• Anonym (tidsränder)

Hur är det att ha sex med en kvinna som är lite äldre i kroppen?

Fråga till er män! Både yngre som gillar äldre kvinnor och till er män som själv är i samma ålder och kanske åldras med er partner?

Vi åldras ju alla och blir både rynkiga och slappa runt 45-55 oavsett vi vill eller ej. Men hur känns det att vara med en kvinnokropp som har både slappa lår, lite bristningar, slappt hull och som ser ut sin ålder i ansiktet? Blir sexet annorlunda, mindre laddat. Är det svårare att känna attraktion och få lust?

Svara ärligt...snälla:)

• Svar på tråden Hur är det att ha sex med en kvinna som är lite äldre i kroppen?
  • Älskar sex
    Anonym (tidsränder) skrev 2018-10-23 11:50:29 följande:

Fråga till er män! Både yngre som gillar äldre kvinnor och till er män som själv är i samma ålder och kanske åldras med er partner?

Vi åldras ju alla och blir både rynkiga och slappa runt 45-55 oavsett vi vill eller ej. Men hur känns det att vara med en kvinnokropp som har både slappa lår, lite bristningar, slappt hull och som ser ut sin ålder i ansiktet? Blir sexet annorlunda, mindre laddat. Är det svårare att känna attraktion och få lust?

Svara ärligt...snälla:)

Hade ihop det ett tag med en kvinna som var 12 år äldre än mig. Lite slapp i kroppen men tog ändå hand om sig och var mån om sitt utseende och klädde sig tufft,såg alltid riktigt sexig ut.. Och hon kunde det här med sex..helt underbar kvinna.
  • Anonym (tidsränder)
    Mongoliet skrev 2018-10-23 13:47:30 följande:
    Själva upplevelsen beror nog på hur tight din fitta är. Inte åldersrelaterat enligt min erfarenhet.
    Okej så kvalitet på sexet för dig är enbart hur fittan känns och penetrationen?

Min fråga gällde lite mer avancerat och sensuellt sex än så med bitar som oralsex, smekningar, kyssar, blickar osv. För sex kan ju mön ligga med en toarulle och ett djur, men nu var det mer skillnaden jag ville åt och hur man upplever åldersförändringar på en kropp?
  • Anonym (Man)
    Anonym (tidsränder) skrev 2018-10-23 17:25:09 följande:
    Okej så kvalitet på sexet för dig är enbart hur fittan känns och penetrationen?

Min fråga gällde lite mer avancerat och sensuellt sex än så med bitar som oralsex, smekningar, kyssar, blickar osv. För sex kan ju mön ligga med en toarulle och ett djur, men nu var det mer skillnaden jag ville åt och hur man upplever åldersförändringar på en kropp?
    Som att äta det där skrynkliga äpplet som är ensamt kvar i fruktskålen sedan en vecka.

Inget man föredrar men det är kanske bättre än inget äpple alls, innehåller kanske någon slags näring och förhoppningsvis så blir man inte sjuk av det.
  • Anonym (tidsränder)
    Anonym (Man) skrev 2018-10-23 17:37:19 följande:
    Som att äta det där skrynkliga äpplet som är ensamt kvar i fruktskålen sedan en vecka.

Inget man föredrar men det är kanske bättre än inget äpple alls, innehåller kanske någon slags näring och förhoppningsvis så blir man inte sjuk av det.
    Aj så tragiskt;/
  • Anonym (Man)
    transparent skrev 2018-10-23 12:33:05 följande:

Allt är individuellt. Hur det känns för dig med just den kvinnan, vare sig hon är yngre eller äldre. Nån som gillar sex, njuter och ger sig hän, det är huvudsaken. När du är nära henne, i henne, så märker du ingen skillnad om hon är 20 och har den tajta rumpan, eller om hon är 50 och är lite slappare. Det är inte det som är grejen.

Det är ju en enorm skillnad visuellt.

Men även annars, unga kvinnor luktar annorlunda, speciellt i håret och speciellt om det är lite vått av deras svett.

Till och med en kvinnas röst ändras ofta, men inte alltid när hon åldras, lyssna på en grupp tonårsflickor och jämför med en skock pensionär.
  • Anonym (Man)
    Anonym (tidsränder) skrev 2018-10-23 17:45:31 följande:
    Aj så tragiskt;/
    Jag tror att det kan ändras om mannen är förälskad, och speciellt i långa relationer där mannen minns hur kvinnan en gång såg ut, jag tror han har en mental inre bild av henne då som trumfar den andra ser.

Så din gubbe kan mycket väl se dig så.
  • Anonym (??)

