• Anonym (tidsränder)

Hur är det att ha sex med en kvinna som är lite äldre i kroppen?

Fråga till er män! Både yngre som gillar äldre kvinnor och till er män som själv är i samma ålder och kanske åldras med er partner?

Vi åldras ju alla och blir både rynkiga och slappa runt 45-55 oavsett vi vill eller ej. Men hur känns det att vara med en kvinnokropp som har både slappa lår, lite bristningar, slappt hull och som ser ut sin ålder i ansiktet? Blir sexet annorlunda, mindre laddat. Är det svårare att känna attraktion och få lust?

Svara ärligt...snälla:)

• Svar på tråden Hur är det att ha sex med en kvinna som är lite äldre i kroppen?
  • Kksambo

Jag är en kille på snart 30 som älskar sex. Jag ligger med både äldre o yngre då åldern inte har någon betydelse för mig. Huvudsaken är att man njuter ihop.

Jag har just nu en kk som är 54 år och jag tänder på henne. Jag gillar när det finns lite rynkor o kroppen inte är som en fotomodell.

• transparent

Allt är individuellt. Hur det känns för dig med just den kvinnan, vare sig hon är yngre eller äldre. Nån som gillar sex, njuter och ger sig hän, det är huvudsaken. När du är nära henne, i henne, så märker du ingen skillnad om hon är 20 och har den tajta rumpan, eller om hon är 50 och är lite slappare. Det är inte det som är grejen.

• Mongoliet

Det finns ju 65-åringar som är fastare än 18-åringar. Ett dygn funkar nästintill med nästan vem som helst. Efter det behöver vi ha någon form av kemi på andra plan än bara det sexuella.

• Grandia79

Den frågan hade varit mer aktuell för 50 år sen. Inte idag.

Ser ju 60 åringar som ser ut som 40 el yngre. O 25 åringar som ser ut som 40. Den frågan tycker jag är rätt orelevant, bara kemin och annat stämmer.

Personligen går jag igång på feremoner och personligheten. Stämmer de blir personen het och sexig för mej

• transparent
    Mongoliet skrev 2018-10-23 12:36:25 följande:

Det finns ju 65-åringar som är fastare än 18-åringar. Ett dygn funkar nästintill med nästan vem som helst. Efter det behöver vi ha någon form av kemi på andra plan än bara det sexuella.

Ja, med diverse kemikalier i kroppen så funkar nog vem som helst. Finns undantag.
  • Anonym (tidsränder)
    Mongoliet skrev 2018-10-23 12:36:25 följande:

Jag tänker nog på en mer regelbunden basis. Om man har fallit för någon låt säga runt 50-60 och har en hel del sex med varann för att kemin och attraktionen känns bra för övrigt.

Hur det påverkar själva upplevelsen om kroppen inte är ung och slät men ändå fin för övrigt?
  • Anonym (A)
    transparent skrev 2018-10-23 12:33:05 följande:
    Allt är individuellt. Hur det känns för dig med just den kvinnan, vare sig hon är yngre eller äldre. Nån som gillar sex, njuter och ger sig hän, det är huvudsaken. När du är nära henne, i henne, så märker du ingen skillnad om hon är 20 och har den tajta rumpan, eller om hon är 50 och är lite slappare. Det är inte det som är grejen.
    Håller med
  • Mongoliet
    Anonym (tidsränder) skrev 2018-10-23 13:36:02 följande:

Jag tänker nog på en mer regelbunden basis. Om man har fallit för någon låt säga runt 50-60 och har en hel del sex med varann för att kemin och attraktionen känns bra för övrigt.

Hur det påverkar själva upplevelsen om kroppen inte är ung och slät men ändå fin för övrigt?

Själva upplevelsen beror nog på hur tight din fitta är. Inte åldersrelaterat enligt min erfarenhet.
  • RoggaB

Den äldsta jag har haft sex med var 52 år och det var helt ok jänfört med yngre tjejer. Fast jag var 55år själv då och hon var min fru, och hon var I fyskisk topform.

• Anonym (hurkieball)
    Kksambo skrev 2018-10-23 12:23:08 följande:

Jag är en kille på snart 30 som älskar sex. Jag ligger med både äldre o yngre då åldern inte har någon betydelse för mig. Huvudsaken är att man njuter ihop.

Jag har just nu en kk som är 54 år och jag tänder på henne. Jag gillar när det finns lite rynkor o kroppen inte är som en fotomodell.

Håller med !  Lite rynkor vittnar ju bara om ett levat liv. Grymt sexigt tycker jag.   Lite halvhängiga bröst tycker jag bara är mjukt, femi och skönt. Jag föredrar helt klart äldre. Dom bejakar sin seksualitet och njutning på ett helt annat sätt. Många tror det är slut efter klimakteriet, men det gäller absolut inte för alla kvinnor. Många blir mycket kåtare och avslappnad. Ingen mens eller gravidrisk längre, nu kan dom ha sex bara för att njuta. 

Den äldsta kvinnan jag har varit på, var 35 år äldre än mig. Piggare,mera humör och lustfylld kvinna ska man leta länge efter. Hon var riktignog helt speciell. Åldern står ju inte ritat i pannan på dom. Hon lyckades kåta mig upp länge innan jag visste åldern.
Svar på tråden Hur är det att ha sex med en kvinna som är lite äldre i kroppen?