• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • Problem

Glider in på ett bananskal här mellan konversationerna :) 25-åring som väntar första barnet. Har PCO så räknat med att behöva ta hjälp för att bli gravid. Aldrig använt preventivmedel alls. Varit med fästmannen i 3.5 år utan någon graviditet. Pratade om att ta hjälp nästa år någon gång kanske efter husköp osv. Plussade förra måndagen (och tisdagen och i söndags). Så nu står vi här, gravida, och jag vet inte vem av oss som är mest chockade ????

Hur som helst. Skapliga symptom, sånt jäkla illamående och hemsk ?åksjuka?. Att helt plötsligt få känslig mage när man jobbar som lokalvårdare är ingen höjdare hittills iaf O.o

Enligt mina egna beräkningar är jag i vecka 6 (5+3) och har BF 26 juli 2019. Ska ha första mötet med BM imorgon så jag får ställa alla korkade frågor jag har :P

• Granskott
    Tokigsnart skrev 2018-11-27 06:14:05 följande:

Rolig med besök, och kul med första grav :) själv har jag inte ens ringt och bokat något :) är i v 7 (6+2)

Ska på vul i morgon och efter de tänkte jag ringa och boka!!

Jag är oxå trött konstant men däremot somnar jag typ direkt och tidigt men drömmer väldigt mycket konstigt :)

Har börjat må väldigt illa än så länge inga kräkningar

Jag har berättat för mina syskon samt några arbetskollegor har ett tungt jobb så var tvungen..

nu funderar jag på när store syskon ska få nyheten, kanske efter i morgon eller om de ska få i julklapp om det går att dölja så länge!!

De börjar nog ana något eftersom jag inte mår så bra!

Har du bokat något vul eller väntar ni till rul?

Har inte bokat vul än, ville vänta till första besöket hos bm för att se vad hon säger. Men vill absolut boka. Planen är att berätta runt jul då vi träffar alla i familjen inom ett par dagar så det hade varit skönt att göra ett vul innan dess tycker jag.

Tycker det var en jättefin idé att berätta för syskonen som en julklapp:)
  • Jelli89