Tja, vad ska man säga ... är 51 och särbon 50 ...hon har lite extra hull (jag med)
    platt kärring-röv o.s.v
    MEN - hon har pattar som en 20-åring skulle kunna ha på
    önskelistan till tomten. 
    Dessutom - intelligent, villig att prova, sköna händer .. behöver jag fortsätta??
    Nu är det väl så att hon är äldre ..... men det är ju jag också, hahaha
    Skulle inte vilja ha någon mycket yngre .... been there, done that!

• Anonym (Så...)

Drygt 50-årig man gift med en snart 60-årig kvinna - hon är klart "åldrigare" än när vi träffades i början av 90-talet (precis som jag då). Då jag förälskar mig i ögon är attraktionen oförändrad - eller möjligen högre - jämfört med tidigare... lika gottit som det alltid varit!

• Anonym (55)

Min sambo är 55 år. Tyvärr inte lika framåt som för 20 år sedan men helt ok.

• KimLinnefeldt

Min kvinna 50+ lite mer häng, lite plattare rumpa, men oj så skön hon är, det blir bara bättre med åren. Vi är trygga med varann och jag vågar ta ut svängarna, vara kinky och testa gränser med henne. Att det skulle vara skönare med sträckt skinn tror jag inte på.

• Anonym (tidsränder)
    KimLinnefeldt skrev 2018-10-25 19:43:58 följande:

Min kvinna 50+ lite mer häng, lite plattare rumpa, men oj så skön hon är, det blir bara bättre med åren. Vi är trygga med varann och jag vågar ta ut svängarna, vara kinky och testa gränser med henne. Att det skulle vara skönare med sträckt skinn tror jag inte på.

Men det visuella måste väl ändå njuta mer av ett sträckt skinn eller? Jag tycker skönhet är en enorm kick och drivkraft. En vacker kropp, att vackert ansikte och då är det främst det ungdomliga jag tänker på.

Vad härligt det låter:) Önskar att jag själv blev lika tolerant och hittar nån  som man kan ha så kul med!
  • Anonym (Lovato)
    Anonym (tidsränder) skrev 2018-10-26 11:17:54 följande:
    Men det visuella måste väl ändå njuta mer av ett sträckt skinn eller? Jag tycker skönhet är en enorm kick och drivkraft. En vacker kropp, att vackert ansikte och då är det främst det ungdomliga jag tänker på.

Vad härligt det låter:) Önskar att jag själv blev lika tolerant och hittar nån  som man kan ha så kul med!
    Då ska du främst träffa ungdomliga kvinnor. Finns ju massor av andra män till de äldre kvinnorna, som inte har vacker kropp och vackert ansikte.
  • Anonym (Kille som vill mycket)

Jag tycker det är helt underbart att ligga med mogna kvinnor.
    Enligt min mening är sexet nästan alltid mycket bättre med en mogen kvinna. Det är ju kvinnan jag älskar med, inte hennes kropp.
    Även om den mogna kvinnans kropp ibland inte är lika vacker så tänder jag enormt på att många mogna kvinnor blir så kåta, de vågar verkligen leva ut sin kåthet och de vågar visa att de är sugna på mig och gillar att ha sex med mig.
    Då tänder jag till max och jag blir mycket kåtare än vad jag oftast blir med unga tjejer. Oavsett hur snygg hon är och hur vacker och bildskön hennes unga kropp är.
    Jag tycker att i de allra flesta fall håller yngre tjejer tillbaka på ett helt annat sätt. Vissa verkar upptagna med hur de ser ut mitt under vårt sex, eller är de kanske rädda för att de inte ser tillräckligt bra ut?

Min erfarenhet är att även de mogna kvinnor som inte har så mycket erfarenhet ändå vågar släppa loss och de vågar fråga och är mindre rädda att göra bort sig. När det ibland blir lite fel så klarar de att ta det med ett leende och vi försöker igen.
    Jag behöver inte vara lika rädd att skrämma en mogen kvinna, trots att jag nog är ganska välutrustad. Jag behöver inte vara lika försiktig vare sig fysiskt eller mentalt. Jag vågar säga vad som helst och släppa loss utan några hämningar.
    En mogen kvinna uppskattar verkligen att jag blir så otroligt tänd på henne och hon vågar visa att hon uppskattar det.
    Medan flera unga tjejer liksom har blivit rädda när jag har blivit väldigt upphetsad och visat det för henne.
    Enbart en ung snygg kropp gör det liksom inte för mig. Hellre då en mogen lite fyllig kropp om kvinnan är kåt och härlig.

Nej tacka vet jag en riktigt läcker MILF som vågar ta för sig och släppa loss på riktigt.

