• Stenbergs

101 romantiska saker att göra

Hej! 
    För ett tag sedan tog det slut med min tjej. Vi var tillsammans i 5 år och jag kände att saker och ting inte var så romantiska som de borde. Så för några dagar sedan började jag lista romantiska saker... Målet att komma på 101 romantiska saker

Just nu är jag uppe i 62 saker... Tänkte ge lite tips... och be om hjälp för att komma på fler :) 

Hemma

En kopp te med tända ljus
    Massage i soffan
    Filmkväll i soffan med romantisk film
    Titta varandra i ögonen en hel kväll
    Pussla nakna
    Kram och pusskväll i soffen utan sex
    Plannera in en myskväll i veckan och gör det till våran kväll
    Spendera dagen i morgonrock
    Bygga lego nakna
    Leka med ögonbindel och olika smaker
    Äta från varandras kroppar
    Läsa om tantra
    Gå en tantra kurs
    Spela klädpoker med efterföljande straffpoker (förloraren får göra något när kläderna är borta)
    Leka rollspel med utklädnad
    Dricka Champange med jordgubbar
    Klä upp sig för att äta middag hemma
    Äta middag nakna
    Dansa tillsammans hemma
    Doftljus för att skapa mysstämning
    Strippa för varandra
    Spela romantisk musik
    Ta på varandra utan att göra det erotiskt

Sovrummet

Frukost på sängen
    Läsa tillsammans i sängen
    Dekorera sovrummet så att det blir mer romantiskt (belysning, kuddar, ljus, filtar)
    Spendera hela dagen i sängen
    Rodblad på sängen
    Sova tätt ihopslingrade

Badrummet

Spabad tillsammans med ett glas vin
    Fotbad med olja
    Massage med smält choklad
    Duscha tillsammans, tvåla in, skrub och schamponera håret

Köket

Laga middag tillsammans
    Överraskningsmiddag med tända ljus
    Baka tillsammans
    Anstränga sig för att duka fint

Ute

Promenad längst havet
    Titta på solnedgången
    Frukost med soluppgången
    Promenera i Valletta på kvällen hand i hand (bor på Malta)
    Nakenbad i havet
    Picknick
    Hitta en mörkplats och titta på stjärnorna en klar natt
    Sova i en dubbelsovsäck under bar stjärnhimmel
    Äta middag på en romantisk restaurang
    Dricka varm choklad i en snödriva

Resa

Åka på romantisk weekend
    Plannera en romantisk resa tillsammans

Köpa

Överrasknings bakelse
    Blommor
    Överraska med choklad
    Köp en liten spontan present

Övrigt

Överraska med nystädad lägenhet (gått in för att skapa romantisk stämning)
    Hitta 10 nya ställen att ha sex på
    Viska "jag älskar dig" i hennes öra
    Leka slav/master
    Skriva ett kärleksbrev
    Skriva små kärleksmeddelande och göm dem på olika ställen (matlådan kanske :D )
    Skicka ett vykort till den andra om du ska resa bort några dagar. (Skicka från där du bor så kommer det fram innan du kommer hem igen)
    Ta bilder tillsammans med en professionell fotograf (Kan vara både naket eller med kläder)

Vad tycker du är romantiskt? Dela gärna med dig av någon romantisk upplevelse eller dina bästa tips. 

Romantik
  • Svar på tråden 101 romantiska saker att göra
  • Anonym (Jösses)

Jösses det var en regäl lista..

Frågan är om du är ute efter ett pm från någon som ska tycka att du verkar toppen?!

• Anonym (H)

Det var en diger lista.

• Anonym (åebhxy)

För mig lät listan mest som sextips.

Romantik är ju så mycket mer. Det där lilla extra i vardagen som kanske inte alltid märks tydligt men som ändå visar omtanke och kärlek.

Se till att bilen har schyssta däck och är säker att åka med i snöstormen

Att alltid köpa hem favoritjuicen

Att ställa upp för den som är sjuk lite extra

Att se vad som behöver göras hemma

Få en extra sovmorgon

En gullig lapp i kaffekoppen som är framdukad till frukost

Uppmuntra och stötta för något som man längtat efter länge - tex att äntligen få komma iväg på tjejmiddagen med gamla skolkompisar

Bli skjutsad/hämtad - bara för att

Koka kaffe

Att ställa upp för andra i familjen/släkten kan vara oerhört romantiskt, det visar på omtanke och kan vara skönt för den som tex oroar sig för svärmor som inte kan gå ordentligt

• Ellemmenn

Som sagt, många av tipsen är inte romantik utan erotik. Viss skillnad där.

• Ellemmenn

• Fjäril kär

Hela den där listan är ju bara erotik och sex. Såna uppmaningar man kan se i tex "kärleksspelet" . Stor skillnad på romantik och erotik.

• Stenbergs
    Ellemmenn skrev 2018-10-31 16:19:20 följande:

Visst det finns säkert vissa förslag som är erotiska... Men det var inte det som var poängen. La inte upp listan för att ni skulle kritisera den utan för att sprida roliga saker man kan göra tillsammans... Ni får kalla det romantik, erotik eller porr... spelar inte mig någon roll...
  • FreshLinen

Och vad är det som gör det romantiskt då?

Att gå på romantisk testaurang, romantisk resa, planera romantisk resa, dekorera romantiskt osv..

Det är lätt att säga att man ska göra nått romantiskt men det är ju innehållet som räknas!

