• Anonym (Mama)

Hur får man klä sig i simhallar?

Min dotter vill gå och simma, men jag vill verkligen inte behöva vara i vattnet och inte gå runt i badkläder.

Är det okej att ha på sig tex träningsbyxor och tröja? Ska alltså gå längsmed kanten, inte sitta på läktaren.

• Svar på tråden Hur får man klä sig i simhallar?
  • Anonym (123)

Är hon simkunnig?

Är du beredd på att hoppa i om det uppstår en nödsituation?

Är det verkligen inte roligare att bada tillsammans än att stå på kanten och titta på?

• Anonym (V)

Kolla på simhallens hemsida/fråga dem.

På många ställen får barnen under viss ålder endast bada om en ombytt vuxen är med.

• Anonym (Mamma)

Och varför kan du inte tänka dig gå i badkläder medan du vaktar dottern?

• Pierott

De är ju bara o ta på sig badkläderna och gå invirad i handduk? Badkläder är ju att föredra om du måste hoppa i.

• Anonym (Mama)
    Anonym (123) skrev 2018-10-27 11:57:10 följande:

Är hon simkunnig?

Är du beredd på att hoppa i om det uppstår en nödsituation?

Är det verkligen inte roligare att bada tillsammans än att stå på kanten och titta på?

Ja hon är simkunnig och självklart kan jag hoppa i om det krävs, tänkte träningskläder som inte blir tunga i vatten.

Vi är inte där för att leka, hon ska träna. Hon är med i kommunens simklubb, men vill simma oftare än de har träningar.
  • Anonym (Mama)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-10-27 12:08:52 följande:

Och varför kan du inte tänka dig gå i badkläder medan du vaktar dottern?

För att jag inte är bekväm i det.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Mama) skrev 2018-10-27 12:11:14 följande:

För att jag inte är bekväm i det.

Går du inte i badkläder på stranden heller?

Kan du inte ens komma över känslan så att dottern kan få bada?
  • Anonym (Mama)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-10-27 12:28:53 följande:

Går du inte i badkläder på stranden heller?

Kan du inte ens komma över känslan så att dottern kan få bada?

Nej det gör jag inte.

Varför ska jag behöva göra det när vi inte ens är där för att bada tillsammans? Hon är där för att träna.
  • Anonym (Mama)
    Anonym (V) skrev 2018-10-27 12:03:37 följande:

Kolla på simhallens hemsida/fråga dem.

På många ställen får barnen under viss ålder endast bada om en ombytt vuxen är med.

Frågan är väl lite om det skulle räknas som ombytt. Är ju inte samma kläder jag åker dit i, de är rena och går absolut att bada i.
  • villbusa
    Anonym (Mama) skrev 2018-10-27 13:15:50 följande:

Frågan är väl lite om det skulle räknas som ombytt. Är ju inte samma kläder jag åker dit i, de är rena och går absolut att bada i.

Det är väl ute olika hur man vill ha det i olika simhallar. Men t-shirt o ett par lite länge shorts borde väl va svårt att neka?
Svar på tråden Hur får man klä sig i simhallar?