PS: En annan jättebra fördel med en del mogna kvinnor är att de verkar berätta för sina väninnor att de har haft bra sex med mig. De liksom rekommenderar mig och verkar inte ha något emot att jag ligger med deras väninna. Tvärtom verkar de ha kul när de berättar för varandra om hur de har haft det med mig.
    Något sådant har jag aldrig upplevt bland yngre tjejer.

• Anonym (tidsränder)
    Anonym (Lovato) skrev 2018-10-26 11:24:53 följande:
    Då ska du främst träffa ungdomliga kvinnor. Finns ju massor av andra män till de äldre kvinnorna, som inte har vacker kropp och vackert ansikte.
    Jag är kvinna själv:)
  • Anonym (Lovato)
    Anonym (tidsränder) skrev 2018-10-26 12:06:30 följande:
    Jag är kvinna själv:)
    Oj Skäms
  • transparent
    Anonym (Kille som vill mycket) skrev 2018-10-26 11:49:47 följande:

Jag tycker det är helt underbart att ligga med mogna kvinnor.
    Enligt min mening är sexet nästan alltid mycket bättre med en mogen kvinna. Det är ju kvinnan jag älskar med, inte hennes kropp.
    Även om den mogna kvinnans kropp ibland inte är lika vacker så tänder jag enormt på att många mogna kvinnor blir så kåta, de vågar verkligen leva ut sin kåthet och de vågar visa att de är sugna på mig och gillar att ha sex med mig.
    Då tänder jag till max och jag blir mycket kåtare än vad jag oftast blir med unga tjejer. Oavsett hur snygg hon är och hur vacker och bildskön hennes unga kropp är.
    Jag tycker att i de allra flesta fall håller yngre tjejer tillbaka på ett helt annat sätt. Vissa verkar upptagna med hur de ser ut mitt under vårt sex, eller är de kanske rädda för att de inte ser tillräckligt bra ut?

Min erfarenhet är att även de mogna kvinnor som inte har så mycket erfarenhet ändå vågar släppa loss och de vågar fråga och är mindre rädda att göra bort sig. När det ibland blir lite fel så klarar de att ta det med ett leende och vi försöker igen.
    Jag behöver inte vara lika rädd att skrämma en mogen kvinna, trots att jag nog är ganska välutrustad. Jag behöver inte vara lika försiktig vare sig fysiskt eller mentalt. Jag vågar säga vad som helst och släppa loss utan några hämningar.
    En mogen kvinna uppskattar verkligen att jag blir så otroligt tänd på henne och hon vågar visa att hon uppskattar det.
    Medan flera unga tjejer liksom har blivit rädda när jag har blivit väldigt upphetsad och visat det för henne.
    Enbart en ung snygg kropp gör det liksom inte för mig. Hellre då en mogen lite fyllig kropp om kvinnan är kåt och härlig.

Nej tacka vet jag en riktigt läcker MILF som vågar ta för sig och släppa loss på riktigt.

PS: En annan jättebra fördel med en del mogna kvinnor är att de verkar berätta för sina väninnor att de har haft bra sex med mig. De liksom rekommenderar mig och verkar inte ha något emot att jag ligger med deras väninna. Tvärtom verkar de ha kul när de berättar för varandra om hur de har haft det med mig.
    Något sådant har jag aldrig upplevt bland yngre tjejer.

Inget fel på unga kvinnor, men man vet själv att man är säkrare i sig själv nu, än i 20-års åldern. Njuter av sex på ett annat sätt, utseendet har inte lika stor fokus längre, mer avslappnat.
    Låter som riktiga väninnor det, som gärna delar med sig Flört
  • Anonym (Kille som vill mycket)
    transparent skrev 2018-10-26 12:38:31 följande:
    Inget fel på unga kvinnor, men man vet själv att man är säkrare i sig själv nu, än i 20-års åldern. Njuter av sex på ett annat sätt, utseendet har inte lika stor fokus längre, mer avslappnat.
    Låter som riktiga väninnor det, som gärna delar med sig Flört
    Ja, de delar med sig på ett härligt sätt och jag får ligga mycket. Dessutom får jag och ger mycket bekräftelse och till och med får jag ta emot och ge tillbaka lite kärlek också, särskilt till ett par kvinnor som jag har träffat lite oftare under en längre tid.

Förr när jag bara försökte dejta unga, och gärna snygga, tjejer så blev det inte mycket ligga och inte heller några särskilt sköna relationer.

Eftersom jag nu är singel så tycker jag det här livet är rätt så fantastiskt och passar mig utmärkt vid den här tiden i livet. Och jag vågar lova att jag har lärt mig och utvecklats jättemycket som älskare.
Svar på tråden Hur är det att ha sex med en kvinna som är lite äldre i kroppen?