Du kan göra allt romantiskt om båda är överrens om vad som räknas som romantiskt. För vissa är den glömda mjölken som skulle inhandlas, men som du fixade mer romantiskt än en ask choklad eller en kärlekshälsning.

En kväll framför tvn med nyheterna kan bli hur ?romantisk? som helst om man myser med nått gott o sitter nära o kramas o pussas medans nån smyger fram en liten present till den andre.

• nernu
    Anonym (åebhxy) skrev 2018-10-31 13:41:34 följande:

För mig lät listan mest som sextips.

Romantik är ju så mycket mer. Det där lilla extra i vardagen som kanske inte alltid märks tydligt men som ändå visar omtanke och kärlek.

Se till att bilen har schyssta däck och är säker att åka med i snöstormen

Att alltid köpa hem favoritjuicen

Att ställa upp för den som är sjuk lite extra

Att se vad som behöver göras hemma

Få en extra sovmorgon

En gullig lapp i kaffekoppen som är framdukad till frukost

Uppmuntra och stötta för något som man längtat efter länge - tex att äntligen få komma iväg på tjejmiddagen med gamla skolkompisar

Bli skjutsad/hämtad - bara för att

Koka kaffe

Att ställa upp för andra i familjen/släkten kan vara oerhört romantiskt, det visar på omtanke och kan vara skönt för den som tex oroar sig för svärmor som inte kan gå ordentligt

Håller med! Enkla gester i vardagen. ?Typiskt? romantiska saker kan lätt bli lite krystade. Det som är mest romantiskt är det som kommer naturligt i vardagen.
  • Anonym (?)

En lista ... känns ju jävligt romantiskt ... och personligt ....
    Skulle jag INTE vilja ha.

• Leostar

För mig är romantik inte en lista på saker att göra utan snarare hur man gör något.

Att promenera längs en sjö/havet kan vara väldigt romantiskt men det kan också vara något så otroligt icke romantiskt. Allt handlar om hur man som person gör saker.

Det är samma med alla trådar om hur man ligger bäst, hur man suger bäst osv osv... oavsett vad man gör så är intention och inställning till det man gör som gör det antingen bra eller bara nja.

• Anonym (Jösses)

Kan det vara så krasst att detta är en typiskt manlig lista på vad romantik är? Jag menar, vilken ?normal? man hade inte förväntat sig sex när de nu ansträngt sig så?

Kan lätt bli fel det här..

• Stenbergs

Gud va trött jag blir på er... Gå och dö hela bunden!

Om ni tycker det är romantiskt att handla den glömda mjölken, få en extra sovmorgon eller titta på nyheterna på TV så tycker jag bara synd om er... 

Fortsätt ni gnälla på mig... Jag tycker ändå bara synd om er... 

Lycka till mer era sexliv med... Om det inte växt igen där nere på efter i brist på action... 

• FreshLinen
    Stenbergs skrev 2018-11-01 14:47:28 följande:

Gud va trött jag blir på er... Gå och dö hela bunden!

Om ni tycker det är romantiskt att handla den glömda mjölken, få en extra sovmorgon eller titta på nyheterna på TV så tycker jag bara synd om er... 

Lycka till mer era sexliv med... Om det inte växt igen där nere på efter i brist på action... 

Det är väl inte synd om oss för att vi uttrycker vår åsikt om din sk romantiska lista?

Isåfall är d mer synd om dig eftersom du uppenbart tar vääldigt illa vid dig. Vi som svarat är kvinnor o uppskattar den där mjölken eller sovmorgonen. Det är ju där du som man borde snappa upp och göra det för att uppvakta. När din kvinna ska uppvakta dig så vet hon ju vad du uppskattar genom din lista! Alla kan omöjligt tycka att exakt det du skriver är så det ska vara?!

Kag tycker mer att det är intressant att det är sån skillnad mellan könen om vad som anses vara romantik!

Vi har bara upplyst dig om att din lista anspeglar sex o troligtvis förväntar du dig det när du uppvaktar din kvinna. Ingen av oss har nämnt att vi inte vill ha sex med våra män. Personligen har jag sex nästan varje dag!
  • Anonym (Jösses)

[quote=79182358][quote-nick]Stenbergs skrev 2018-11-01 14:47:28 följande:[/quote-nick]Gud va trött jag blir på er... Gå och dö hela bunden!

Aha! Nu vet jag varför du är singel!

Dessutom lyssnar du uppenbart inte. Vi tycker inte att dina saker är såå romantiska som du tycker. Det tyckte uppenbart inte din fd heller eftersom du inte tyckte att ni var romantiska.

• annabellelee

Om du hade föreslagit mig att bygga Lego naken hade jag tyckt du var lite konstig.... men hade du dukat fint med tända ljus en vanlig vardag eller föreslagit en överraskningsresa till Köpenhamn hade jag blivit glad! Annat romantiskt:lägga små lappar. med romantiska budskap där du vet att hon ska hitta dem, skicka uppmuntrande (obs inte sexuella) sms under dagen.

• KimLinnefeldt

Ögonkontakt
    Fråga och lyssna om hens jobb
    Visa kärlek och omtanke till hens barn (och barnbarn)
    Småkela i vardagen, utan att verka "behövande"
    Om hen älskar päron, se till att det finns päron hemma
    Föreslå en tevefrikväll när ni drömmer om framtida semestrar
    Viska hett
    Messa kärleksfullt

Svar på tråden 101 romantiska saker att göra