-26 19:03:22 följande:

Jag kände exakt så en viss period. Äcklad men kräktes inte.. varade som tur var bara i ca 2 veckor. Nu mår jag fint. Känner mig rätt ogravid. Trött bara och haft hemsk huvudvärk.

Skönt att nån har känt samma och att det inte var långvarigt för dig. Får hoppet att tändas. Nu kan jag liksom inte ens gå in i lunchrummet ifall någon har micrat falukorv typ. Snart kommer det vara helt uppenbart för kollegorna att jag är gravid.. Hade velat hålla det för mig själv en stund till men fattar dom så fattar dem..
  • JohannaT

Jag plussade i fredags och har beräknad förlossning 30/7 :) Har inte jättemycket symtom mer än mensvärk och spända bröst. Mitt största problem just nu är att jag sover så dåligt på nätterna. Känns som kroppen inte vill sova.. Är det någon annan som har samma problem? Sen vill jag bara att tiden ska gå och de kritiska veckorna är över. Hur stor risk är det att få missfall? :/

• sofiaelinviktoria
    JohannaT skrev 2018-11-26 19:38:44 följande:

Jag plussade i fredags och har beräknad förlossning 30/7 :) Har inte jättemycket symtom mer än mensvärk och spända bröst. Mitt största problem just nu är att jag sover så dåligt på nätterna. Känns som kroppen inte vill sova.. Är det någon annan som har samma problem? Sen vill jag bara att tiden ska gå och de kritiska veckorna är över. Hur stor risk är det att få missfall? :/

Svårt att säga exakt siffra på risken, men när jag fick mitt sista missfall för snart sex år sedan träffade vi en läkare som sa att de vet att i alla fall 30% av alla graviditeter slutar med missfall, men att mörkersiffran är stor (alltså såna som aldrig registreras av vården), så den läkaren gissade på så mycket som att 50% blir missfall. Enligt honom hade man enorm tur om man lyckades få 2-3 barn i rad utan missfall emellan. Vi hade två missfall mellan våra första barn, och väntar nu vårt tredje, oplanerat, men hoppas att det går vägen =)
  • sofiaelinviktoria
    JohannaT skrev 2018-11-26 19:38:44 följande:

Svårt att säga exakt siffra på risken, men när jag fick mitt sista missfall för snart sex år sedan träffade vi en läkare som sa att de vet att i alla fall 30% av alla graviditeter slutar med missfall, men att mörkersiffran är stor (alltså såna som aldrig registreras av vården), så den läkaren gissade på så mycket som att 50% blir missfall. Enligt honom hade man enorm tur om man lyckades få 2-3 barn i rad utan missfall emellan. Vi hade två missfall mellan våra första barn, och väntar nu vårt tredje, oplanerat, men hoppas att det går vägen =)
  • babyväntar
    Teresee skrev 2018-11-26 18:41:34 följande:

Låter precis som du beskriver mig! Kan inte heller äta något och får panik av att planera middag hemma för jag blir bara äcklad av Allt!
Svar på tråden Bf Juli 2019