Vilken vecka berättade ni om er graviditet? Och hur?
Hej!
När berättade ni för vänner , bekanta , på sociala medier om er graviditet ? Och hur?
Är i gravid 10 och min bula börjar synas.
Någon som berättat så här tidigt ?
Hej!
När berättade ni för vänner , bekanta , på sociala medier om er graviditet ? Och hur?
Mina föräldrar fick veta i vecka 7. Strax därefter berättade jag för min chef. I vecka 9 gjorde vi ett tidigt ultraljud och efter det berättade vi för de närmaste vännerna. Efter KUB berättade jag för kollegor. Övriga fick veta det när vi sågs eller om det kom på tal.
Jag la aldrig ut det på några sociala medier. Det kändes lite tonårsmässigt.
Hej!
Mamma, syskon, riktigt nära vänner: v6-7. Kollegor, vänner: efter kub v.12-13 ( men många hade nog anat innan). Ville berätta själv, la inte ut på sociala medier.
Mamma fick veta först i v 7 för jag behövde barnvakt när jag skulle på tidigt ultraljud. Sambons släkt fick veta efter KUB i v 13 och chefen v 17. Kommer inte lägga ut något på FB.
Jag fick veta att jag skulle bli farmor när sonen skickade en bild från ultraljudet vecka 12-13
Vecka 20 eftersom jag inte visste något själv innan. Annars hade jag nog berättat efter v 12.
Syns det verkligen så tidigt som i v 10? Mig syntes det inget på och då är jag ändå väldigt smal.
Jag kommer berätta för min familj i v 7 (tror jag det blir). Jag bor långt ifrån dom och vi träffas väldigt sällan, max ett par gånger per år, men då råkar jag vara jag hemma och hälsar på. Jag har ingen aning om hur jag ska berätta det än dock. Känns lite tråkigt med "jo förresten, vi ska ha barn", men samtidigt känns det lite, jag vet inte, obekvämt att göra värsta grejen av det..
För andra kommer jag antagligen vänta till v 12-14, beroende på hur enkelt det blir att dölja. Antagligen kommer jag skriva något på bloggen om det i den vevan, det känns som att det bara blir konstigt att låtsas som ingenting.
Nära vänner direkt efter plus, det kan man ju inte hemlighålla! Chefen direkt, jag har ett riskfyllt jobb. Familjen fick veta vid en middag i v 6-7, brukar ju alltid dricka vin till maten så då avslöjades man ju bums.
Övriga fick reda på det när det kom på tal. Inget på sociala medier, det är fånigt, och vid ett ev missfall vill jag inte behöva basunera ut att det inget blev.
Vi berättad direkt, kring v 5. Berättade det inte på något speciellt sätt.
Vecka 20 eftersom jag inte visste något själv innan. Annars hade jag nog berättat efter v 12.
Syns det verkligen så tidigt som i v 10? Mig syntes det inget på och då är jag ändå väldigt smal.
För familjen samma dag vi fick vårt plus, vi ville ha deras stöd oavsett vad som hände. Vi la ut på sociala medier i vecka 12-13 efter det första ultraljudet.
För familjen berättade jag tidigt, för övriga i vecka 17.
Vi berättade för våra föräldrar, syskon och vänner v 12. Vi la ut en bild på sociala medier dagen efter bebisen kommit då jag har mycket släkt som bor långt bort och inte kunda komma på besök och titta själva.
Familjerna lite pö om pö mellan vecka 18-20 (förutom sambon som skvallrade till sin pappa efter v.12). Båda familjerna fick veta över telefonen trots att de bor väldigt nära, jag tyckte det kändes extremt jobbigt att ta det öga mot öga.
Kändes douchigt att inte hjälpa en vän som ställt upp i ur och skur att flytta när jag närmade mig v 30 och hade foglossningae och skit, så berättade för henne och andra som på ett eller annat sätt behövde veta vad som var på gång. Och några vänner och bekanta frågade rakt ut i v35-37.
Tyckte det gick helt ok (dvs över förväntan) även om varje enskild berättande var lite jobbigt.
Familjerna lite pö om pö mellan vecka 18-20 (förutom sambon som skvallrade till sin pappa efter v.12). Båda familjerna fick veta över telefonen trots att de bor väldigt nära, jag tyckte det kändes extremt jobbigt att ta det öga mot öga.
Vi "berättade" inte alls faktisk, det framkom lite pö om pö efterhand. Enda gången jag sade till någon rakt ut "jag är gravid" var när jag skulle meddela chefen.
Inget tillkännagivande på sociala medier heller.
Jag är gravid i vecka 37.
De allra närmaste vännerna i vecka 5.
Min frus mormor i samma vecka.
Nära vänner vecka 10.
Fruns familj vecka 14 av misstag.
Kollegor, övriga vänner och sociala media vecka 18
Om min familj vet så är det djungeltrumman.