BF juli 2019 - stannar på FL
Hej!
Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv.
Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. 
Hej!
Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv.
Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. 
Åh! Känner igen mig så mycket. Har varit där, testat mig i v 6, där de enbart sett hinnesäck, sedan gulsäck och sedan försvann allt. Därför såååå orolig den här ggn. Är i v 5 nu. Var på VUL för en vecka sen, pga utebliven mens, (länge), då såg de enbart hinnsäcken. Ska tillbaks 3/12, för att se om det utveklats den här ggn!
[quote=79231428][quote-nick]drBubbles skrev 2018-11-21 21:04:16 följande:[/quote-nick]Känner igen oron med tidigare MF, och hur svårt det är att veta när/om man ska/får känna glädje. Hoppas allt går bra den 3e! Hur långt gången är du då?
Ja, men så är det verkligen. Man väntar otåligt.. första VUL, var i måndags. Där såg hon en precis tillkommen graviditet som såg ut som v 4. Så borde var v 5 nu. Känner knappt mig gravid den här gången heller.
Åh! Känner igen mig så mycket. Har varit där, testat mig i v 6, där de enbart sett hinnesäck, sedan gulsäck och sedan försvann allt. Därför såååå orolig den här ggn. Är i v 5 nu. Var på VUL för en vecka sen, pga utebliven mens, (länge), då såg de enbart hinnsäcken. Ska tillbaks 3/12, för att se om det utveklats den här ggn!
Måste dela med mig lite: Idag var vi på första UL! På skärmen syntes en tydlig liten räka med små stumpar till armar och med ett stark pickande hjärta! Så lättad! Hade dock räknat fel på BF så det nya för mig är 10/7!
Med detta vill jag bara starkt rekommendera alla som, som jag är rädda för MF eller att något är fel osv - att boka in ett tidigt UL för herregud vad mycket lugnare jag känner mig nu när BM sa att allting såg fint ut och att hjärtat är starkt. Går in i V.8 imorgon!
Kram på er.
Måste dela med mig lite: Idag var vi på första UL! På skärmen syntes en tydlig liten räka med små stumpar till armar och med ett stark pickande hjärta! Så lättad! Hade dock räknat fel på BF så det nya för mig är 10/7!
Med detta vill jag bara starkt rekommendera alla som, som jag är rädda för MF eller att något är fel osv - att boka in ett tidigt UL för herregud vad mycket lugnare jag känner mig nu när BM sa att allting såg fint ut och att hjärtat är starkt. Går in i V.8 imorgon!
Kram på er.
Var på kontroll idag pga av blödningar förra veckan och då de såg bara hinnsäcken ännu, droppblöder fortfarande ibland (inte färskt blod) och har haft sjukt speciellt i höger sida..jag var helt säker på att det var kört! Men idag syndes ett mini mini foster med hjärtslag enligt måtten ca.v6+5 som uträknat!!! Hon hittade ingen orsak till blödningen och sa att det då knappast är farliga blödningar jag har så länge de inte år klarröda. Är superglad men kan ända inte känna mig lugn, någon annan med erfarenhet av att ha ont och blöda trots normal graviditet?
Var på kontroll idag pga av blödningar förra veckan och då de såg bara hinnsäcken ännu, droppblöder fortfarande ibland (inte färskt blod) och har haft sjukt speciellt i höger sida..jag var helt säker på att det var kört! Men idag syndes ett mini mini foster med hjärtslag enligt måtten ca.v6+5 som uträknat!!! Hon hittade ingen orsak till blödningen och sa att det då knappast är farliga blödningar jag har så länge de inte år klarröda. Är superglad men kan ända inte känna mig lugn, någon annan med erfarenhet av att ha ont och blöda trots normal graviditet?
Hej.
Jag är 36 år och är i vecka 7 med Bf i vad jag tror blir mitten av juli.
Första barnet och har väl allmän oro om allt haha... Men känns överlag bra. Har lite blandade symptom som illamående, huvudvärk, värk i rygg samt lamslagen trötthet, hormonresa som heter duga
Jag lämnade hcg i måndags kväll och det var på 6000 och igår låg det på 14000. Det ska ju dubblas varannan dag så jag förutsätter att det är normalt.
Hej!
Läst här en hel del under tiden man försökt bli gravid, tänkte det var dax att skapa en inloggning nu när jag väl lyckats!
Jag är 23 år, första barnet för både mig och min sambo, är beräknad den 15 juli! Så spännande! Även fast jag är så otroligt rädd. Jag är super rädd att min endometrios på något sätt ska ha förstört så ett barn inte kan utvecklas. Var för 2 veckor sen hos min barnmorska för första gången för ett första samtal, frågade henne om det fanns möjlighet att göra ett tidigt ultraljud för jag var orolig att något inte fanns där. Men hon sa hånfullt att det gör dom iprincip bara för att säkerställa att det skett ett missfall..
Så jag sökte efter möjligheter att göra ett privat. Visar sig endast finnas över 150 mil bort. Kostar 1000 kr att göra och så måste både jag och min sambo ta ledigt från våra jobb en hel dag. Så det känns som man helt enkelt får vänta tills nån vecka efter jul för att få se att allt faktiskt stämmer.
Jag hade gärna velat veta att allt såg okej ut, att bebisens hjärta slår innan jag berättar för familj & vänner. För just nu är det enbart jag och min sambo som vet om det och jag tänkte jag ska försöka hålla mig till julafton att överraska!