Inlägg från: Anonym (drz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (drz)

Funkar verkligen försvarsspray?

Finns mängder av olika sorter och styrkor.

Pepparspray går att ignorera på rent adrenalin, klart det känns men det är övereklamerat.

Sen finns det en del riktigt bra grejer. En vars namn jag inte kommer ihåg räckte med en liten dust och det kändes som tusen nålar i ögonen och halsen, att andas var ett rent projekt som krävde all fokus för att kunna klippa lite luft öht.

Nackdelen med för starka är ju att det är väldigt lätt att själv drabbas av det.

• Anonym (drz)

Varför inte prova en liten dust på dej själv? Skulle du någon gång använda sprayen vid ett överfall finns det risk att du själv får lite på dej oxå, kan vara bra att veta hur det känns så att det inte blir en fullständig panik upplevelse utöver överfallet.

• Anonym (drz)
    Anonym (..) skrev 2018-10-27 16:42:53 följande:
    Tror inte jag vågar
    Se det som en liten självförsvarskurs, det är alltid bra att veta hur saker känns själv för att kunna veta hur en angripare upplever händelsen. Ha med dej en kompis och var nära nått att skölja med.
    Jag ger inte mycket för dom här lagliga alternativen. Men visst, kan det vinna ett par sekunder så kan det vara tillräckligt. Spraya spring, typ. (glöm inte spring)
    Tänk även på att det är rätt svårt att träffa med en spray i en verklig situation. Jag har aldrig använt dom själv men en gång i tiden slogs jag rätt mycket på stan med personer av samma skrot o korn så knogjärn, batonger, sprayer kom upp rätt ofta.
    Dom gångerna jag inte lyckats vika bort huve´t eller få upp en arm är när det kommit oförberett av en tredje part. Aldrig i en 1v1 situation, sen kanske dom var fullständiga klantar iof...

• Anonym (drz)
    Anonym (..) skrev 2018-10-27 21:54:40 följande:
    Finns det någon laglig spray som verkar längre än bara några sekunder/minuter?
    Lagligt i sådana sammanhang brukar vara synonymt med dåligt. Pratar du minuter så är det verkligen inte lagliga saker du ska ha.
    Har ingen koll på märken alls nu för tiden, är trots allt över 10 år sen man var i gamet.
Svar på tråden Funkar verkligen försvarsspray?