• Rudolf XII

Forumet stendött

Forumfascisterna har medelst avstängningar av alla aktiva skribenter som inte uppfyller vänsternormen; slagit ihjäl denna avdelning på forumet.

Man undrar hur nöjda de är med detta. HAde det inte varit enklare att bara ta bort forumet?

• Svar på tråden Forumet stendött
  • Padirac
    korvspaden 2 skrev 2018-11-02 17:44:37 följande:
    Jo, jag förstår hur en databas fungerar. Och huruvida du är pantad var en retorisk fråga. Du behöver inte svara på den.

Jo, jag har faktisk blivit kallad både nazist och pedofil utan åtgärd från moderator.

Den som inte frågar får inga svar - men den som frågar men inte vill ha svar anser att forumet är dött.

Du har inte blivit kallad nazist eller pedofil 
  • Aniiee
    FDFMGA skrev 2018-11-02 10:10:40 följande:
    Nej, det funkar inte så - man kan inte hitta på egna definitioner av begrepp och därefter kräva att vuxenvärlden ska överge den vedertagna betydelsen. Skulle man göra så generellt så skulle allt bli ett enda stort dadadadadadadadada.
    TS kanske är dadaist? Någon måste ju vidareföra denna storslagna konstform.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Padirac
    korvspaden 2 skrev 2018-11-02 15:50:57 följande:
    Hahaha, det nick jag kör från en annan dator har klarat sig i flera år.
    Det är en stor skillnad i hur du uttrycker dig med de olika nicken - även om det är samma inställning och tankar du uttrycker.

Ett par gamla inlägg med det andra nicket rök väl trots detta häromdagen.

Att vara grov och hatisk är inte samma sak som att vara höger - så att en del nick tycker beror inte på att det är fullt av kommunister som styr forumet - du har ju kvar ditt gamla konto faktiskt.
  • FDFMGA
    korvspaden 2 skrev 2018-11-02 17:48:26 följande:

Så här skrev en signatur om mig: "Mm Gabbe och så den där som identifierar sig med en psykopatisk massmördare."

Men det verkar ev. vara bortplockat nu...noteras kan dock att det var jag som blev avstängd.

Det underlättar att vara lite allmänbildad. Om någon har skrivit "identifierar sig med en psykopatsik massmördare" så syftar det inte på Hitler utan en fiktiv filmgestalt.

Du tog alltså åt dig i onödan om kommentaren skrivits.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Aniiee skrev 2018-11-02 17:59:17 följande:
    HahaGlad
    Dadaism på ett diskussionsforum skulle kunna ses som antidiskussion, vilken den här tråden kan vara ett exempel på.
  • korvspaden 2
    Padirac skrev 2018-11-02 17:52:00 följande:
    Den som inte frågar får inga svar - men den som frågar men inte vill ha svar anser att forumet är dött.

Du har inte blivit kallad nazist eller pedofil 
    Du kan omöjligt veta vad jag blivit kallad. Fattar du inte det så har du svaret på ren retoriska frågan.
  • korvspaden 2
    FDFMGA skrev 2018-11-02 18:06:59 följande:
    Det underlättar att vara lite allmänbildad. Om någon har skrivit "identifierar sig med en psykopatsik massmördare" så syftar det inte på Hitler utan en fiktiv filmgestalt.

Du tog alltså åt dig i onödan om kommentaren skrivits.
    Ehhh va?

Du har inte en susning om sammanhanget här men jag lovar dig att det var tydligt vem som åsyftades.
  • Padirac
    korvspaden 2 skrev 2018-11-02 18:09:11 följande:
    Du kan omöjligt veta vad jag blivit kallad. Fattar du inte det så har du svaret på ren retoriska frågan.
    Jag var kanske med när det hände {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Padirac
    Aniiee skrev 2018-11-02 17:59:17 följande:
    FDFMGA skrev 2018-11-02 18:08:48 följande:
    HahaGlad
    Dadaism på ett diskussionsforum skulle kunna ses som antidiskussion, vilken den här tråden kan vara ett exempel på.
    hahaha - ja verkligen .

