• Anonym (Lurad)

    Smittspårning om man nyligen testat sig

    Hej!

    Jag har alltid varit bra på att skydda mig, prata med sexpartners om att testa sig, testat mig regelbundet nu när jag är singel och så vidare. Dumt nog så litade jag på en kille för ett tag sedan som sa att han testat sig, han fick precis ett klamydiabrev som han först trodde var från mig. Han påstår nu att han inte "tror" att han haft sex med någon sedan han testade sig, men jag tror inte alls på vad han säger och förbereder mig nu på att få ett positivt testresultat med påföljande smittspårning.

    Iallafall, jag testade mig precis en vecka innan vi hade sex, och har innan dess testat mig några gånger till i år (jag har ganska stor sjukdomsnoja) med endast negativa resultat. Vet någon om jag ändå måste uppge mina kontakter jag haft?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Smittspårning om man nyligen testat sig
  • Anonym (A)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-10-24 06:38:53 följande:
    Det behöver du antagligen göra.
    Det tror jag med
  • Anonym (Lurad)

    Hm. Verkar som att det skiljer sig åt mellan olika regioner isåfall. Läste precis i en regions riktlinjer att man där bara behöver uppge sina sexuella kontakter 2 veckor innan senaste negativa resultat. Har jag testat mig fem gånger negativt i år så är det ju ganska osannolikt att jag skulle ha blivit smittad av någon innan den här idioten...

    Hur som helst, tog ett hemtest medan jag väntade på resultatet från det jag tagit i sjukvården och det var negativt, så hoppas på det bästa!

  • Anonym (Inga före senaste negativa test)

    När jag senast testade positivt hade jag med mig en lista på personer jag hade haft sex med en viss tid bakåt i tiden. Smittspåraren ville dock inte ha några uppgifter om personer från tiden före senaste negativa testet. Hon ville inte heller ha några uppgifter på personer som inte vistades i Sverige.

  • Anonym (L)
    Anonym (Inga före senaste negativa test) skrev 2018-10-26 15:30:23 följande:

    När jag senast testade positivt hade jag med mig en lista på personer jag hade haft sex med en viss tid bakåt i tiden. Smittspåraren ville dock inte ha några uppgifter om personer från tiden före senaste negativa testet. Hon ville inte heller ha några uppgifter på personer som inte vistades i Sverige.


    När det gäller personer som inte är boende i Sverige är det upp till den smittade att kontakta den personen och informera om att denne kan ha en sjukdom.

    Min partner blev smittad innan vi träffades, han informerade den andra parten som inte bor i Sverige om att denne kunde vara smittad. Han åt sin kur och trodde ligget gjorde desamma då denne lovat att göra det. Sen fortsatte dom ligga tills han träffade mig. 6månader senare testar jag mig bara för att och det var positivt. Vi vet att det kom från honom eftersom jag bara legat med honom sen senaste gången jag testade mig. Uppenbarligen åt inte ligget sin kur utan fortsatte smitta min partner. Den gången gav han fan i o säga nått till denne, han ansåg att ligget haft sin chans.
  • Anonym (Lurad)

    Tack för svaren:) Nu var det negativt och jag har lärt mig en läxa: aldrig mer lita på någon som säger att han testat sig om jag inte själv får se en screenshot av ett negativt resultat. Idiot!

  • Anonym (Rödluvan)
    Anonym (Lurad) skrev 2018-10-28 13:46:37 följande:

    Tack för svaren:) Nu var det negativt och jag har lärt mig en läxa: aldrig mer lita på någon som säger att han testat sig om jag inte själv får se en screenshot av ett negativt resultat. Idiot!


    Precis. Många som ljuger. Jag litar inte på någon mer.
Svar på tråden Smittspårning om man nyligen testat sig