• Estrella81

    Tester i Sverige inför PGS IVF i Riga

    Hej,
    Efter flera missfall och pga min ålder har vi precis beslutat att göra IVF på AVA Riga  med PGS för att höja sannolikheten att få behålla en graviditet.
    Kliniken bad mig utföra nedanstående test, kan jag göra dessa i Sverige?
    Där jag går kan man inte bara önska tester... Någon som testat detta i Stockholm och som har några tips på vem jag kan kontakta?


    Homocistein



    Lupus anticaogulant



    Cardiolipin antibodies



    APTT



    B2glikoprotein



    PAI 1gen



    Factor V



    Factor II



    hepatitis B, anti Hbc, hepatitis C, HIV and syphilis.
    Sperm test

    Tack för hjälpen! :)


     

  • Svar på tråden Tester i Sverige inför PGS IVF i Riga
  • Sjuttiosjuan

    Hej!

    Jag testade bara Homocysteine och det fixade dom på Aleris på Sabbatsberg. Vet att det även ingick i något paket werlabs hade så kolla på nätet om dom kanske har resten också.

    Stort lycka till med din Ivf!

  • UndrandeSökare

    Trådstartaren- Dessa är blodkoagulationsprover och infektionsprover. Kolla om Werlabs.se eller Blodkollen.se kan hjälpa dig, annars kontakta en privat gyn.

    Jag och min man har gjort dubbeldonation med PGS hos Avaclinic i Riga pgr av att vi haft upprepade missfall, så jag kan absolut rekommendera PGS. Inboxa mig om du har några frågor om kliniken eller behandlingen, så ska jag försöka svara.

  • linsen79
    Estrella81 skrev 2018-10-24 11:28:52 följande:

    Hej,
    Efter flera missfall och pga min ålder har vi precis beslutat att göra IVF på AVA Riga  med PGS för att höja sannolikheten att få behålla en graviditet.
    Kliniken bad mig utföra nedanstående test, kan jag göra dessa i Sverige?
    Där jag går kan man inte bara önska tester... Någon som testat detta i Stockholm och som har några tips på vem jag kan kontakta?


    Homocistein


    Lupus anticaogulant


    Cardiolipin antibodies


    APTT


    B2glikoprotein


    PAI 1gen


    Factor V


    Factor II


    hepatitis B, anti Hbc, hepatitis C, HIV and syphilis.
    Sperm test

    Tack för hjälpen! :)


     


    Hej! Vi funderar också över PGS. Hur kommer det sig att ni valt just kliniken i Riga? 
  • linsen79
    UndrandeSökare skrev 2018-10-27 11:25:17 följande:

    Trådstartaren- Dessa är blodkoagulationsprover och infektionsprover. Kolla om Werlabs.se eller Blodkollen.se kan hjälpa dig, annars kontakta en privat gyn.

    Jag och min man har gjort dubbeldonation med PGS hos Avaclinic i Riga pgr av att vi haft upprepade missfall, så jag kan absolut rekommendera PGS. Inboxa mig om du har några frågor om kliniken eller behandlingen, så ska jag försöka svara.


    Vad var ert intryck av kliniken i Riga? 
  • UndrandeSökare
    linsen79 skrev 2019-01-05 16:15:06 följande:

    Vad var ert intryck av kliniken i Riga? 


    De är bra och seriösa men gör inga immunutredningar (det är ytterligare ett av våra problem) så för den delen har vi sökt hjälp i London med immunutredning och mediciner.
  • linsen79
    UndrandeSökare skrev 2019-01-05 20:13:43 följande:
    De är bra och seriösa men gör inga immunutredningar (det är ytterligare ett av våra problem) så för den delen har vi sökt hjälp i London med immunutredning och mediciner.
    Aha, bra att veta! Jag har testat nk-celler via Falun och fått veta att mitt immunförsvar är för aktivt så vi skulle behöva hjälp även med det. 
  • UndrandeSökare
    linsen79 skrev 2019-01-06 15:08:36 följande:

    Aha, bra att veta! Jag har testat nk-celler via Falun och fått veta att mitt immunförsvar är för aktivt så vi skulle behöva hjälp även med det. 


    Om du visar upp dina utredningspapper och behandlingsplan (scanna in och mailar) till Avaclinic redan när du tar kontakt med dem, så kan ge dig il-dropp i Riga om du behöver det vid insättningen etc Men de gör inga utredningar själva.

    Om inte Faluns immunbehandling räcker för dig så kan jag rekommendera Life clinic i Aten (Dr D) eller Dr Gorgys klinik i London.

    Jag gjorde utredning på Life clinic i Aten och fick behandling med intralipiddropp, Prednisolon, Fragmin och Trombyl. Men fick missfall ändå.

    Så vi har nu varit till London och gjort en större immunutredning där fler immunproblem hittades.

    Så nästa gång blir det Humira, Neupigen, ivig och progesteronsprutor också.
  • UndrandeSökare
    linsen79 skrev 2019-01-06 15:08:36 följande:

    Aha, bra att veta! Jag har testat nk-celler via Falun och fått veta att mitt immunförsvar är för aktivt så vi skulle behöva hjälp även med det. 


    Köp och läs gärna "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns på Bokus för 300kr. Den är skriven för patienter (ej svår engelska) och berättar allt om immunproblem och behandlingar och mediciner.

    Du är också varmt välkommen till Atentråden " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Där hittar du många kunniga kvinnor som vet mycket om immunproblem och behandlingar.
Svar på tråden Tester i Sverige inför PGS IVF i Riga