Dessa inlägg är höjden av ironisk kritik mot högborgerligheten helt enkelt-

om dadaism

"Dadaisterna använde medvetet ett irrationellt arbetssätt och de hyllade en anarkistisk och cynisk arbetsmetod där bland annat brottet mot de klassiska begreppen om skönhet stod i centrum."

"Many Dadaists believed that the 'reason' and 'logic' of bourgeois capitalist society had led people into war. They expressed their rejection of that ideology in artistic expression that appeared to reject logic and embrace chaos and irrationality.[5][6] For example, George Grosz later recalled that his Dadaist art was intended as a protest "against this world of mutual destruction.""

• FDFMGA
    korvspaden 2 skrev 2018-11-02 18:11:13 följande:
    Bra att du inser att ditt sätt att styra forumet leder till antidiskution. Den autonoma vänsterns enda chans såklart.
    Nja, jag syftade på ts gråtmilda anslag.

Något om att nästan alla som inte är vänster har lämnat forumet.

Där kan man småle åt det navelskådande perspektivet, FL är inte dess politiska avdelningar utan främst samtalen om allt annat än partipolitik.

Jag tillhör för övrigt inte den autonoma vänstern, det har du fåt om bakfoten, precis som den där figuren som hade en alldeles egen definition på kommunism.

Alltså, exempel på diskussionsdadaismSkrattande
  • GDPR polisen

Det ryktas att FL behåller personuppgifter från f.d användare.

• CarinaL26
    GDPR polisen skrev 2018-11-05 18:39:57 följande:

Det ryktas att FL behåller personuppgifter från f.d användare.

Och vad baseras sådana rykten på? Om det finns underlag bör man väl polisanmäla? Om det inte finns är det väl bara rykten och inget mer.
  • Padirac

Personuppgiftsincidenter som bryter mot reglerna i GDPR skall anmälas till datainspektionen som är tillsynsmyndighet i denna fråga.

• nihka
    Padirac skrev 2018-10-31 23:24:34 följande:
    Jag har nog missat alla stalinister och leninister, pol pot-anhängare m.fl som talar varmt för sin sak här.
    Jomen JAG är ju en

Säg emot så sitter epiteten på plats.

Frågan är varför någon ens VILL försöka tränga sig tillbaka när man utvisats så extremt många gånger över så många år, fast en del triggas förstås av avvisning - även till stalkning.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • K Kalle
    Rudolf XII skrev 2018-10-30 22:57:41 följande:

Forumfascisterna har medelst avstängningar av alla aktiva skribenter som inte uppfyller vänsternormen; slagit ihjäl denna avdelning på forumet.

Man undrar hur nöjda de är med detta. HAde det inte varit enklare att bara ta bort forumet?

Är du en av de som anser att alla som inte röstar SD är vänster?
  • nihka
    K Kalle skrev 2018-11-07 10:02:17 följande:
    Det räcker med att man kan föra sansade samtal med personer på andra sidan blockgränsen (i den mån en sådan fortfarande finns).

Senaste i den oändligt långa raden är "AFA-tant". Tja, något lite gemytligare än vänstertalibanfeminist som bör gruppvåldtas analt i en mörk gränd av "kulturberikare" och skjuten som landsförrädare.

Men du förstår, det pågår en konspiration mot SD-vänliga och personer blir utstötta och utkastade från forum helt utan grund
  • nihka
    K Kalle skrev 2018-11-07 10:02:17 följande:
    Det räcker med att man kan föra sansade samtal med personer på andra sidan blockgränsen (i den mån en sådan fortfarande finns).

Senaste i den oändligt långa raden är "AFA-tant". Tja, något lite gemytligare än vänstertalibanfeminist som bör gruppvåldtas analt i en mörk gränd av "kulturberikare" och skjuten som landsförrädare.

Men du förstår, det pågår en konspiration mot SD-vänliga och personer blir utstötta och utkastade från forum helt utan grund
Svar på tråden Forumet stendött