• linsen79

Tester i Sverige inför PGS IVF i Riga

Estrella81 skrev 2018-10-24 11:28:52 följande:

Hej,
    Efter flera missfall och pga min ålder har vi precis beslutat att göra IVF på AVA Riga  med PGS för att höja sannolikheten att få behålla en graviditet.
    Kliniken bad mig utföra nedanstående test, kan jag göra dessa i Sverige?
    Där jag går kan man inte bara önska tester... Någon som testat detta i Stockholm och som har några tips på vem jag kan kontakta?

Homocistein

Lupus anticaogulant

Cardiolipin antibodies

APTT

B2glikoprotein

PAI 1gen

Factor V

Factor II

hepatitis B, anti Hbc, hepatitis C, HIV and syphilis.
    Sperm test

Tack för hjälpen! :)

Hej! Vi funderar också över PGS. Hur kommer det sig att ni valt just kliniken i Riga? 
  • linsen79
    UndrandeSökare skrev 2018-10-27 11:25:17 följande:

Trådstartaren- Dessa är blodkoagulationsprover och infektionsprover. Kolla om Werlabs.se eller Blodkollen.se kan hjälpa dig, annars kontakta en privat gyn.

Jag och min man har gjort dubbeldonation med PGS hos Avaclinic i Riga pgr av att vi haft upprepade missfall, så jag kan absolut rekommendera PGS. Inboxa mig om du har några frågor om kliniken eller behandlingen, så ska jag försöka svara.

Vad var ert intryck av kliniken i Riga? 
  • linsen79
    UndrandeSökare skrev 2019-01-05 20:13:43 följande:
    De är bra och seriösa men gör inga immunutredningar (det är ytterligare ett av våra problem) så för den delen har vi sökt hjälp i London med immunutredning och mediciner.
    Aha, bra att veta! Jag har testat nk-celler via Falun och fått veta att mitt immunförsvar är för aktivt så vi skulle behöva hjälp även med det. 
Svar på tråden Tester i Sverige inför PGS IVF i Riga