Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Otrogen förälder, vad ska jag göra?

vad Menar du med känslomässig relation? Ligger de med varandra?

• Drottningen1970
    Anonym (mmm) skrev 2018-10-28 17:12:08 följande:

Du är ett barn (även om du är vuxen). Du ska inte lägga dig i vad dina föräldrar gör. Det enda du möjligen kan göra är att tala om för den förälder som gjort detta att du vet, och att du anser denne ska tala om det själv!

Fast det där funkar ju inte i praktiken. Självklart kan man inte bara låtsas som ingenting om någon man älskar blir bedragen och lurad. Om man inte agerar så blir man ju då i högsta grad delaktig i sveket.
  • Drottningen1970
    Anonym (Förvirringens mamma) skrev 2018-10-28 17:24:21 följande:

Det är lite så jag tänker också. Alltså, alla i familjen vet för att min otrogna förälder berättade allt själv pga skuldkänslor. 

Vi vet inte om de ligger med varann, vill väl inte veta det heller någon av oss (jag min förälder, min bror). Men vi vet att de är kära i varandra och det har varit sagt mellan dem sen ca ett år tillbaka.

Jag känner lite att kollegans partner också förtjänar att veta så de antingen får en chans att reparera sitt förhållande och kollegan skiter i min förälder, eller för att partnern inte skall slösa bort tid i onödan.

Kollegans familjerelationer behöver du som utomstående inte lägga dig i. Det är annorlunda mot att vara lojal mot en älskad förälder som blir förd bakom ljuset.
Svar på tråden Otrogen förälder, vad ska jag göra?