• Anonym (Pahhj)

är min sambo kär i någon annan??

Försöker hålla mig kort.
    Har varit tsm i 6år. Är mammaledig med vårt första barn.
    Nu börjar de komma upp att han inte trivs hemma för att han nog inte va redo för barn. Att de ä jobbigt att de ä skönare att va på jobbet. Att han vill festa med sina jobbar kompisar oftare. Han vill umgås mer och mer med dom. Pratar väldigt mkt om dom och skriver väldigt mkt med dom när han inte är på jobbet. 3 av tjejerna på hans avdelning har dessutom utryckt ett intresse i honom. Han bryr sig mkt om små saker som att lukta gott, se bra ut..
    när ja uttrycket min oro så känns de inte som att han försöker förminska den utan de känns mer som han försöker svara med o prata om något annat. Men han har även sagt att han älskar mig o ingen annan. Men jag har en stark känsla av att han har känslor för en annan tjej på sitt jobb.
    Min fråga till er som varit med om att er sambo fått känslor elr ni som fått känslor för nån på jobbet hur blev ni och hur försökte ni dölja de elr hur man ska säga ??

• Svar på tråden är min sambo kär i någon annan??
  • Anonym (Pahhj)

Vi hade varit tsm i lite mer än 6 år innan jag blev gravid. Nu är sonen 5månader o vi har varit ett par i 7 år och 5månader snart

• Anonym (Cilla)
    Anonym (Pahhj) skrev 2018-10-31 11:46:51 följande:

Jag har påpekat flera gånger i ca 1 veckas tid att saker förändrats.

Att han förändrats, slutat med saker han gjort förr m.m

Ex. Skämt vi jämt drog mellan varandra..

och nya saker kommit upp istället. Att han förändras .

Igår läste jag upp denna tråd för honom och han sa " ska du tro på folk på nätet än vad jag säger?"

Och på kvällen blev han arg och sa att han orkar inte höra mera "så brukar du göra/säga" elr "jag saknar gamla ----" blev då ledsen o han reagera med o bli halvt arg o säger att vi inte har tid med de där för kl va typ halv 1 på natten. Och sen håller han om mig o somnar..

Börjar bli knäpp.. är de jag som över analyserar saker eller är de verkligen nått på gång.

Det är helt omöjligt för oss att veta om han är kär i någon annan eller inte. Men en sak är säker, om du fortsätter ta upp detta och avkräva honom svar så kommer hans känslor för dig försvinna. Man orkar inte leva med någon som hela tiden misstänker en för att vara (känslomässigt) otrogen.

Lägg hellre fokus på vad du vill ha ut av förhållandet och hur ni kan komma dit.
  • Anonym (man)
    Anonym (Pahhj) skrev 2018-10-31 11:46:51 följande:

Jag har påpekat flera gånger i ca 1 veckas tid att saker förändrats.
    Att han förändrats, slutat med saker han gjort förr m.m
    Ex. Skämt vi jämt drog mellan varandra..
    och nya saker kommit upp istället. Att han förändras .
    Igår läste jag upp denna tråd för honom och han sa " ska du tro på folk på nätet än vad jag säger?"
    Och på kvällen blev han arg och sa att han orkar inte höra mera "så brukar du göra/säga" elr "jag saknar gamla ----" blev då ledsen o han reagera med o bli halvt arg o säger att vi inte har tid med de där för kl va typ halv 1 på natten. Och sen håller han om mig o somnar..

Börjar bli knäpp.. är de jag som över analyserar saker eller är de verkligen nått på gång.

Men hallå, du kommer aldrig få ett svar, för OM han är otrogen så VET han att det är kört om han erkänner och om han INTE är otrogen så kommer han ju aldrig kunna erkänna till något han inte gjort.

Det är en omöjlig ekvation, OM han är otrogen så är han ju inte ärlig, och en oärlig människa blir inte ärlig bara för att du frågar. Då ljuger han istället. Det du egentligen håller på med är du försöker se om han är ärlig eller inte genom att försöka få ett erkännande, för om han erkänner så är han ju kanske inte helt rutten och snäll innerst inne. Men om han erkänner så är han ju inte ärlig för då har han ju gått bakom ryggen på dig.

Sluta älta och föröka krypa in i HANS huvud och fokusera mer på ditt eget huvud och vad DU känner. Om du är mer rädd att förlora honom oavsett vad han gör så kan du lika gärna lägga ner alla frågor, för då spelar det liksom ingen roll vad han gör, du är kvar ändå. DU måste bestämma dig för var din gräns går för att vilja fortsätta förhållandet. 

Om du bestämmer dig för att om han är otrogen så går du så kan du ge honom ett ultimatum och säga något i stil med.

"Jag tror att du är otrogen men jag kan inte bevisa det än, så om du vill att jag ska vara kvar så får DU bevisa för mig att du inte är det"

Ett annat alternativ är att söka bevis INNAN man konfronterar så man har något att komma med annat än misstankar och innan personen fattar att man är honom på spåret och gör sig av med bevis och blir försiktigare. Men det alternativet är borta nu när du börjat fråga ut honom.
  • Anonym (Kvinna54)

Har inte läst alla svar.

Får intrycket att dessa tillfällen med jobbkompisar "väckt" honom och han känner sig glad och levande i deras sällskap. Men kanske har det blivit något mer med någon av de tre kvinnorna som du skriver. När ens partner plötsligt förändras beror det ofta på att de har något nytt med en tredje person. Tyvärr.

Men i nuläget är det svårt att göra mer förutom att vänta. Om du tjatar blir det ju sämre mellan er.

Själv är jag extremt svartsjuk då partners varit otrogna och även nästan framför ögonen på mig. Detta har gjort mig misstänksam och jag har snokat. Och magkänslan stämde. Hittade kärleksbrev....

• Anonym (Pahhj)

Han har i ca 2.5 veckas tid nu haft problem med magen. Går 6-8 på en dag.
    Skakar och fryser i mellan åt.
    Svårt att sova. Svårt att komma till ro. Vaknar till o från.
    Har ingen sex lust alls.

Är de här hans samvete som försöker säga honom något eller är han påväg in i vägen?

• Pope Joan II
    Anonym (Pahhj) skrev 2018-10-31 14:14:16 följande:

Vi hade varit tsm i lite mer än 6 år innan jag blev gravid. Nu är sonen 5månader o vi har varit ett par i 7 år och 5månader snart

Ja, det är ju svårt att få förhållanden som startat så tidigt i livet att hålla. Det är knepigt att växa upp tillsammans och lyckas hålla det romantiska intresset för varandra vid liv. Andra kan komma att te sig mer spännande och det liv som andra lever som mer innehållsrikt och avundsvärt. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Pahhj) skrev 2018-11-01 10:18:34 följande:

Har ingen sex lust alls.

Är de här hans samvete som försöker säga honom något eller är han påväg in i vägen?

Eller så smsar han henne när han är på toan...
  • Anonym (man)
    Anonym (Pahhj) skrev 2018-11-01 10:18:34 följande:

Har ingen sex lust alls.

Spelar det någon roll för dig vartför han mår dåligt om det i praktiken innebär att han beter sig som ett svin mot dig?
Svar på tråden är min sambo kär i någon annan??