Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Tester i Sverige inför PGS IVF i Riga

Trådstartaren- Dessa är blodkoagulationsprover och infektionsprover. Kolla om Werlabs.se eller Blodkollen.se kan hjälpa dig, annars kontakta en privat gyn.

Jag och min man har gjort dubbeldonation med PGS hos Avaclinic i Riga pgr av att vi haft upprepade missfall, så jag kan absolut rekommendera PGS. Inboxa mig om du har några frågor om kliniken eller behandlingen, så ska jag försöka svara.

• UndrandeSökare
    linsen79 skrev 2019-01-05 16:15:06 följande:

Vad var ert intryck av kliniken i Riga? 

De är bra och seriösa men gör inga immunutredningar (det är ytterligare ett av våra problem) så för den delen har vi sökt hjälp i London med immunutredning och mediciner.
  • UndrandeSökare
    linsen79 skrev 2019-01-06 15:08:36 följande:

Aha, bra att veta! Jag har testat nk-celler via Falun och fått veta att mitt immunförsvar är för aktivt så vi skulle behöva hjälp även med det. 

Om du visar upp dina utredningspapper och behandlingsplan (scanna in och mailar) till Avaclinic redan när du tar kontakt med dem, så kan ge dig il-dropp i Riga om du behöver det vid insättningen etc Men de gör inga utredningar själva.

Om inte Faluns immunbehandling räcker för dig så kan jag rekommendera Life clinic i Aten (Dr D) eller Dr Gorgys klinik i London.

Jag gjorde utredning på Life clinic i Aten och fick behandling med intralipiddropp, Prednisolon, Fragmin och Trombyl. Men fick missfall ändå.

Så vi har nu varit till London och gjort en större immunutredning där fler immunproblem hittades.

Så nästa gång blir det Humira, Neupigen, ivig och progesteronsprutor också.
  • UndrandeSökare
    linsen79 skrev 2019-01-06 15:08:36 följande:

Aha, bra att veta! Jag har testat nk-celler via Falun och fått veta att mitt immunförsvar är för aktivt så vi skulle behöva hjälp även med det. 

Köp och läs gärna "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns på Bokus för 300kr. Den är skriven för patienter (ej svår engelska) och berättar allt om immunproblem och behandlingar och mediciner.

Du är också varmt välkommen till Atentråden " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Där hittar du många kunniga kvinnor som vet mycket om immunproblem och behandlingar.
Svar på tråden Tester i Sverige inför PGS IVF i Riga