• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • Problem

Glider in på ett bananskal här mellan konversationerna :) 25-åring som väntar första barnet. Har PCO så räknat med att behöva ta hjälp för att bli gravid. Aldrig använt preventivmedel alls. Varit med fästmannen i 3.5 år utan någon graviditet. Pratade om att ta hjälp nästa år någon gång kanske efter husköp osv. Plussade förra måndagen (och tisdagen och i söndags). Så nu står vi här, gravida, och jag vet inte vem av oss som är mest chockade ????

Hur som helst. Skapliga symptom, sånt jäkla illamående och hemsk ?åksjuka?. Att helt plötsligt få känslig mage när man jobbar som lokalvårdare är ingen höjdare hittills iaf O.o

Enligt mina egna beräkningar är jag i vecka 6 (5+3) och har BF 26 juli 2019. Ska ha första mötet med BM imorgon så jag får ställa alla korkade frågor jag har :P

• Granskott
    Tokigsnart skrev 2018-11-27 06:14:05 följande:

Rolig med besök, och kul med första grav :) själv har jag inte ens ringt och bokat något :) är i v 7 (6+2)

Ska på vul i morgon och efter de tänkte jag ringa och boka!!

Jag är oxå trött konstant men däremot somnar jag typ direkt och tidigt men drömmer väldigt mycket konstigt :)

Har börjat må väldigt illa än så länge inga kräkningar

Jag har berättat för mina syskon samt några arbetskollegor har ett tungt jobb så var tvungen..

nu funderar jag på när store syskon ska få nyheten, kanske efter i morgon eller om de ska få i julklapp om det går att dölja så länge!!

De börjar nog ana något eftersom jag inte mår så bra!

Har du bokat något vul eller väntar ni till rul?

Har inte bokat vul än, ville vänta till första besöket hos bm för att se vad hon säger. Men vill absolut boka. Planen är att berätta runt jul då vi träffar alla i familjen inom ett par dagar så det hade varit skönt att göra ett vul innan dess tycker jag.

Tycker det var en jättefin idé att berätta för syskonen som en julklapp:)
  • Jelli89

Här är en till med BF i Juli 2019 med första barnet Skrattande Enligt egen beräkning är BF 25 Juli, men har även  bokat in VUL i mitten av nästa vecka för att bekräfta vecka samt att allt med bebisen står rätt till. Så spännande!

• Tett90

Tänkte ta ett digitalt test inorgon. Är på i vecka 6 (5+0) vad borde indikatorn säga? Vecka2-3 eller 3+ ?

• Jagförsöker
    Tett90 skrev 2018-11-27 22:04:17 följande:

Tänkte ta ett digitalt test inorgon. Är på i vecka 6 (5+0) vad borde indikatorn säga? Vecka2-3 eller 3+ ?

I vecka 5 fick jag 2-3 veckan efter 3+
  • Majamjau
    Pandaaan skrev 2018-11-26 23:07:26 följande:

Hej! En 25årig tjej från Kalmar. Jag väntar mitt första barn som jag tror beräknas den 22-23 juli. Mina symptom är superömma bröst, trötthet och illamående.

Ser att flera av er ska gå på vul snart, är det något man kan önska eller är det något som vissa grupper får? Skulle vara helt fantastiskt att få se bebben! Men min barnmorska sa att ultraljud skulle först ske i vecka 18. Tror inte jag skulle kunna vänta så länge!

• Tokigsnart

Nyss hem kommen från vul

Allt såg jätte bra, vi fick se vårt lilla mirakel 6+3 och hjärtat slog så fint <3 lycka e total och speciellt efter att vi i början av sommaren fick besked om att vi inte kan få barn, men de gick :)

• Mahol

Skrev senast här för cirkus 1v sedan. Har sedan dess insett att jag räknat fel på bf så jag fick flytta bak en vecka. Så är idag i 5+2. Men samma gäller som sist, mitt ända symtom är pluset på stickan. Har även blivit tokig som testar varannan dag bara för att dubbelkolla att det fortfarande är något. 
    Ska på hälsosamtal med BM imorgon, tänkte ta upp då gällande min oro och att jag önskar att få göra ett VUL (så nära jul som möjligt då vi tänkt berätta för släkten, och för att vara säker på att om det är något så ska det synas). Går liksom och tänker det värsta eftersom jag inte känner nå, att det då bara ska vara en moderkaka som växer där inne.. 

• JohannaLi
    Jelli89 skrev 2018-11-27 13:34:15 följande:

Här är en till med BF i Juli 2019 med första barnet  Enligt egen beräkning är BF 25 Juli, men har även  bokat in VUL i mitten av nästa vecka för att bekräfta vecka samt att allt med bebisen står rätt till. Så spännande!

Vi har samma BF men när jag skulle boka tidigt VUL fick jag inte förrän v 8+0 (gravidvecka 9) de gör inte innan, hade gjort. Ad som helst för att få tidigare, är sjukt orolig pga lite bruna flytningar igår...
Svar på tråden Bf Juli 2019